Aviseringar
Rensa alla

kär i min bästa tjej vän..


Ämnesstartare

tjenare, nu e de såhär att jag har gått och blivit kär i min bästa tjej kompis. det skulle väll vara bra om hon inte hade pojkvän... men det har hon och har haft i dryga 2 år. har gillat henne i 8 månader snart och jag känner att de börjar tära om att höra hur hon saknar sin kille, vad hon gör med sin kille osv.

vi är lika som bär, samma åsikter, samma smak på mat, samma intressen och personlighet, vet inte om det är possetivt, men så är det. känns som att vi skulle passa bra men, de e några problem utöver killen hon har.

1. vi går i samma klass, har gjort de sedan början av gymnasiet
2. inte en aning om hon ens skulle kunna ha känslor för mig även om hon va singel..

till råga på allt så är det i princip omöjligt för mig att hitta en tjej jag tycker ser bra ut och är en bra person. just den delen har jag pratat mycket med henne om och hon lyssnar alltid snällt... 🙂

pallar inte ha de såhär mer, finns de nått sätt att bli av med förälskelse eller? känns ju som man borde va en tjej när man lägger upp sånt här men vet inte vart jag ska ta vägen...

tacksam för hjälp / anonym kille


   
Citera

[sad]


   
SvaraCitera

heltanonym:

känns ju som man borde va en tjej när man lägger upp sånt här men vet inte vart jag ska ta vägen...

män har också känslor, det är ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo tack... de vet jag


   
SvaraCitera

Vad tror du skulle kännas bäst att göra? Vill du gå vidare utan att tala om hur du känner, eller berätta för henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inte riskera något än när vi ska gå i samma klass i 1,5 år till. inteän, iallafall. nej jag vill ju att hon ska veta men det känns så fel att berätta nått sånt för henne när hon har kille, som hon har det asbra med,vilket är bra att tillägga..


   
SvaraCitera

ngn som v1: glöm d1!


   
SvaraCitera
Mandan

Om jag hade varit tjejen hade jag nog velat veta. Samtidigt hade jag tyckt det varit lite jobbigt att veta att du har känslor för mig. Lite svårt att veta hur man ska hantera det. Jag var med om det en gång. En killkompis blev störtkär i mig men jag var inte intresserad av mer än vänskap. Dock var fallet så att vi bor på olika håll så jag såg inte honom på ett år. Men när jag gjorde funkade allt som innan men båda var dock lite reserverade.

Fösta tanken jag fick är att din förälskelse kommer gå över men du säger du gillat henne i 8 månader så troligtvis blir det bara värre om du håller det för dig själv mer. Tala om det för någon du litar på så kanske den personen på ett diskret sätt kan luska ut vad hon känner för dig. Jobbigt läge att hon har kille sen 2 år. Ett tips är att be henne prata lite mindre om sin kille också, även om hon gillar honom jättemycket.

Du bör tala om det för henne någon gång. Vänta ett litet tag till eftersom du är rädd att mista henne men förr eller senare borde du berätta. Mest för att slippa bära på det. Hon blir säkert inte arg, låt det bara sjunka in hos henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mandan:

Fösta tanken jag fick är att din förälskelse kommer gå över men du säger du gillat henne i 8 månader så troligtvis blir det bara värre om du håller det för dig själv mer

jo det hoppades jag att den skulle göra men det verkar inte som att den gör det, tyvärr...

Mandan:

Tala om det för någon du litar på så kanske den personen på ett diskret sätt kan luska ut vad hon känner för dig.

har funderat på att berätta det för en kompis, litar på han, men jag ser inte hur det skulle hjälpa mig.. hon vill ju bara va vän antar jag, men man ser alltid täcken på annat då man blir så naiv när man gillar någon.

Mandan:

Du bör tala om det för henne någon gång. Vänta ett litet tag till eftersom du är rädd att mista henne men förr eller senare borde du berätta. Mest för att slippa bära på det. Hon blir säkert inte arg, låt det bara sjunka in hos henne.

hade planerat att berätta det när vi gått ur 3:an. då åker jag ändå till USA i ett halvår och då kanske de inte betyder så mycket när jag kommer tillbaka.. sånt här suger verkligen, fow real 🙁


   
SvaraCitera
Mandan

heltanonym:

har funderat på att berätta det för en kompis, litar på han, men jag ser inte hur det skulle hjälpa mig.. hon vill ju bara va vän antar jag, men man ser alltid täcken på annat då man blir så naiv när man gillar någon.

