Aviseringar
Rensa alla

Kärlek är underbar! En fråga bara...?


bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Kan man älska någon efter bara ungefär en månads förhållande? Jag har inte känt såhär innan och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vågar inte säga, jag älskar dig till honom för att jag e rädd att han bara ska säga tack elr nåt... <3


   
Citera

Beror på hur mycket du känner honom.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Vi har varit med varandra varje dag i ungefär 3 veckor så jag tror att jag känner honom bra 🙂


   
SvaraCitera

Kände du honom innan ni ledde ett förhållande? 


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Näe det kan man väl inte säga... 


   
SvaraCitera

bcsc:
Kan man älska någon efter bara ungefär en månads förhållande?

Ja, eftersom kärlek är en känsla som man känner ofta i början av ett förhållande. Dok så efter ett tag inne i hörhållandet kan den här känslan av ta. Det är då många förhållande går snett. Det är därför man då får hitta något annat speciellt i sitt förhållande som något intresse.
I alla fall det är självklart du kan älska någon efter en månads tid, du kan till och med älska någon efter bara några timmar bara att du inte kanske känner personen lika bra då. Jag tycker att om du inte vågar säga det direkt till honom så kan du ge hintar om att du älskar honom. Som Tex att gå på bio eller göra andra romantiska saker men även kolla på honom på ett vist sätt.
För mer


   
SvaraCitera

Då har du svaret. Man kan inte inleda ett förhållande och säga jag älskar dig bara sådär direkt. Visst kan man det men jag menar bara det tar ju tid. Och kärlek är ingenting att leka med. 


   
SvaraCitera

nej det är omöjligt gå till doktorn hejdå


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

JaamenLol:
Då har du svaret. Man kan inte inleda ett förhållande och säga jag älskar dig bara sådär direkt. Visst kan man det men jag menar bara det tar ju tid. Och kärlek är ingenting att leka med. 

Nej det e klart... det har bara gått en månad 🙂


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Rasmus-web:

Ja, eftersom kärlek är en känsla som man känner ofta i början av ett förhållande. Dok så efter ett tag inne i hörhållandet kan den här känslan av ta. Det är då många förhållande går snett. Det är därför man då får hitta något annat speciellt i sitt förhållande som något intresse.
I alla fall det är självklart du kan älska någon efter en månads tid, du kan till och med älska någon efter bara några timmar bara att du inte kanske känner personen lika bra då. Jag tycker att om du inte vågar säga det direkt till honom så kan du ge hintar om att du älskar honom. Som Tex att gå på bio eller göra andra romantiska saker men även kolla på honom på ett vist sätt.
För mer : rasmus.webs@gmail.com

tack ^^ vi har en del lika intressen som att vi gillar samma sorts filmer och båda gillar att spela och vi gillar bilar 🙂 tror att det ska gå bra 🙂


   
SvaraCitera

bcsc: Kan man älska någon efter bara ungefär en månads förhållande?

Ja det kan man

Rasmus-web: Ja, eftersom kärlek är en känsla som man känner ofta i början av ett förhållande. Dok så efter ett tag inne i hörhållandet kan den här känslan av ta

Det brukar iallafall jag kalla att förälskelsen går över till kärlek, man ser brister hos den man älskar och många klarar inte av att ha överseende med dom, allt rosenskimmer går över till verkligheten så att säga

Mitt förhållande har varat i över 5 år så jag vet vad jag pratar om


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Diablo_Girl:

Ja det kan man

Det brukar iallafall jag kalla att förälskelsen går över till kärlek, man ser brister hos den man älskar och många klarar inte av att ha överseende med dom, allt rosenskimmer går över till verkligheten så att säga

Mitt förhållande har varat i över 5 år så jag vet vad jag pratar om

tack 🙂


   
SvaraCitera
seasaw

kärlek är/ en gudomlig paradox/ som jens lekman har sjungit en låt om


   
SvaraCitera

att älska någon är väl en typ av känsla, så det är väl egentligen bara du som kan avgöra om du känner så eller inte.

dock skadar det ju inte med att vänta lite med att säga det till honom om du tror att han kanske inte känner riktigt likadant än.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Blivande_japan:
       

dock skadar det ju inte med att vänta lite med att säga det till honom om du tror att han kanske inte känner riktigt likadant än.

Nej det har du ju rätt i 🙂


   
SvaraCitera