Aviseringar
Rensa alla

Kär utan att vara attraherad?


Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

Alltså. Kan någon förklara för mig hur man är kär i en person utan att vara attraherad av denne? Vad är skillnaden på det och en ren kompisrelation?

Jag har aldrig varit med om det. Tror jag. Är det någon som har? [confused]

Är hemskt trött och kanske bara rör ihop det hela. Ursäkta i sådana fall.


   
Citera

Bara för du inte varit med om det så betyder det väl inte att det är omöjligt?


   
SvaraCitera

klart det går, platonisk kärlek liksom?[cute]


   
SvaraCitera

blir nog automatiskt attraherad av personen jag är kär i. är dock inte alltid kär i personer som attraherar mig [smile]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

som ehd sa


   
SvaraCitera

neeh, de går jue inte!


   
SvaraCitera

Sluta blanda ihop kärlek och sex. Det är olika saker.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

kebu12:

Bara för du inte varit med om det så betyder det väl inte att det är omöjligt?

Därför ville jag ha det förklarat. Eftersom jag vill förstå det. Som jag skrev. [rolleyes]

farbror gugge:

klart det går, platonisk kärlek liksom?

Platonisk kärlek behöver inte vara utan attraktion. Och jag förstår hur man kan älska vänner utan att vara attraherad - men då är man ju inte kär i dem. Bara djup vänskap.

stereo total:

Sluta blanda ihop kärlek och sex. Det är olika saker.

Klart att det är. Men samtidigt - de personer som jag älskar (däribland vänner och familj) är jag inte nödvändigtvis kär i.

Eller beror det bara på hur man använder ordet "kär"?


   
SvaraCitera

Kviq:

Klart att det är. Men samtidigt - de personer som jag älskar (däribland vänner och familj) är jag inte nödvändigtvis kär i.

Eller beror det bara på hur man använder ordet "kär"?

Det finns många olika sorters kärlek man kan känna ja. Men ingen utav dom behöver ha med sex att göra.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

stereo total:

Det finns många olika sorters kärlek man kan känna ja. Men ingen utav dom behöver ha med sex att göra.

Nej, det var ju det jag skrev.

Frågan var hur man kan vara kär i en person utan att känna attraktion, eller om det bara beror på hur man använder själva ordet 'kär'?


   
SvaraCitera

Kviq:

Frågan var hur man kan vara kär i en person utan att känna attraktion

Jag antar att du med attraktion syftar på sexuell/fysisk sådan. Är i princip helt säker på att det går att känna attraktion till andra egenskaper eller attribut än en persons kropp, och mer eller mindre utav dessa.

"Jag attraheras av dina ord och ditt intellekt, jag vill höra mer av dem, jämt, varenda dag. De gör mig."


   
SvaraCitera

Kviq:

Nej, det var ju det jag skrev.

Frågan var hur man kan vara kär i en person utan att känna attraktion, eller om det bara beror på hur man använder själva ordet 'kär'?

Att vara vara kär ingår i att känna kärlek. Och som jag skrev tidigare kan man känna massa olika sorters kärlek.
Att vara kär i en person och vilja ha sex med en person borde inte blandas ihop.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

stereo total:

Att vara vara kär ingår i att känna kärlek. Och som jag skrev tidigare kan man känna massa olika sorters kärlek.

Menar du att alla man älskar är man kär i? Eller hur menar du?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Kviq:

Menar du att alla man älskar är man kär i? Eller hur menar du?

jag tror hon menar att du måste trappa ned på gräset, i alla fall på vardagarna


   
SvaraCitera