Aviseringar
Rensa alla

Kär på alldeles för långt avstånd.


Ämnesstartare

Jag ska försöka få det här så kortfattat som det bara går.
Men nu är det såhär att jag har träffat en kille genom min sport & han är helt underbar!
Vi har träffats vid tävlingar och sen pratat massor utanför, Saken är den att jag verkligen tycker om den här killen, problemet är då att han bor ungefär 25 mil ifrån mig.
På sommaren är det inget problem för då träffas vi massor med tanke på att det är många tävlingar men det är inte några på vintern.
Det innebär att jag får ta buss & det tar 3 timmar ungefär.
Ett till problem är att han är inte speciellt '' social '' heller.Och om man inte pratar så ofta & inte träffas ofta kanske det kan bli ett problem. ( Vi pratar varje dag, men inte speciellt mycket ) Vad tror ni? Skulle det kunna fungera ändå?


   
Citera
Ämnesstartare

Ska tillägga att vi båda är femton!


   
SvaraCitera

Tre timmar är ju inte mycket.
Flytta närmre varandra när ni blir äldre, om det håller fortfarande.


   
SvaraCitera

försök. om det inte går så går det inte.


   
SvaraCitera

Ni är 15, du kommer glömma bort honom på den tiden det tar att ta bussen till honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte glömt honom på den tiden vi träffats nu & om jag satsar på att strunta i honom så kommmer jag träffa honom as mycket i sommar & antagligen bara bli ledsen & riva upp det jag en gång känt.


   
SvaraCitera

Direktör Bajskorv:

Ni är 15, du kommer glömma bort honom på den tiden det tar att ta bussen till honom.

[love] cynism


   
SvaraCitera

Griddgirl:

Det innebär att jag får ta buss & det tar 3 timmar ungefär.

Så svårt är det inte att cykla! [no-no] Du gillar honom uppenbarligen inte tillräckligt mkt bara..


   
SvaraCitera

I mitt första seriösa förhållande så bodde jag sisådär 3 timmar bussväg från min pojkvän. Det höll i två år och det var aldrig distansen som var problemet [crazy]


   
SvaraCitera

isola:

[love] cynism

Höhö, underbart.


   
SvaraCitera

Griddgirl:

Vad tror ni? Skulle det kunna fungera ändå?

Har själv haft ett långdistansförhållande på ungefär 20 mil och det är inte alltid så lätt när man är ung. Tänk på att det kan vara väldigt jobbigt att inte kunna träffas på en längre tid. Jag och min pojkvän träffades bara när det var lov från skolan och då blir det inte så ofta. Tänk även på att det kostar pengar att åka buss så långt och att känna att man alltid saknar den andra personen är inte alltid så lätt. Det går att ha distansförhållande men det är oftast ganska tufft, speciellt när man är så ung. Tänk igenom hur du verkligen känner och glöm inte att prata med honom [smile]


   
SvaraCitera

Klart det kan. Tjugofem mil är ingenting. Ni kan ju ses varje helg, om ni vill och har råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Tänk på att det kan vara väldigt jobbigt att inte kunna träffas på en längre tid.

Klart det kan vara jobbigt. Men jag har haft en kille innan som bådde 7 mil ifrån mig & vi träffades varje helg. Vilket var alldeles för mycket för mig!
Så jag kan tänka mig att jag tycker det är skönt att man inte träffas så jätte ofta!
Men kan också tänka mig att det bli lite för långt tid emellan ändå.
Men vi får se, ska göra det bästa av det så får vi se.
Jag ska åka till honom på jullovet tror jag eller något sådant 🙂


   
SvaraCitera

Jag skulle inte vänta så länge som till jullovet. Det är lätt att tröttna om man aldrig träffas. Kan du inte åka till honom på höstlovet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Jag skulle inte vänta så länge som till jullovet. Det är lätt att tröttna om man aldrig träffas. Kan du inte åka till honom på höstlovet?

Jag träffade honom nyligen men det är inget bestämt när än 😉
Kanske blir höstlovet, jag vet inte än 🙂


   
SvaraCitera