Aviseringar
Rensa alla

Kär i en kompis


Ämnesstartare

Jag ska försöka förklara allt, jag har precis gått ut andra året på gymnasiet. Detta året började det en ny tjej i våran klass, vi kan kalla henne Sara. 

Jag hade själv innan skolan precis kommit ur ett förhållande och var säker på att jag inte ville ha någon tjej på ett tag, det var här Sara kom in i bilden. Vi klickade direkt, och vart väldigt bra kompisar. Det var så här ja ville ha det, bara kompisar så jag "friendzonade" mig själv och henne. Vi umgicks väldigt mycket i skolan, pratade över skype långa nätter. Och jag hade aldrig kommit så nära någon som  nu.

Vad som kan vara bra att tillägga är att jag aldrig riktigt haft en riktigt NÄRA tjejkompis, så hur kompiskänslor känns har jag aldrig känt till någon tjej utan bara väldigt bra killkompisar.

Tiden gick och allt gick frid och fröjd, sen började jag inse att jag fått några nya känslor jag aldrig haft förut. Tänkte på henne ofta osv, men jag har varit kär förut och det kändes inte likadant. Men det var något. 

För att kortfatta slutet, så mådde  jag dåligt ett tag. Jag var tvungen att berätta hur jag kände, hon kände tyvärr inte likadant. Och detta skedde på skolavslutningen efter, jag kom fram till att jag skulle släppa henne den här sommaren i hopp om att jag skulle förlora dessa känslor. Och hon ville bara göra allt som var bäst för mig, även fast hon inte ville förlora mig.

Nu så här två veckor senare har vi inte pratat eller setts, och detta gör mig galen. Inte bara det att jag haft känslor för henne, utan att jag saknar henne som vän. Och att vi skulle haft en sjukt jävla rolig sommar. 

Jag undrar hur jag ska göra, om jag ska glömma henne tills skolan börjar. Eller höra av mig och försöka få allt som vanligt igen?

Jag ursäktar för stavfel och dålig grammatik, skriver på mobilen och är inget geni.

Mvh, tack på förhand


   
Citera

Hellu!
Jag tycker du ska ta kontakt med henne igen och säga som det är att du inte vill förlora henne som vän.. 
Försöker du glömma henne så kommer det bli ännu värre till höst när skolan börjar igen om du då får upp känslorna igen fast ännu starkare.. Blir det så, så kommer du må ännu sämre..
Var ärlig bara och förklara för henne vad du tänker och känner så löser det sig nog ska du se..
Men om det nu skulle bli så att hon inte alls vill ha kontakt med dig (vilket jag inte hoppas kommer hända, men OM) så är det väl bara så.. då är det att tvinga sig själv glömma, kanske kolla mer efter andra tjejer och inte tänka på henne så mycket.. Vilket är lättare sagt än gjort..
Kramis 


   
SvaraCitera