Aviseringar
Rensa alla

Kär i min bästa vän


Ämnesstartare

Eeeh.. Jag har kärat ner mig i min bästa vän. Fast han gillar inte mig på det sättet, har tagit upp det med honom. Fast vi har ändå sagt att vi ska hålla dörrarna öppna, typ. Vet inte vad han vill få ut av vår vänskap men ibland känns det som att han utnyttjar mig för att han känner sig ensam, för han har sagt flera gånger att han typ inte har några andra vänner. Vi pratar aldrig om våra känslor för varann, och skulle jag ta upp detta med honom IGEN så skulle det bara bli tjatigt, för vi har redan snackat två gånger om det.

Jag har ganska svårt för att bli kär för jag har alltid höga krav, men han uppfyller alla krav och är enligt mig absolut perfekt. Vi har den ultimata relationen, så jag vill inte bara kasta bort honom eller ge upp. Samtidigt vet jag inte om det är värt att vänta flera år på att han ska få känslor för mig med, om det ens blir så. Vet ju ingenting. Men vi är så jävla perfekta för varandra och jag stör mig på att han inte vill se det. Vi är det, på riktigt. Jag säger det inte bara, utan det är sant. Vi är som gjorda för varann.

Vad tycker ni jag ska göra?


   
Citera
zIGGE

Han gillarrrrrrig purr


   
SvaraCitera

Roofies [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill bli länkad till dennes facebook i smyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Roofies [y]

Aa, fast.. Ne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådant är drygt.

Men det finns ärligt talat inte mycket du kan göra om han inte är med på noterna. Du kan ju inte tvinga honom till något han inte vill, menar jag.


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Vad tycker ni jag ska göra?

Vidga vyerna!

Man vill lätt kräkas över uttrycket 'det finns fler fiskar i havet', men det är tråkigt nog sant. När mitt ex lämnade mig för ett år sedan letade jag med ljus och lykta efter någon som var precis som honom. Nu, ett år och för många pojkar senare, fann jag någon som till och med var bättre.

Fråga dig själv om du verkligen vill ha någon som inte vill ha dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Vad tycker ni jag ska göra?

Har varit i nästan samma situation. Vi var väldigt bra vänner på den tiden. Träffades ganska mycket och lärde känna varandra mer och mer och jag kunde inte låta bli att gilla henne mer än vad jag borde.
Hon hoppades att hon skulle få känslor för mig, men året gick, inget hände, en annan kille försökte få henne, lyckades bättre än mig men hon gillade inte honom.
Till slut gav jag upp, flyttade därifrån och känslorna svalnade till slut.

Så mitt tips är, lås inte fast dig vid honom, våga ta kontakt på det sättet med andra killar, våga känna att du kan bli tillsammans med någon av dem. Vill han till slut ha dig så har du kanske kvar dina känslor för honom och då är det bara att tuta och köra, men lås som sagt inte fast dig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt. Har inte själv varit kär i någon vän, men varit med om tvärtom. Tyvärr är det så att man inte kan tvinga fram känslor så jag föreslår att du inte låser dig fast vid att han eventuellt kommer få känslor någon dag. Håll dörrarna öppna för andra killar. För fan du är ju skitsnygg, det finns plenty of fish in the sea! [party]

Sen om han någon dag inser att ni passar ihop och du har kvar dina känslor för honom är det bara och go for it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte heller varit kär i en polare, men däremot har en varit kär i mig. Min vän och jag blev bara bättre och bättre vänner tills vi hängde jämt. Hon berättade några gånger hur hon kände och jag kände inte likadant. Men vi umgicks ändå bara mer och mer tills jag insåg att det bästa jag visste var att vara med henne. Så en dag textade jag bara att släppa in lite kärlek... och sen blev vi tillsammans.

Men det är inte alla som orkar vänta, speciellt om det kanske inte blir något mer än vänskap, så titta dig omkring. Kanske finns det två Mr. Perfect.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek är ett gift![mad][cry]


   
SvaraCitera