Aviseringar
Rensa alla

Kär i min bästis bror


Ämnesstartare

Kan fatta mig kort:

Allting började för några månader sedan. Min bästis bror på 13 år och jag började prata på msn långt inpå nätterna. Min bästis verkade först inte ha några problem med det, men sedan började han och jag umgås och bästis blev skitarg och slutade lita på mig och började kalla mig dumma saker som rutten, dålig, fitta, lögnare mm. Kändes ju inte alls bra. Hon tvingade mig att välja mellan henne och hennes bror. Jag valde henne.
Märkte sedan efter några dagar att jag inte kan sluta tänka på honom och kan inte vara utan honom. Så jag frågade bästis vf hon inte ville att han och jag skulle umgås och hon blev rasande och började kalla mig elaka saker igen. Sen klippte vi, på något sett :/

Sedan dess har det väl gått upp och ner med vårat kompisskap. Men nu umgås vi inte och hennes lillebror och jag umgås ibland. Kanske 1 gång i veckan, max.
Vi har märkt att ju mer vi pratat och umgås så har vi märkt på senare tid att vi älskar varandra.

Ja, jag vet jag är inte så bra på att förklara o.O

Men i alla fall... borde vi fortsätta umgås även om min nu fd bästis inte mår bra av det?

Och om vi skulle känna att vi blev så kära att vi skulle bli redo för ett förhållande, skulle vi kunna bli ihop då även om vi har våra föräldrar och min fd bästis emot oss?


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

Jason Bourne:

[tard]

haha, ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rushi:

å även om vi har våra föräldrar och min fd bästis emot oss?

varför är era föräldrar emot ert förhållande?


   
SvaraCitera

ofta en 15åring blir ihop med en trettonåring;F


   
SvaraCitera

[tard]x5

Knulla hans kuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

varför är era föräldrar emot ert förhållande?

De tkr det skulle vara för konstigt och "elakt" mot min fd bästis.

Chickfactor:

ofta en 15åring blir ihop med en trettonåring;F

För mig har åldern ingen roll. Det är hur man är innuti som räknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rushi:

De tkr det skulle vara för konstigt och "elakt" mot min fd bästis.

ahha men varför skulle det vara elakt ens? ofta hon mår sjukt dåligt av att ni tycker om varandra? hon verkar ha en och annan skruv lös om hon inte kan vara glad för er skull.


   
SvaraCitera

Han är jätte liten ju? [n]
Men gör som du vill.
Din kompis får helt enkelt acceptera det? Om hon är din bästa vän borde hon ju vara glad över att hennes lillebror får någon som hon vet är en bra person liksom.


   
SvaraCitera
Hando

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

ahha men varför skulle det vara elakt ens? ofta hon mår sjukt dåligt av att ni tycker om varandra? hon verkar ha en och annan skruv lös om hon inte kan vara glad för er skull.

Tkr det är elakt eftersom hon anser att jag valde bort henne för att vara med hennes bror. Det var absolut inte så.
Mjo hon är inte frisk psykiskt. Hon har typ nån sjukdom. Men man tkr ju hon kunde vara glad för oss. Lixom visst det kanske känns lite konstigt, men jag skulle kunna acceptera om hon skulle bli ihop med min syster (har ingen bror så tar min syster som exempel). Skulle kännas skitkonstigt i början men skulle kunna acceptera det om det gjorde henne lycklig.
Men hon verkar bara tänka på sig själv.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Partycake:

Han är jätte liten ju?

Mjo.. me för mig är det inte åldern som är viktig. Det är hur man är som person.

Partycake:

Din kompis får helt enkelt acceptera det? Om hon är din bästa vän borde hon ju vara glad över att hennes lillebror får någon som hon vet är en bra person liksom.

Mm man tkr ju det. Men hon är emot det bara eftersom han är hennes lillebror. Jag tkr precis som dig, men det verkar inte hon göra :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag valde min bästis storebror när jag var yngre. Strunta i hennes larv, däremot så tycker jag att 13år låter väldigt väldigt ungt:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Jag valde min bästis storebror när jag var yngre. Strunta i hennes larv, däremot så tycker jag att 13år låter väldigt väldigt ungt:/

Ja, alla tkr jag ska det. Jag jobbar på det, men känns lite jobbigt när hon i stort sett varje dag skriver till mig på msn eller via sms att hon inte pallar mer längre osv.
Mjo alla säger det också. Men för mig är det insidan som räknas ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rushi:

hon inte pallar mer längre osv.

Men harhon förklarat för dig hur det kommer sig att hon tycker det är så jobbigt som hon gör? Kan förstår om det känns ovant och lite underligt, men att det ska vara ett sådant stort problem som det verkar vara för henne, det kan jag inte förstå.


   
SvaraCitera