Aviseringar
Rensa alla

Kär i min kompis tror jag


Ämnesstartare

Ibland så får jag fjärilar i magen av honom t.ex. nu och vissa perioder inte. Jag har inte någon erfarenhet av kärlek trots min ålder och skäms lite över det. Men det här har pågått ett tag fram och tillbaka, vet inte om jag är kär, men ofta har jag fjärilar i magen av honom. Jag tror han känner likadant, men han är lika dålig på det här som mig vet jag...eftersom jag känner honom så  bra. Jag vet inte vad jag ska göra eller jag tror nästan att om jag skulle gå vidare kanske skulle jag tappa mina känslor och våran vänskap är över. Vill inte att våran vänskap ska vara över för att det är min närmaste vän... Jag kanske bara inbillar mig att jag är kär. Någon som känner igen sig och kan hjälpa?


   
Citera
Ämnesstartare

Eftersom ingen svarat än tänkte jag tillägga att jag vill ha sex med honom. Jag är väldigt kåt på honom, kanske är det de som förvirrar mig. Jag har aldrig haft riktigt sex ännu men jag vill ha det med honom. Eventuellt en kk relation..


   
SvaraCitera

Fråga vad han känner för dig


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det ena du kan göra som också är det säkrare är att förgöra känslan så det kan fortsätta vara bra. Det andra är förstås att berätta.. är dock ofta en väldigt dum grej.. även om det också kan göra mycket gott.


   
SvaraCitera
JamezK

Sitter i samma skit :/ Svårt...


   
SvaraCitera

Fråga dig själv först: "Vad har han för roll i mitt liv?" Om du är fortfarande övertygad, försök ändå att inte använda begreppet "kär".  Det är en känsla som kan påverkar starkt men slå lika hårt tillbaka. Använd istället det som en källa av energi för att göra personen själv glad som att du visar en vilja för vänskaplig kontakt, som att ses utanför skolan eller dylikt (men det kanske är något som du redan gör). 

Om ni träffas regelbundet blir det ju lite svårare eftersom det ökar ju antalet tillfällen som ni har inte pratat om det, och på så sätt kan känslan ha stärkts på grund av att man tycker att man har något att berätta.  Men nej du inbillar väl inte om du tycker att du har skäl för dina känslor. Bara en positiv grej om personen är typ tillräckligt för att bli kär 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Det ena du kan göra som också är det säkrare är att förgöra känslan så det kan fortsätta vara bra. Det andra är förstås att berätta.. är dock ofta en väldigt dum grej.. även om det också kan göra mycket gott.

JamezK :
Sitter i samma skit :/ Svårt...

Krossan:
Fråga dig själv först: "Vad har han för roll i mitt liv?" Om du är fortfarande övertygad, försök ändå att inte använda begreppet "kär".  Det är en känsla som kan påverkar starkt men slå lika hårt tillbaka. Använd istället det som en källa av energi för att göra personen själv glad som att du visar en vilja för vänskaplig kontakt, som att ses utanför skolan eller dylikt (men det kanske är något som du redan gör). 

Om ni träffas regelbundet blir det ju lite svårare eftersom det ökar ju antalet tillfällen som ni har inte pratat om det, och på så sätt kan känslan ha stärkts på grund av att man tycker att man har något att berätta.  Men nej du inbillar väl inte om du tycker att du har skäl för dina känslor. Bara en positiv grej om personen är typ tillräckligt för att bli kär 🙂 

adaq:
Fråga vad han känner för dig

tack för svar allhopa. jag träffar han väldigt regelbundet nu, i stort sett varje dag, och jag märker att någonting är annorlunda det är typ som att vi e blyga för varandra, inte så att vi får en sämre relation utan vi liksom kollar på varandra försiktigt, och i alla fall jag måste tänka efter vad jag säger och tänka när jag ska och inte ska smsa honm. det e skitjobbigt att det e så helt plötsligt. just nu så vill jag bara hitta någon annnan och förgöra känslan som du sa....men det e svårt att bara undvika de här känslorna...@krossan, ja ddet blir som att jag är väldigt social med han  helt plötsligt. nu vill jag typ inte vara ensam haha men faan jag orkar inte det här dte e så jobigt.


   
SvaraCitera