Aviseringar
Rensa alla

Kär - Långt avstånd


Ämnesstartare

Tja UM!

Har ett jävligt jobbigt problem som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med. Det finns en tjej som jag känt de senaste ca 5åren kanske, jag har definitivt blivit kär och älskar allting med henne!
Vi har kontakt varje dag, oftast via sms eller MSN. Men problemet är att hon bor så långt bor, skulle gissa på att det är en 70 mil i mellan i alla fall. Jag tror dock att vi skulle funka ändå bara man bestämmer sig för att det ska funka, jag har inga problem med att resa. men hur ska jag berätta för henne hur jag känner?
Till grejen hör att hon väldigt ofta haft riktigt jobbiga killar efter sig som sagt sig gilla henne och helt klart inte fattat vad Nej betyder. Jag vill inte riskera vår riktigt bra vänskap genom att lägga mig i den kategorin efter alla år. Finns det några speciella tecken att kolla efter för att veta hur hon känner för mig?

Vart något otydligt så fråga bara.
Hur ska jag kunna förklara för henne hur jag känner utan att skapa någon konstig stämning i vänskapen?
Hur kan jag se om hon är intresserad utav mig?


   
Citera

Hopp:

70 mil

[shake]

Hopp:

Jag vill inte riskera vår riktigt bra vänskap genom att lägga mig i den kategorin efter alla år.

5 år är nog redan lite för sent. Du har nog redan hamnat i vän facket.

Jag tror personligen att du kommer inte få den där speciella tjejen, oftast är det redan försent. Du har redan bränt dina broar, inse detta direkt så kan du ta dig vidare i ditt liv. Det finns TUSENTALS minst lika bra och bättre tjejer där ute och närmare dig än 700 km, kanske 700m?

Hamnade i en liknande situation när jag var 16 förutom att tjejen bodde mycket närmare. Visade sig att tjejen redan visste om "att jag gillade henne" men min "bästis" som jag var lite avundsjuk lyckades ta sig ifrån vän facket till sex. Dem blev ihop och är ihop än idag.

Så det kan gå.

Har du fler frågor så pma mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Har du fler frågor så pma mig.

MVH,
Självutnämnd förhållandeexpert


   
SvaraCitera

Hopp:

Jag vill inte riskera vår riktigt bra vänskap genom att lägga mig i den kategorin efter alla år.

Bara bevisa för henne att du inte är som de andra killarna. För det är du väl inte?[bigsmile]

Hopp:

Hur ska jag kunna förklara för henne hur jag känner utan att skapa någon konstig stämning i vänskapen?

Det är klart att det blir en konstig stämning i vänskapen om den ena säger att den vill vara mer än vänner. Dessutom tycker jag att 5 år är ganska lång tid. Jag tycker ändå att du ska köra. Se vad som händer.


   
SvaraCitera

Hopp:

Hur ska jag kunna förklara för henne hur jag känner utan att skapa någon konstig stämning i vänskapen?

Finns inte så många olika sätt. Du kan testa att försöka antyda det lite lätt och se hur hon reagerar - ge henne lite komplimanger, eller skojragga på henne eller något, och se hur hon reagerar. Om detta kan gå beror ju helt på hur hon och du är som personer och vad för slags vänskap ni har.

Det andra alternativet är att helt enkelt säga det rakt ut, att du gillar henne och har gjort ett tag men att du respekterar ett nej och inte kommer tjata om det om hon inte är intresserad tillbaka. Det är ärligare och bättre IMHO, men jävligt svårt.

Var faktiskt i precis samma situation nyligen, både vad gäller "ha gillat en längre tid men är "bara" kompisar" och att det är långt avstånd. Jag berättade det för en månad sedan efter att ha haft känslor för henne i ett och ett halvt år. Det gick faktiskt väldigt bra och någonting är det iaf mellan oss nu (även om jag inte vet riktigt vad). Så det är inte omöjligt.

Bajwa:

Jag tror personligen att du kommer inte få den där speciella tjejen, oftast är det redan försent. Du har redan bränt dina broar, inse detta direkt så kan du ta dig vidare i ditt liv. Det finns TUSENTALS minst lika bra och bättre tjejer där ute och närmare dig än 700 km, kanske 700m?

