Aviseringar
Rensa alla

Kär i en som är 8 år äldre än mig


Francium:

Vill alla ha barn? 

Ja, eftersom att de som inte vill ha barn inte skaffar några så ärvs inte det beslutet vidare. 🙂


   
SvaraCitera
Yaren

Ni verka tycka om varandra, och han verkar faktiskt vara hygglig mot dig. Han gillar dig säkert, men är som sagt osäker. Försök en gång till. Och går det inte, så går det inte


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Ja, eftersom att de som inte vill ha barn inte skaffar några så ärvs inte det beslutet vidare. 🙂

Galen


   
SvaraCitera

Francium:

Galen

Fanns tidigare, men dog ut Icke!


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Fanns tidigare, men dog ut Icke!

Jag existerar! Ledsen 


   
SvaraCitera
Roloch

Francium:

Vill alla ha barn? 

Det kan inte jag veta, därför jag använda mig av order "om"


   
SvaraCitera

Om jag var han skulle jag inte bry mig om ålderskillnad. Mina föräldrar är 10 år skillnad o dom älskar varan o är lyckliga. Jag vet att de e jobbigt att andra tycker de e konstigt men efter ett tag så bryr dom inte sig längre. Jag var tsm med en tjej o mina kompisar gillade inte henne. Dom snacka alltid skit om henne när jag var med henne. Jag skyddade henne alltid. Men de hjälpte inget. Jag försökte övertala dom. Men inget gick bra så jag sa till dom "Om ni vill inte respektera vårt förhållande behöver ni inte prata med oss eller bara snacka skit när jag inte e med. De finns människor som kan bli avendsjuka på många saker. Men om han skäms försök att övertala honom. Han borde inte bry sig vad andra tycker. De viktigaste är att han e med dig o e glada tillsammans. Men en annan sak är att om han verkligen gillar dig eller vill ha dig så skulle han inte tänka på ålderskillnad. :/


   
SvaraCitera
idem
 idem
Ämnesstartare

Krisitan:
Om jag var han skulle jag inte bry mig om ålderskillnad. Mina föräldrar är 10 år skillnad o dom älskar varan o är lyckliga. Jag vet att de e jobbigt att andra tycker de e konstigt men efter ett tag så bryr dom inte sig längre. Jag var tsm med en tjej o mina kompisar gillade inte henne. Dom snacka alltid skit om henne när jag var med henne. Jag skyddade henne alltid. Men de hjälpte inget. Jag försökte övertala dom. Men inget gick bra så jag sa till dom "Om ni vill inte respektera vårt förhållande behöver ni inte prata med oss eller bara snacka skit när jag inte e med. De finns människor som kan bli avendsjuka på många saker. Men om han skäms försök att övertala honom. Han borde inte bry sig vad andra tycker. De viktigaste är att han e med dig o e glada tillsammans. Men en annan sak är att om han verkligen gillar dig eller vill ha dig så skulle han inte tänka på ålderskillnad. :/

Det är det jag är osäker på. Jag vet inte hur pass mycket han gillar mig. Men eftersom vi inte känner varandra så väl ännu så kan han börja tycka om jag mer när vi spenderat mer tid ihop. För tidigt att avgöra. 
Men alla är olika. Vissa påverkas mer och bryr sig mer vad andra tycker, så det kan vara grupptrycket bara.
Sen så verkar han vara bekväm med att vara ensam och kanske lite rädd för att gå in i ett förhållande om det finns osäkerhet.


   
SvaraCitera

Han låter som en stor mansbebis. Det kanske inte känns så nu, men du klarar dig definitivt bättre utan honom


   
SvaraCitera

Krisitan:
Om jag var han skulle jag inte bry mig om ålderskillnad. Mina föräldrar är 10 år skillnad o dom älskar varan o är lyckliga. Jag vet att de e jobbigt att andra tycker de e konstigt men efter ett tag så bryr dom inte sig längre. Jag var tsm med en tjej o mina kompisar gillade inte henne. Dom snacka alltid skit om henne när jag var med henne. Jag skyddade henne alltid. Men de hjälpte inget. Jag försökte övertala dom. Men inget gick bra så jag sa till dom "Om ni vill inte respektera vårt förhållande behöver ni inte prata med oss eller bara snacka skit när jag inte e med. De finns människor som kan bli avendsjuka på många saker. Men om han skäms försök att övertala honom. Han borde inte bry sig vad andra tycker. De viktigaste är att han e med dig o e glada tillsammans. Men en annan sak är att om han verkligen gillar dig eller vill ha dig så skulle han inte tänka på ålderskillnad. :/

Du kan iofs inte jämföra det, dina föräldrar är båda vuxna, en åldersskillnad på 10 år är inte lika mycket då som när ena parten är 17 


   
SvaraCitera

Min farmor var 16 när hon träffade farfar som var 23, de levde ett lyckligt liv tillsammans med tre barn.

Mvh


   
SvaraCitera

om du orkar så tkr jag att du kan fortsätta försöka ha kontakt med honom och se vad som händer framöver. Kanske att han kan komma över åldersskillnaden och inte bry sig så mycket, då det fan inte är många andra som gör det.  RodnarHjärta  Killar brukar ändå rätt ofta vara mycket äldre än deras flickvänner!

ba de int leder till att de blir olidligt o så


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Du kan iofs inte jämföra det, dina föräldrar är båda vuxna, en åldersskillnad på 10 år är inte lika mycket då som när ena parten är 17 

Ja de därför dom Ksk borde vänta ett tag o se vad som händer min mamma va 23 o min pappa va 33 men de funka fortfarande. Min mamma gick i universitet o pluggade mem de funkade fortfarande. Om man försöker att det ska funka så kommer de att göra de. :/


   
SvaraCitera

idem:

Det är det jag är osäker på. Jag vet inte hur pass mycket han gillar mig. Men eftersom vi inte känner varandra så väl ännu så kan han börja tycka om jag mer när vi spenderat mer tid ihop. För tidigt att avgöra. 
Men alla är olika. Vissa påverkas mer och bryr sig mer vad andra tycker, så det kan vara grupptrycket bara.
Sen så verkar han vara bekväm med att vara ensam och kanske lite rädd för att gå in i ett förhållande om det finns osäkerhet.

Okej jag förstår att de känns jobbigt. Men om jag va du borde du prata med han eller bli inte tsm än tills ni riktigt känner varandra o tills ni två e redo. Men om du e för blyg att prata honom. Va inte de om han e mogen nog så skulle han förstå. De hjälper om ni pratar med varan o hur ni ska göra. Sen om han verkar vara bekväm att vara ensam försök att låta han vara med dina vänner när du e med han för han kommer att börja att förlora rädslan o de skulle gå bättre. :/


   
SvaraCitera

Tycker du ska köra på. Nu vet ju inte vi så mycket om hela situationen, men av att läsa din text låter det lite som att han är den du alltid kommer ångra att du släppte taget om sen i framtiden liksom. Han verkar lite osäker osv. men tror han vill egentligen, sen kanske han hade struntat i åldersskillnaden om han gillat dig tillräckligt mycket - fast å andra sidan, kan det likaväl vara så att han gillar dig väldigt mycket men är rädd för att det ska bli fel mellan er pga. åldersskillnaden. Men aja, tycker du ska försöka lite till, se om han ändrar sig. Annars tror jag du kommer känna när det är dags att gå vidare om det inte skulle funka 🙂


   
SvaraCitera