Aviseringar
Rensa alla

Kärlek.


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag är 18 år gammal. Jag har aldrig varit kär i en kille, aldrig haft sex eller aldrig ens kysst en kille. Jättepinsamt.

Nu har jag förälskat mig i en kille. Jag skulle vilja ha hjälp med lite saker.

* Han är 4 år äldre än mig, är det en förstor åldersskillnad när man är 18 år gammal?

Jag kan ju inte riktigt påstå att vi kommer från samma bakgrund om man säger så. Han är en framåtriktad kille. Umgås med kompisar osv.
Jag däremot kommer från en bakgrund av mobbing, utstötthet, ätstörning osv.

* Hur ska jag tala om att jag är kär i honom?
* Skulle han tycka det är komstigt att jag är oskuld och inte ens har kysst en kille?
* Hur skulle han reagera på min bakgrund med ätstörning osv?
* Skulle vi som två helt olika kunna komma överrens?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hannah90:

* Han är 4 år äldre än mig, är det en förstor åldersskillnad när man är 18 år gammal?

Nej. Inte om du vore 16 heller. 14 kanske.

Hannah90:

* Hur ska jag tala om att jag är kär i honom?

Hur känner du honom? Umgås du något med honom?

Hannah90:

* Skulle han tycka det är komstigt att jag är oskuld och inte ens har kysst en kille?

Antagligen inte.

Hannah90:

* Hur skulle han reagera på min bakgrund med ätstörning osv?

Det är nog väldigt olika. Det är nog inget du ska ta upp speciellt tidigt, om du tror att han reagerar negativt på det. Bättre att få honom att tycka om dig först innan du visar upp dina "mörkare sidor". Om han frågar får du väl berätta, såklart. Ingen mening med att ljuga.

Hannah90:

* Skulle vi som två helt olika kunna komma överrens?

Yep.


   
SvaraCitera

Hannah90:

* Hur ska jag tala om att jag är kär i honom?

lite pang på, säg; du är verkligen fin o se vad du får för respons

Hannah90:

* Skulle han tycka det är komstigt att jag är oskuld och inte ens har kysst en kille?

nej

Hannah90:

* Hur skulle han reagera på min bakgrund med ätstörning osv?

sålänge du inte har några tankar på sånt nu skulle iaf jag inte bry mig

Hannah90:

* Skulle vi som två helt olika kunna komma överrens?

beror på, om du är asocial när du är med han och han är mkt uttåtriktad så blir det väl ett problem


   
SvaraCitera

Hannah90:

Jag är 18 år gammal. Jag har aldrig varit kär i en kille, aldrig haft sex eller aldrig ens kysst en kille. Jättepinsamt.

Varför är det pinsamt? Du är fortfarande väldigt ung och det är många som inte haft sex som 18-åringar. Själv känner jag flera killar och tjejer som är runt 20 som aldrig haft någon, dom är inte utmärkande fula och vissa ser bra ut.

Hannah90:

* Han är 4 år äldre än mig, är det en förstor åldersskillnad när man är 18 år gammal?

Nej, verkligen inte.

Hannah90:

* Skulle han tycka det är komstigt att jag är oskuld och inte ens har kysst en kille?

Antagligen inte, så tillvida han inte är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, åldersskillnaden är inte för stor i ditt fall.

Men vad sysslar han med? Hur träffade du honom? Känner du honom? För du går fortfarande i skolan förmodar jag, och han kanske jobbar osv.


   
SvaraCitera

Hannah90:

Han är 4 år äldre än mig, är det en förstor åldersskillnad när man är 18 år gammal?

Närå, det funkar nog bra. Såvida inte du är väldigt barnslig och han övermogen[y]

Hannah90:

Skulle han tycka det är komstigt att jag är oskuld och inte ens har kysst en kille?

Det borde han verkligen inte göra, såvida han inte är en idiot. Snittåldern på att bli av med oskulden ligger enligt statestiken på 17år i sverige. Du är inte onormal på något sätt[wink]


   
SvaraCitera

Hannah90:

Jag har aldrig varit kär i en kille

åh det är du inte ensam om [smile]


   
SvaraCitera

Hannah90:

Jag har aldrig varit kär i en kille

åh det är du inte ensam om [smile]


   
SvaraCitera

Hell_man:

Snittåldern på att bli av med oskulden ligger enligt statestiken på 17år i sverige

det kan fan inte stämma [shake]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

det kan fan inte stämma [shake]

Jag läste det nånstans när vi hade sexualkunskap iaf. Vad trodde du det låg på?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Hell_man:

Jag läste det nånstans när vi hade sexualkunskap iaf. Vad trodde du det låg på?

skulle tro:
tjejer: 15
killar: 16

[blush]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

skulle tro:
tjejer: 15
killar: 16

hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

sexualkunskap iaf. Vad trodde du det låg på?

värdeuppgift:

skulle tro:
tjejer: 15
killar: 16

jag har däremot läst att snittåldern för ungdomar är mycket högre. typ tjejer: 19
killar:18 eller nått sånt.
jaja vad ska man tro


   
SvaraCitera

yesyesknark:

jag har däremot läst att snittåldern för ungdomar är mycket högre. typ tjejer: 19
killar:18 eller nått sånt.
jaja vad ska man tro

vad lite det sexas [n]


   
SvaraCitera

yesyesknark:

jag har däremot läst att snittåldern för ungdomar är mycket högre. typ tjejer: 19
killar:18 eller nått sånt.
jaja vad ska man tro

Det känns egentligen troligare att snittåldern skulle vara högre än 17 tkr jag. Åtminstone om man jag jämför med exempelvis min gymnasieklass osv


   
SvaraCitera