Aviseringar
Rensa alla

Kär efter 23 timmar?


Ämnesstartare

Hej! Har ett problem som jag bara inte kan sluta tänka på. Igår började en kille prata med mig genom ett webb community. Han fick min msn så vi pratade en massa på kvällen. Han var så gullig och fick mig att känna mig varm inombords på nåt sätt. Men ändå tyckte jag att han gick lite för fort fram (han började t.ex. snacka om att ha sex) vilket jag sa till honom. Efter det blev han ledsen verkade det som och slutade skriva sådana gulliga saker som han hade gjort i början. Vi sa att vi skulle höras av nästa dag men han har inte gjort det än.

Eftersom han började prata med mig känner jag att det är han som borde börja idag också. Tänker jag fel där? Jag vill gärna fortsätta prata med honom, men samtidigt känns det konstigt. Har en känsla av att han har varit likadan med andra tjejer också. Plus att det första han gjorde var att ljuga om sin ålder. Kanske inte en sån stor grej, men det gör mig ändå misstänksam.

Jag vet inte vad jag ska göra. Kan inte sluta tänka på honom. Kunde knapp sova inatt, och idag har jag inte fått något vettigt gjort. Betyder det att jag är kär? Även om det är rätt troligt att han bara playade lite med mig så kan jag inte sluta tänka på att det kanske kan bli nåt mellan oss. Han var så söt och jag har inte direkt hört nån annan kille säga så snälla saker till mig.

Jag behöver hjälp för jag vet inte vad jag ska göra... Ska jag ta kontakt med honom? Tänk så var han inte seriös och skrattar åt mig om jag trodde att det skulle bli nåt. Eller så skräms han iväg för att jag är så på efter så kort tid (har bara vetat att han funnits i 23 timmar).

Jättekrångligt inlägg som jag inte förväntar mig att någon ska läsa igenom och svara på, men jag behövde iaf skriva av mig. Kan väl tilläggas att jag inte brukar flörta och så, varken på internet eller irl, så jag är lite av en nybörjare 😉


   
Citera
Issen

Jag tycker det låter som att han försökte få omkull dig och du ville inte och går till nästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte kär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Jag tycker det låter som att han försökte få omkull dig och du ville inte och går till nästa.

Menar du att han går till nästa när jag typ sa nej till sex?


   
SvaraCitera
Issen

juleia:

Menar du att han går till nästa när jag typ sa nej till sex?

Yes, det är precis det jag tror.

Och det är heller inte ett dugg konstigt att bli förälskad via internet... man får se nästan bara bra saker där... man ser inte dåliga sidor och ens egen fantasi förskönar allting så att bli de är inte ett dugg konstigt, skulle vilja påstå att det är lättare än IRL, väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Du är inte kär

Nej mitt förnuft säger mig ju att det inte kan vara kärlek. Jag känner honom ju inte ens. Men jag kan inte sluta tänka på det. Jag tänker bokstavligen på honom varje minut och det gör mig galen :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen är inne på rätt spår här


   
SvaraCitera

Ibland är det liksom som att ju mindre man vet om en person desto mer fastnar man för den. För då har fantasin fritt fram att fylla i alla detaljer som man faktiskt inte har någon aning om. Så människan i fråga blir mer perfekt ju mindre man vet... och så kan man inte sluta tänka på honom/henne... så tycker jag att det är i alla fall.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juleia:

Menar du att han går till nästa när jag typ sa nej till sex?

Det är så killar gör. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Det är lätt att bli förälskad, men pratar han om att ha sex direkt så låter det ju som han letar efter någon att få i säng, gå vidare. Tror du förtjänar någon bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret alvin. Jag tror aboslut att det stämmer. För jag tänker ju på hur det skulle va om vi blev ihop och så (även om det inte är troligt, så måste jag ju fundera när han skriver sådana saker - hur oseriös han än må vara).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Naib:

Det är så killar gör.

Oj då. Det verkar rätt hopplöst att kunna hitta en kille då utan att behöva säga att man vill hoppa i säng med honom... [confused]


   
SvaraCitera
Issen

juleia:

Oj då. Det verkar rätt hopplöst att kunna hitta en kille då utan att behöva säga att man vill hoppa i säng med honom... [confused]

De är fel killar, fan saker kommer... ska jag säga som är minst lika misslyckad där men ändå :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror han är ett asshole


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla, du har pratat med någon via DATORN under ett par timmar och du är KÄR!? Du vet inte vad kärlek är. Gå ut i solen med dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är nog ful, skit i honom!


   
SvaraCitera