Aviseringar
Rensa alla

KÄR I FEL PERSON!!!! - LIDER AV DET!


FjollaN91:

Jag är muslim

FjollaN91:

jag är bisexuell

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar!

Och nej, man blir inte hedersmördad som någon tidigare skrev här. Dem människorna som gör det följer inte riktigt "Islam." Det finns många muslimer i denna värld som tvingar sina döttrar att ta på sig sjal, gifta sig med den mannen dem väljer etc. I Koranen står det att man ABSOLUT INTE skall tvinga någon till att göra det. Men det finns människor som kan vara lite fucked up - och det är dem som sprider dåliga rykten om vår religion.

Jag själv tycker inte det är något fel att vara bisexuell fastän jag är muslim. Man kan ha attraktioner till samma kön så länge man inte gör synda handlingar. Alltså man kan vara kär, tänka på personen, tycka att han är så otroligt söt och snygg! Men om man gör några handlingar dvs. har sex eller liknande, så leder det till synder. Och det är de gud vill förmedla oss.

Men en sak förstår jag inte riktigt. Om Gud vill skapa alla människor heterosexuella pga. att livet fortsätter då, dels att man får barn och att mannen och kvinnan är gjorda för varandra, varför föds då DJUR som är homosexuella? Dem har ju inga logiska hjärnor som vi har precis..

Jag har också en flickvän som jag tycker om jätte mycket, men jag fick plötsligt upp den kärlekskänslan för honom för cirka 2 veckor sedan. Jag vet inte varför, det bara exploderade ut. Har ingen aning vad det kan bero på.

Syftade med att fråga er om den här känslan går över eller inte? Jag vet att man ska följa hjärtat, det är jag 100 medveten om. Men, enligt Islam får man ju inte göra några onda handlingar med den personen man är kär i. Det är där problemet besitter. Tack Gud att jag föddes som bisexuell och inte homosexuell. Livet hade varit så jobbigt då för min situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha livets ironi. Gotta love it! [bigcheers]


   
SvaraCitera

FjollaN91:

Jag själv tycker inte det är något fel att vara bisexuell fastän jag är muslim. Man kan ha attraktioner till samma kön så länge man inte gör synda handlingar.

Varför fortsätter du tillhöra en religion som försöker motverka det du är? Känns lite som att en mörkhyad person vill vara med i KKK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Varför fortsätter du tillhöra en religion som försöker motverka det du är? Känns lite som att en mörkhyad person vill vara med i KKK.

OMG! Precis det jag tänkte [bigsmile]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

OMG! Precis det jag tänkte

Image

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

FreeWay89: OMG! Precis det jag tänkte

Already done. Men ska bli intressant hur han svarar [cool]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Men ska bli intressant hur han svarar

Absolut, har länge velat prata med en religiös hbt-person [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Varför fortsätter du tillhöra en religion som försöker motverka det du är? Känns lite som att en mörkhyad person vill vara med i KKK.

Jag är inte rädd för någon individ på denna jord om jag ska utesluta mig från Islam eller inte. Men jag vill verkligen inte det, eftersom det finns så korrekta bevis och det är en underbar religion i mina synvinklar. Islam får mig att kännas trygg som person och allt det jag har läst om, instämmer vid varje punkt varje gång jag undrar om saker. Men det enda problemet är, HBT religiösa folk. Vare sig om man är jude, kristen eller muslim, det spelar ingen roll. Ingen av dessa religioner gillar HBT-personer.

Och det tycker jag är fel. Det är de enda orsaken varför jag blir så ledsen. Man kan ju inte kontrollera sin läggning precis. Men som tur det, är jag bisexuell. Det kan vara mycket lättare för mig att leva som muslim än om jag hade varit homosexuell. Hade jag varit homosexuell, hade jag blivit ateist redan från dag 1 eftersom jag hade slippt att plågas så fruktansvärt mycket.

Och jag är nästan helt bombsäker, 99 % att den jag är kär i, är straight. Så, det är inte lönt att jag tänker och drömmer. Men det är så jobbigt. Och det är mitt val. Vi får se hur länge jag orkar.


   
SvaraCitera

FjollaN91:

Och det tycker jag är fel. Det är de enda orsaken varför jag blir så ledsen. Man kan ju inte kontrollera sin läggning precis.

Men känner du inte själv att det är fullt naturligt att vara bisexuell? Tror du inte att din religion kanske har fel? Du skadar ju faktiskt ingen genom att vara med den du älskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men känner du inte själv att det är fullt naturligt att vara bisexuell? Tror du inte att din religion kanske har fel? Du skadar ju faktiskt ingen genom att vara med den du älskar.

Precis! Jag tycker att det är fullt naturligt att vara straight, bisexuell, homosexuell, vad som helst. Alla individer är skapade olika. Det får man ju bara respektera. Jag har alltid önskat om att Islam accepterade allt det här, ohhhh, då hade jag levt ett liv i lyx ska jag säga dig! Men tydligen är det inte så tyvärr.

Det skadar ingen som du säger, och det instämmer. Men det är jobbigt när ens religion inte accepterar synd-handlingar mot personen i samma kön. Man får väl anpassa sig på ett sätt om det ska funka. För jag vill verkligen leva som muslim. Jag är övertygad själv, ingen annan har övertygad mig. Islam är en fri religion. Du kan hoppa av, och du kan hoppa på när du vill. Finns inget som heter tvång i vår religion.

Men jag hoppas att mina känslor till den personen slocknar snart. Jag måste inse att det aldrig kommer att fungera oavsett vad man än gör samt att personen är straight. Jag har funderat på att berätta det till honom, men jag vet inte hur jag ska säga det. Han är en helt vanlig kille, precis som mig, inte alls så fruktansvärd religiös och så. Någon dag kommer det ske för att få ut allt från mitt hjärta.


   
SvaraCitera

FjollaN91:

Någon dag kommer det ske för att få ut allt från mitt hjärta.

Det är helt okej att du är muslim, och jag respekterar det. Men har du inte frågat dig själv varför du tillhör din religion? Du kan ju leva med alla de värderingar som gör dig till en sund människa, och göra dig av med de dåliga. T.ex. de som säger att kärlek mellan två personer av samma kön är en synd.

Lek med tanken att det inte finns en Gud. Då kommer ju alla de här värderingarna ifrån en vanlig människa. Jag tror att ditt lidande skulle upphöra om du fick leva som du ville.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jag tror att ditt lidande skulle upphöra om du fick leva som du ville.

Sant, så sant. I know! [sad] Vill du hjälpa mig hur jag ska kunna förmedla honom att jag är kär i honom.


   
SvaraCitera

FjollaN91:

Vill du hjälpa mig hur jag ska kunna förmedla honom att jag är kär i honom.

Ptja, du kan ju snacka med honom, lära känna honom och se vad som händer. Om du verkar få positiv respons får du helt enkelt ta en risk och berätta hur du känner. Så är det ju när man träffar vem som helst - tjej som kille.

Hoppas att du lyckas må bra i slutändan. [love] Ingen förtjänar att må dåligt över hur sin sexuella läggning.


   
SvaraCitera

Du har två alternativ.

1. Bli normal, dvs hetero.

2. Bli normal, dvs icke muslim.

FjollaN91:

varför föds då DJUR som är homosexuella?

Det gör det inte.


   
SvaraCitera