Aviseringar
Rensa alla

Kär i min bästa vän


Anonym
Ämnesstartare

Jag har ett stort problem i min vardag.. Jag är kär i min bästa vän. Problemet är att hon har kille och känner inte samma sak för mig, jag vet inte ens om jag vill ha ett förhållande med henne eftersom jag vill vara ha kontakt med henne så länge som möjligt. Jag blir också väldigt lätt svartsjuk när hon är med hennes andra killkompisar. Det är nästan ett ännu större problem. Så vad ska jag göra för att glömma kärleks känslorna och bli av med svartsjukan?


   
Citera

Försök tänka på annat så kanske det löser sig med tiden


   
SvaraCitera

Radera henne ur ditt liv. 

Edit: Med detta sagt syftar jag ej på att du skall ta livet av henne. Bara sluta umgås osv. Söt


   
SvaraCitera

Åh vad jobbigt, hemskt att inte kunna prata med henne om det heller, det hade ju varit den enklaste lösningen om inte en pojkvän fanns med i bilden. 
Jag tycker att du ska försöka fokusera på annat, jag tycker inte att du ska radera henne ur livet helt, för som bästa vänner behöver man varandra men du kanske inte ska spendera all din tid med henne. Försök umgås med dina andra vänner, hitta på kul saker och försök att hitta en vän som du kan prata ut med om det här. För det tror jag att du behöver, någon att prata med och bolla känslor och idéer med.

Lycka till. 


   
SvaraCitera

Jisses, känner igen det där. För mig slutade det med att hon sa upp kontakten med mig helt.

Hoppas det ordnar sig för dig. 


   
SvaraCitera
Anonym
Ämnesstartare

Radera henne ur mitt liv kan jag inte göra då jag inte har så många andra att vara med. 
Plus att mina andra kompisar är hennes kompisar också så när dom är med är hon med... 


   
SvaraCitera