Berätta för någon, kommer kännas bättre att någon vet, så blir det inte lika tungt att bära på. Det kanske inte hjälper dig att bli ihop med henne men du slipper bära på det ensam. Vet man blir naiv men ibland kan det vara som man tror, tecken på att någon gillar en. De kanske inte har det så bra som hon säger men intalar sig att de har ett bra förhållande. Observera att jag sa KANSKE! man ska aldrig sluta hoppas!

heltanonym:

hade planerat att berätta det när vi gått ur 3:an. då åker jag ändå till USA i ett halvår och då kanske de inte betyder så mycket när jag kommer tillbaka.. sånt här suger verkligen, fow real 🙁

Då är mitt tips att du säger det när halva trean har gått. Så hinner hon tänka på det och vem vet hon kanske också gillar dig. Ni kommer ju ändå inte ses sen. Då kommer det nog inte kännas lika svårt att förlora henne om det blir så. Är hon en schysst tjej förblir ni vänner men det kan finnas en viss reservation i hennes beteende mot dig (inte så att hon ignorerar men försöker att inte uppmuntra dig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mandan:

Berätta för någon, kommer kännas bättre att någon vet

får väll göra de, kan ju inte bli sämre så att säga (:

Mandan:

Är hon en schysst tjej förblir ni vänner men det kan finnas en viss reservation i hennes beteende mot dig

mm de e just det.. nu kan vi ju liksom kramas o vi masserar varann ibland o sådär.. men de lär ju inte hon vilja efter att jag berättat. sedan så tror jag inte att hennes kille blir så glad på mig (känner han ju nu) och då blir han kanske mer restriktiv om när hon kan va med mig osv.

skulle ju va mycket lättare om det kom upp en annan tjej som jag blev intresserad av men jag e så jävla kräsen så att det inte finns..


   
SvaraCitera
Mandan

heltanonym:

heltanonym

Nej det lär inte bli värre av att berätta får någon :).

Du tror inte hennes kille redan skulle ogilla lite att ni kramas/masseras om han visste? Brukar ni umgås själva på fritiden typ?

Försök sluta tänka på henne, jag vet det är svårt men försök! Titta på andra tjejer och välj ut något visst med den tjejen du gillar och fortsätt göra så så kanske du hittar allt du vill ha hos en tjej en dag (inte den du redan vill ha då) 🙂


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska hålla tyst om det (ursäkta uttrycket) efter hon har en pojkvän, men jag förstår att det är jobbigt. tror ändå det är bäst så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mandan:

Du tror inte hennes kille redan skulle ogilla lite att ni kramas/masseras om han visste? Brukar ni umgås själva på fritiden typ?

han vet troligtvis inte om att vi gör sånt... tror inte att han skulle tycka om den nej..

en del på helger och så närvi e på samma fester, speciellt i början av förra sommarn, då va de mycket, men de har trappats av lite och hennes kille har börjat följa med på de festerna som han inte var med på innan.

Mandan:

Försök sluta tänka på henne, jag vet det är svårt men försök! Titta på andra tjejer och välj ut något visst med den tjejen du gillar och fortsätt göra så så kanske du hittar allt du vill ha hos en tjej en dag

det gör jag hela tiden, men när jag jämför med henne hamnar de flesta i skuggan och vissa blir väldigt svåra att få. sedan e de ju inte bara att hitta en tjej som ser bra ut och gå fram och snacka direkt, man måste ju få kontakt på något vis och de e just de... att få kontakt med dom..

dansanattenlång:

Jag tycker du ska hålla tyst om det (ursäkta uttrycket)

hade inte tänkt o berätta för henne.. har en kompis som jag kan säga allt till, han läcker inte, så att säga. han e bra på sånt här med såhan kanske vet något bra


   
SvaraCitera
Mandan

heltanonym:

en del på helger och så närvi e på samma fester, speciellt i början av förra sommarn, då va de mycket, men de har trappats av lite och hennes kille har börjat följa med på de festerna som han inte var med på innan.

Tja då kan du ju vara säker på att hon gillar ditt sällskap iaf. Bättre det än inget :).

heltanonym:

sedan e de ju inte bara att hitta en tjej som ser bra ut och gå fram och snacka direkt, man måste ju få kontakt på något vis och de e just de... att få kontakt med dom..

Det kan vara svårt ja. men var bara dig själv. du kan ju öva på fester och sånt att börja prata med någon tjej. fråga hur hon känner den som håller i festen kanske. tips är att du kan ju börja prata med någon tjej som ser lite vilsen/ensam ut på någon fest så får du igång henne i gemenskapen också, de är ofta tacksamma att någon börjar prata med dem (eller jag var de gånger det var så för mig). bara för att de ser vilsna ut är de inte utstötta ;). det är bara att öva. det är svårt men det fixar sig 🙂


   
SvaraCitera