Kan du ju inte veta ett skit om. Har man känt någon i fem år tycker man nog väldigt bra om den personen, och man ska inte förringa vänskapens betydelse för eventuellt romantiska relationer. Varför ragga på randoms i närheten om den man verkligen vill ha är någon annan? Nej, det är svårt nog att bli ordentligt kär i någon, att då bara låta bli på grund av 70 mil emellan är rätt dumt. Och 70 mil är inte SÅ farligt - visst, det är ett hinder, men går ju att åka upp över en helg.

Penstrokes:

MVH,
Självutnämnd förhållandeexpert

Haha <3


   
SvaraCitera

min flickvän bodde 120 mil bort förut. nu bor hon 0 m bort.


   
SvaraCitera

internet:

min flickvän bodde 120 mil bort förut. nu bor hon 0 m bort.

visste inte att ni fortfarande var tillsammans 😀 men grattis (till att ni bor ihop etc)!


   
SvaraCitera

Hopp:

Hur ska jag kunna förklara för henne hur jag känner utan att skapa någon konstig stämning i vänskapen?

Svårt.
Det är ju lätt hänt att hon blir rädd om inte känslorna är liknande hos henne.
Flirta försiktigt med henne och se hur hon responderar på det.
Utgå från det.
Om du berättar rakt ut hur du känner är det ju bra att du även tillägger att du absolut inte vill att er vänskapsrelation ska förstöras på grund av detta och att du kan försöka komma över henne om hon vill.
Det har trots allt gått 5 år. Risken är väldigt stor att hon bara ser dig som en fin vän.

Hopp:

Hur kan jag se om hon är intresserad utav mig?

Svårt att säga, då det kan vara olika från person till person. Hon kanske tror att hon flirtar tydligt, medan du inte ser någonting. Eller helt tvärt om. Hon kanske inte är ett dugg intresserad.
Mm härligt med missförstånd.

Hopp:

70 mil

Oj. Har ni träffats irl förut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Flirta försiktigt med henne och se hur hon responderar på det.

antrax:

Hon kanske tror att hon flirtar tydligt, medan du inte ser någonting. Eller helt tvärt om.

Jag vet/hon har sagt att hon har en väldigt flörtig personlighet av "naturen" liksom så det är väldigt svårt att avgöra vad som är flört och vad som bara är hennes sätt att vara. Vi "skoj flörtar" ofta men det jag säger från min sida rena sanningar men när jag säger det i de sammanhangen blir det troligtvis inte tolkat riktigt seriöst, även om jag skulle hoppas det.

antrax:

Oj. Har ni träffats irl förut?

Ja, det har vi gjort, även om det såklart inte blir dagligen.

Det har kommit många bra råd här nu! Jag vill verkligen berätta för henne och drömmen skulle ju vara att hon känner lika dant! Men om jag kör och blir dissad(alltid denna rädsla för att bli dissad -.-) så kan det komma att skapa en riktigt konstig stämning som sagt, hur går man vidare efter det? ba - Nehe....men vad gör du då? [rolleyes][smile]
Fast om jag inte kör så är ju risken ganska liten att hon helt plötsligt bara skulle dyka upp här och allt skulle vara helt underbart...DILEMMMA!


   
SvaraCitera

Hopp:

Men om jag kör och blir dissad(alltid denna rädsla för att bli dissad -.-) så kan det komma att skapa en riktigt konstig stämning som sagt, hur går man vidare efter det? ba - Nehe....men vad gör du då? [rolleyes][smile]

Mer eller mindre, ja. Vänskapen kan bli lite stel ett tag, men det lär bli bättre efter några veckor när du känner att situationen är samma som innan du berättade och hon känner att du inte är läskig om det.


   
SvaraCitera

Hopp:

Jag vet/hon har sagt att hon har en väldigt flörtig personlighet av "naturen" liksom så det är väldigt svårt att avgöra vad som är flört och vad som bara är hennes sätt att vara.

