Aviseringar
Rensa alla

Kär i min bästa vän, behöver råd..


Ämnesstartare

Vad gör jag? Jag har känt min bästa vän "Maria" i snart 6 år och vi har alltid varit nära varandra. När vi först träffades var jag tillsammans med mitt ex och har aldrig innan sett på henne på något annat sätt än en mycket nära vän.

Hon har de senaste 2½ åren varit och pluggat i USA så jag träffar henne bara på sommaren och vintern. Den senaste sommaren kände jag att jag började känna andra känslor för henne än vad jag känt innan. Jag har inte visat henne det, eftersom jag är så rädd att jag skall förlora min bästa vän.

Senaste 1½ året har jag levt som singel och träffat tjejer av och på, men aldrig känt något speciellt så det har varit mycket korta romanser. Nu vet jag inte hur jag skall göra. Jag vet inte hur hon känner för mig.

Som person har jag väldigt lätt för att säga hur jag känner, så detta är första gången en person fått mig att inte våga säga hur jag känner. Jag är rädd för att jag bara känner så här för stunden och att mina känslor kanske skulle komma att svalna, men då har jag förlorad min bästa vän. (Kanske inte förlorat, men det hade blivit väldigt konstigt tror jag)

Samtidigt har jag känt så här det senaste året så jag tror att det är mer än det varit med det andra jag träffat..

Shit jag har ingen aning vad jag skall göra.. Vänta tills hon kommer hem igen eller säga som det är och hoppas på det bästa?


   
Citera

När kommer hon hem för gott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om 1 ½ år...


   
SvaraCitera

Aj då...Hur är hon mot dig då? Ingen som helst antydan till att hon kanske har känslor för dig med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Folk" säger att hon alltid har haft känslor för mig, men personligen vet jag inte.

Men säg så här.. Om hon har känslor för mig så är jag själv inte 100 % säker på hur jag själv känner. Ibland är finns det inget tvivel, fast så kommer stunderna som jag inte vet vad jag känner. Är så himla rädd att jag skall ställa till det och allt skall gå åt skogen. Fast jag antar att i en situation som den här så kan jag inte komma undan utan att ta en risk.

Frågan består dock om hurvida det är värt att riskera.. Om jag väntar och inte säger något så kanske hon träffar någon annan? Då kan man ju alltid säga att det inte var menat, fast för mig fungerar det inte riktigt så.. Hon åker på söndag och jag har bett om att träffa henne imorgon, jag skall bjuda på picknick och tanken var att jag skulle ta upp detta med henne, fast nu när det närmar sig så blir jag väldigt osäker.

Det lätta och enkla valet är ju att inte säga något.. och helt enkelt vänta och se till sommaren om känslorna finns kvar och då bestämma sig för att säga det. Fast jag är väldigt impulsiv och som jag sa har jag väldigt svårt att hålla känslor inom mig..


   
SvaraCitera

berätta


   
SvaraCitera

Jag tycker faktiskt du ska berätta precis hur du känner. Berätta det du har sagt här, att du är rädd att eran vänskap ska påverkas, och att du inte är 100% säker på dina känslor, men att du kanske vill "dejta" henne om man säger som så.

Om du vågar kan du ju fråga om du får kyssa henne, efter det brukar man oftast känna om det känns rätt eller fel. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imorgon vet jag hur det har gått..

Skall träffa henne på förmiddagen och på kvällen skall jag och hennes kompisar ut, så vi får se vad som händer. I'll let you know.


   
SvaraCitera

Har samma problem, hon vet att det är nåt som inte stämmer men jag vågar inte säga nåt [sad]

man vill ju heller inte förlora sin bästa vän


   
SvaraCitera

Tänk på att ni kan förlora dom ändå... till någon annan.

Lycka till imorgon, lova att berätta hur det gick sen! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rekommenderar verkligen inte det, har sett många fina vänskaper förstöras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ponja:

rekommenderar verkligen inte det, har sett många fina vänskaper förstöras

men tyst!


   
SvaraCitera

Ponja:

rekommenderar verkligen inte det, har sett många fina vänskaper förstöras

Fast är det en sån bra vänskap så förstörs den nog inte om hon nu inte skulle ha samma känslor för honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan nu tala om för de som är intresserade att jag igår tillslut efter mycket om och men tog mig mod och talade om för henne hur jag känner.. och mina känslor besvarades och nu känns det lite som första stegen på en bergsvandring. Hon åker imorgon och kommer tillbaka i Juni, så det skall bli väldigt spännande att se hur allt fortlöper.


   
SvaraCitera

youdidnthangupeither:

säga som det är och hoppas på det bästa?


   
SvaraCitera