Aviseringar
Rensa alla

Kär.. kan ej fokusera


Ämnesstartare

Tjenare!

Jag har ett litet problem..

Har en tenta snart och behöver verkligen plugga men jag kan verkligen inte fokusera... tänker bara på en viss tjej hela tiden..

Man kan väl säga att jag är kär ;).. vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.... omöjligt att fokusera. Har lite kontakt sådär med henne, snackar lite varje dag på facebook etc (: Hon bor i mitt område. Vi har inte setts i verkligheten men hon vet vem jag är etc.. och har flirtat lite grann med mig.

Har testat att låta bli med facebook och lägga ifrån mig telefonen men det hjälper inte, KAN INTE FOKUSERA på mina studier!!

Va har ni för tips till mig med tanke på studierna... och sen en till fråga: Skulle vilja ha reda på om hon känner samma sak.. men vill samtidigt inte skrämma iväg henne genom att fråga. Va tycker ni jag borde göra?


   
Citera
smisk

åh, vad mysigt att vara kär.
fast det är jobbigt när den tar över och blir det enda en tänker på.

har nog inga tips, har varit i samma situation själv men ej kunnat göra något åt saken. fast det går nog, tror aldrig jag riktigt försökte.

det kan nog hjälpa om du pratar med henne dock! värt att prova! VÅGA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jag borde kanske våga! Men är rädd att hon ska skrämmas iväg :O


   
SvaraCitera
smisk

Garudin:

Haha jag borde kanske våga! Men är rädd att hon ska skrämmas iväg :O

Äh, även om hon skulle det så finns det andra tjejer att satsa på. Dessutom tror jag mer på att hon bara skulle bli glad om du typ frågar ut henne på en fika eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Äh, även om hon skulle det så finns det andra tjejer att satsa på. Dessutom tror jag mer på att hon bara skulle bli glad om du typ frågar ut henne på en fika eller nåt.

Kanske 😛 Men om man skulle gå lite långsammare fram? Lite tips då? Vi har nyss fått kontakt så vill inte storma fram med en fika direkt kanske 😛 nå tips kanske för att fånga hennes uppmärksamhet lite mer?


   
SvaraCitera
Paseo

awww vad gulligt. Jag skulle inte klaga om jag var du hahaha. neh, men det är klart att det blir jobbigt när det stör studierna. det enda du kan göra är att de dig fan på att du ska plugga så att du kan tänka på tjejen resten av natten sen! tror jag skulle fungera.


   
SvaraCitera
ohjens

Garudin:

Har en tenta snart och behöver verkligen plugga men jag kan verkligen inte fokusera... tänker bara på en viss tjej hela tiden..

mys. vill också vara kär och inte kunna fokusera[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

det enda du kan göra är att de dig fan på att du ska plugga så att du kan tänka på tjejen resten av natten sen! tror jag skulle fungera.

aa har testat!! funkar inte för mig :O

ohjens:

mys. vill också vara kär och inte kunna fokusera[smile]

haha nä jag tror inte det. Är omtenta, måste få godkänt annars failar jag kursen :(... och DET i SIG borde ju vara motivation nog för mig att ge mig fan på att klara tentan, men icke... fan asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bump!! Lite svårt att ge tips ang studierna kanske men va gäller den andra frågan, har ni nå fler tips??

Garudin:

nå tips kanske för att fånga hennes uppmärksamhet lite mer?


   
SvaraCitera
höna

jobbigt för dej da


   
SvaraCitera

höna:

jobbigt för dej da

haha, bitter?


   
SvaraCitera
höna

Birger:

haha, bitter?

[blush] amen ofta man klagar på att man e kär, då e man ju knäpp ju![crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha asså jag har inget emot att vara kär så 😀 och jag gillar henne! men det kom lite olägligt bara med tentan å allt xD


   
SvaraCitera

Du kommer kräla i skiten som alla andra.


   
SvaraCitera

Garudin:

Va tycker ni jag borde göra?

Plugga kvällen innan..

Angående ditt kärleks"problem" så tror jag faktiskt att du besvarade din egen fråga.

Garudin:

och har flirtat lite grann med mig.

Garudin:

Skulle vilja ha reda på om hon känner samma sak

Ett tips dock. Träffa henne i verkligheten innan. Skenet kan faktiskt bedra.

Önskar dig all lycka med allting!


   
SvaraCitera