Hmm.
Ja jag vet ju inte hur hon är utifrån lite text. Men det är skillnad på flirt och flirt. Ger hon dig komplimanger och sådant?

Hopp:

Ja, det har vi gjort, även om det såklart inte blir dagligen.

Hur kändes det då?

Hopp:

så kan det komma att skapa en riktigt konstig stämning som sagt, hur går man vidare efter det? ba - Nehe....men vad gör du då? [rolleyes]

Var tydlig.
Säg att du verkligen vill vara hennes vän men att du också börjat få känslor för henne. Sen kanske det blir lite awkward ett tag, men det får du nog ta. Förhoppningsvis kan allt bli som vanligt till slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Ja jag vet ju inte hur hon är utifrån lite text. Men det är skillnad på flirt och flirt. Ger hon dig komplimanger och sådant?

Jo det är klart, men de är också väldigt svårt att skilja dom ifrån ibland. Ja det gör hon även om jag inte kan komma på något exakt utdrag just nu men t.ex "Vi har prov imorgon, jag kan typ ingenting xD" så svarar hon kanske typ" Det ska nog gå bra ska du se, det är ju trotsallt du och ingen annan[bigsmile]" nu var det där ett halv dåligt exempel tycker jag men kan väl ändå tolkas som en komplimang?
Hur ska jag flörta för att verkligen få henne att förstå att jag menar det?

antrax:

Hur kändes det då?

Det kändes bra, vi fick kontakt direkt precis som att vi skulle ha träffats varje dag, dock pratar vi ju varje dag men ändå 🙂 Vi hade kul helt enkelt.

antrax:

Var tydlig.
Säg att du verkligen vill vara hennes vän men att du också börjat få känslor för henne. Sen kanske det blir lite awkward ett tag, men det får du nog ta. Förhoppningsvis kan allt bli som vanligt till slut.

Det här är troligtvis rätt väg att gå men rädslan för att sabba allting finns ju där, nu har jag sagt det ett par gånger så låter säkert hur fegt som helst eftersom att det troligtvis är en risk man måste ta. Jag vill inte att hennes syn på mig ska förändras negativt med tanke på alla andra efterhängstna som hon haft efter sig med jämna mellan rum, samtidigt skulle jag dö om någon annan fick henne över mig. Det finns tjejer här som jag där emot faktiskt känner att dom vill bli något mer kanske men när det inte är dom jag vill ha, utan henne kan jag ju inte bara ge upp tanken och gå vidare.


   
SvaraCitera

Om du väljer att berätta måste du avrapportera här! Är mycket nyfiken!

Håller tummarna för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Om du väljer att berätta måste du avrapportera här! Är mycket nyfiken!

Håller tummarna för dig.

Det ska jag göra! och jag kommer ju att vara tvungen att få henne att förstå på något sätt men att kliva fram och ba Hej, Jag är kär, vad känner du? 🙂 är kanske inte vägen att gå så måste pilla in de på något annat sätt.

kan lägga till att hon plötsligt gick från att aldrig nämna något om en sport jag är intresserad utav men plötsligt nu verkar hon ha stenkoll på både matchdagar och resultat. Tecken på något?


   
SvaraCitera

Hopp:

tycker jag men kan väl ändå tolkas som en komplimang?

Absolut.

Hopp:

Hur ska jag flörta för att verkligen få henne att förstå att jag menar det?

Oj jag vet inte. Var helt seriös. Ge komplimangen vid ett seriöst tillfälle kanske? [shake]

Hopp:

Vi hade kul helt enkelt.

Bra! Kändes det som att kemin fanns då?

Hopp:

men rädslan för att sabba allting finns ju där

Det gör den alltid. Sådant är livet.

Hopp:

så låter säkert hur fegt som helst

Nej, jag hade också tvekat som fasen. I sådana fall är vi båda fegat.

Hopp:

Jag vill inte att hennes syn på mig ska förändras negativt med tanke på alla andra efterhängstna som hon haft efter sig med jämna mellan rum,

Fast du är ju inte som de där killarna. Visa det.
Du är hennes vän som nu vill något mer. Bara för det behöver du inte bli efterhängsen eller jobbig.


   
SvaraCitera