Aviseringar
Rensa alla

Kär i kompis kille


Moxzen
Ämnesstartare

Okej jag ska föröka att dra detta kort och enkelt. 

Allt började när jag började gilla en kille, som enligt hans kompis gillade mig. Vi började skriva med varandra på Facebook och han skrev att jag va snäll och att vi skulle träffas. Han började på min skola och vi log åt varandra hela tiden. Jag pratade väldigt mycket om honom med mina närmaste kompisar och de tyckte att jag skulle träffa honom eftersom att vi gillade varandra. Jag började märka att jag gillade honom allt mer och mer, men efter nån vecka började mina känslor svalna, jag gillade honom fortfarande men inte lika mycket som innan. Jag skrev inte lika mycket med honom för jag kände att jag behövde "komma undan" från honom ett tag, för att reda ut mina känslor. Under denna tiden började en av mina närmaste vänner att skriva till honom och jag fick reda på detta, brydde mig inte så mycket då jag visste att han tyckte om mig men en dag fick jag ett sms där det stod: Gissa vem jag ska träffa imorgon?!"                      

Jag förstod då att hon skulle träffa killen och jag började gråta direkt. De började träffas allt mer och mer och började också skriva till varandra mer och mer. Jag försökte komma över honom och när jag väl hade kommit över honom, kommer min kompis springandes med mobilen i högsta hugg och skriker: OMG!!! Vi är tillsammans nu!!! Fattar du hur lycklig jag är?!                                     

 Dagarna  gick och jag va inte kär i honom längre, men en dag ändrades allt. Jag skulle träffa honom med min kompis. Han kom och fjärilarna i magen kom direkt fram. Han sa hej och jag sa hej. Jag har börjat förstå att känslorna jag hade för honom försvann aldrig riktigt och nu är jag kär i han igen. Det är sjukt jobbigt att se de pussas, kramas och le åt varandra, när man vet att det kunde nästan lika gärna vara jag som stod där. Jag brukar ofta säga till min kompis "Glöm aldrig vem det va som skrev med honom först och vem det va som han gillade först" då fräser hon alltid tillbaka "Nä men glöm aldrig vem det va som han blev kär i"                                                 Så fort man säger att han hade snygga kläder eller att han ser bra ut, ger hon mig värsta blicken. Hon vet inte om att jag är kär i honom, men 2 av mina närmsta vänner vet. Och det är skit jobbigt dethär.                     

  Vet att det blev långt, men behöver hjälp. Kanske hade det bästa varit att säga det till henne, men hon är en av mina bästisar och vill inte såra henne. Däremot har hon sårat mig när hon blev tillsammans med honom. Behöver hjälp, vad ska jag göra?


   
Citera

Turn around, keep walking! 


   
SvaraCitera

Varför ska du ens berätta för din bästa kompis att du är kär i hennes kille? Vad tror du händer? Att hon gör slut med killen för din skull? Tänk realistiskt nu. Jag fattar, man får skuldkänslor och tänker "faaan varför tog jag mig tid att tänka?". Men du måste också tänka positivt, du var mogen som tänkte igenom dina känslor och inte gjorde något förhastat. Bra!

MoxzenDäremot har hon sårat mig när hon blev tillsammans med honom. Behöver hjälp, vad ska jag göra?

Wow, du kan verkligen inte tänka så. Jag förstår hur svårt det är! Tro mig, har också varit i din sits tidigare och det enda man kan göra är att bara låta det vara. Sörj, gråt, dampa, ät ..gör vad fan du vill. Ett stort förlåt om jag låter hård men du måste inse att du kan inte göra någonting. De är kära i varandra..
PMa mig annars, lycka till vännen. Ledsen


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

sicilianmind:
Varför ska du ens berätta för din bästa kompis att du är kär i hennes kille? Vad tror du händer? Att hon gör slut med killen för din skull? Tänk realistiskt nu. Jag fattar, man får skuldkänslor och tänker "faaan varför tog jag mig tid att tänka?". Men du måste också tänka positivt, du var mogen som tänkte igenom dina känslor och inte gjorde något förhastat. Bra!Wow, du kan verkligen inte tänka så. Jag förstår hur svårt det är! Tro mig, har också varit i din sits tidigare och det enda man kan göra är att bara låta det vara. Sörj, gråt, dampa, ät ..gör vad fan du vill. Ett stort förlåt om jag låter hård men du måste inse att du kan inte göra någonting. De är kära i varandra..
PMa mig annars, lycka till vännen. Ledsen

Tack så jätte mycket! Har tänkt skit mycket på det där med att berätta för henne. Mina kompisar har sagt likadant, hon hade flippat ur och det vet jag om själv det är just därför jag har struntat i det. Tack så sjukt mycket ska PMA dig om det inte blir bättre:)


   
SvaraCitera

Tumme upp

Moxzen:

Tack så jätte mycket! Har tänkt skit mycket på det där med att berätta för henne. Mina kompisar har sagt likadant, hon hade flippat ur och det vet jag om själv det är just därför jag har struntat i det. Tack så sjukt mycket ska PMA dig om det inte blir bättre:)


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

S3ON:
Turn around, keep walking! 

Tack så mycket! 


   
SvaraCitera

Moxzen

Däremot har hon sårat mig när hon blev tillsammans med honom.

Det är ju jättekonstigt att vara sur på henne för. Människor är inte bilsäten man kan paxa. Galen Hon har lika mycket rätt att vara kär i någon som du har.


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Det är ju jättekonstigt att vara sur på henne för. Människor är inte bilsäten man kan paxa. Galen Hon har lika mycket rätt att vara kär i någon som du har.

Jo jag vet, men hon visste hur mycket jag tyckte om honom och att jag skulle vilja träffa honom. Och sen "tar" hon bara honom. Däremot så förstår ju jag med att hon har lika mycket rätt att gilla honom som jag har, men det känna bara konstigt att se henne tillsammans med en kille som jag skrev med, som jag gillade och som gillade mig:/


   
SvaraCitera

Moxzen: Och sen "tar" hon bara honom.

Man kan inte "ta" någon. Han har också en vilja och helt oavsett vad du och din vän hade pratat om tidigare är jag säker på att det inte påverkade hans beslut. 

Jag förstår att hon ger dig blickar och är extra känslig för komplimanger från dig riktade till hennes pojkvän. Även om du inte berättat för henne så låter det som att hon fattar att du är intresserad osv, och är säkert extra noga med att markera att hon inte tycker att ditt beteende är ok och att hon är rädd för att du ska försöka göra något. 

Det hade ju förmodligen varit mer trevligt för samtliga inblandade om hon vore säkrare i förhållandet och kunde lita mer på dig, så att hon inte hela tiden känner att hon måste revirpinka så snart du är i närheten av pojkvännen. 


   
SvaraCitera

Väl talat!

Miceparade:
Man kan inte "ta" någon. Han har också en vilja och helt oavsett vad du och din vän hade pratat om tidigare är jag säker på att det inte påverkade hans beslut. 

Jag förstår att hon ger dig blickar och är extra känslig för komplimanger från dig riktade till hennes pojkvän. Även om du inte berättat för henne så låter det som att hon fattar att du är intresserad osv, och är säkert extra noga med att markera att hon inte tycker att ditt beteende är ok och att hon är rädd för att du ska försöka göra något. 

Det hade ju förmodligen varit mer trevligt för samtliga inblandade om hon vore säkrare i förhållandet och kunde lita mer på dig, så att hon inte hela tiden känner att hon måste revirpinka så snart du är i närheten av pojkvännen. 


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

Miceparade:
Man kan inte "ta" någon. Han har också en vilja och helt oavsett vad du och din vän hade pratat om tidigare är jag säker på att det inte påverkade hans beslut. 

Jag förstår att hon ger dig blickar och är extra känslig för komplimanger från dig riktade till hennes pojkvän. Även om du inte berättat för henne så låter det som att hon fattar att du är intresserad osv, och är säkert extra noga med att markera att hon inte tycker att ditt beteende är ok och att hon är rädd för att du ska försöka göra något. 

Det hade ju förmodligen varit mer trevligt för samtliga inblandade om hon vore säkrare i förhållandet och kunde lita mer på dig, så att hon inte hela tiden känner att hon måste revirpinka så snart du är i närheten av pojkvännen. 

Jag menade ju inte att hon tog honom från mig. Vi va aldrig tsm vi va typ på g och under tiden som hon började skriva med honom så hade jag fortfarande känslor för honom dock inte lika mycket men fortfarande känslor, detta visste hon om. Däremot kan jag förstå hennes beteende att hon inte gillar att jag ger hennes pojkvän komplimanger MEN hon undviker jämnt att snacka med mig när hon är med honom. Hennes pojkvän skriver ofta till mig på Facebook och hon vet om detta, jag har sagt till henne att i vilket fall som helst skulle det aldrig flyga mig i att bli tillsammans med honom eller att hålla på med honom när de är tillsammans. Men att se de pussas, hålla händer och kramas är sjukt jobbigt. Det är ju heller inte direkt kul att hennes föräldrar kallar mig avundsjuk när de inte vet hela sanningen och framförallt inte att min kompis undviker mig-.-


   
SvaraCitera

HAR DU INTE ANDRA VÄNNER DUKAN UMGÅS MED TILLS DU KOMMER ÖVER DETTA LITE MER DÅ? iBLAND SUGER LIVET MEN DÅ FÅRMAN TYCKA ATT DET SUGER INTENSIVT ETT TAG SEN RESA SIG OCH KOLLA EFTER ALTERNATIVA VÄGAR.


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

elverpigen:
HAR DU INTE ANDRA VÄNNER DUKAN UMGÅS MED TILLS DU KOMMER ÖVER DETTA LITE MER DÅ? iBLAND SUGER LIVET MEN DÅ FÅRMAN TYCKA ATT DET SUGER INTENSIVT ETT TAG SEN RESA SIG OCH KOLLA EFTER ALTERNATIVA VÄGAR.

Jo det har jag men hon har jag umgåtts med i hela mitt liv. Tror inte att någon av er riktigt förstår vad jag går igenom just nu, eftersom det har hänt andra saker som jag inte riktigt kan ta upp här. Man kan inte glömma en person bara sådär det funkar inte. Relationen mellan mig och killen är bra det är ju inte så att vi står och blänger på varandra utan vi snackar och kommer bra överens, det som däremot är jobbigt är min kompis blickar som kommer så fort han säger något som får mig att skratta. Ska jag säga att jag fortfarande har känslor för honom eller ska jag spela med som ingenting?


   
SvaraCitera

Moxzen:

Jo det har jag men hon har jag umgåtts med i hela mitt liv. Tror inte att någon av er riktigt förstår vad jag går igenom just nu, eftersom det har hänt andra saker som jag inte riktigt kan ta upp här. Man kan inte glömma en person bara sådär det funkar inte. Relationen mellan mig och killen är bra det är ju inte så att vi står och blänger på varandra utan vi snackar och kommer bra överens, det som däremot är jobbigt är min kompis blickar som kommer så fort han säger något som får mig att skratta. Ska jag säga att jag fortfarande har känslor för honom eller ska jag spela med som ingenting?

vad tror du att du får för reaktion från din vän om du berättar att hon börjat ragga på en kille du redan var kär i, och fortfarande är? 🙂


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

elverpigen:

vad tror du att du får för reaktion från din vän om du berättar att hon börjat ragga på en kille du redan var kär i, och fortfarande är? 🙂

Det är just därför jag skrev efteråt eller ska jag spela med som ingenting? 


   
SvaraCitera