Aviseringar
Rensa alla

kärlek och problem


Haien

dgwefwefwgwerfggcvf:

varför är de alltid tjejens ansvar?

*Facepalm*


   
SvaraCitera

Haien:

*Facepalm*

det är så mycket säga till tjejer hur vi ska vara o hur vi ska bete sig  och vi lyssnar så mkt men ingen tjatar så mkt på killar trotsatt de är han som är kriminell.


   
SvaraCitera

bitch:

ja han är fortfarande kriminell, sitter inne dock just nu

Det är inget bra... Det kommer inte bli bra... Lovar dig... Dina föräldrar osv har förmodligen rätt. Vill du verkligen vara ihop med någon som sitter inne på kåken? Kommer du leva ett lyckligt liv med honom? Kommer saker att bli bättre? Och om hur lång tid? Sätt dig ner och fundera


   
SvaraCitera

Det går inte att bygga ett stabilt liv med en sådan. Du kommer att få alla möjliga problem pga honom. Tyvärr. Älskar han dig verkligen så söker han hjälp för ev missbruk, söker bidrag/jobb/annat och samtalsterapi för att skapa sig ett nytt liv. Gör han inte det så älskar han dig inte. 
Du måste tänka på dig själv och ditt eget liv, du har rätt att ställa krav. 

Vet att det är lätt att säga sådant här när man ser det utifrån men om du föreställer dig att du skulle råda en vän i samma situation skulle du nog ge liknande råd som vi gör här. Lycka till!


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:
Om han sitter inne är det lika bra att dumpa. Detta kanske även är bra läsning för dig.

http://www.expressen.se/debatt/darfor-tander-kvinnor-pa-kriminella-man/

jag visste inte om att han va kriminell från början.


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Som många andra säger bör du verkligen göra slut med din pojkvän, han tillför inget gott för dig eller din familj därav att han sluts ute. Ditt liv kan sättas i fara eftersom att han är gängmedlem, de brukar ofta skjuta ihjäl varandra och de kanske vill hämnas på hans nära och kära dvs dig m.f. så jag rekomenderar att ta ett snack med honom antinge på fängelset eller hemma. Som det är nu får du göra det i fängelset och berätta att det är för ditt eget och eller även hans bästa, du vill gå vidare helt enkelt.

ja jo sant han blev skjuten i juni månaden och då va de ett rent helvete.


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

dgwefwefwgwerfggcvf:

varför är de alltid tjejens ansvar?

ja det funderar jag med faktiskt.


   
SvaraCitera

Förstår du hur dina släktingar/familj känner inför honom?  


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Det går inte att bygga ett stabilt liv med en sådan. Du kommer att få alla möjliga problem pga honom. Tyvärr. Älskar han dig verkligen så söker han hjälp för ev missbruk, söker bidrag/jobb/annat och samtalsterapi för att skapa sig ett nytt liv. Gör han inte det så älskar han dig inte. 
Du måste tänka på dig själv och ditt eget liv, du har rätt att ställa krav. 

Vet att det är lätt att säga sådant här när man ser det utifrån men om du föreställer dig att du skulle råda en vän i samma situation skulle du nog ge liknande råd som vi gör här. Lycka till!

ja du har ju rätt men han har missbruk ja men han har hittat ett jobb när jag blev tsm med han men utifrån de så är han gängmedlem och inte vill lämna de då han har varit de nästan hela livet. tack ändå. ska tänka på saken de du skrev 🙂


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

Snacka.org:
Förstår du hur dina släktingar/familj känner inför honom?  

ja dom blir rädda för honom eftersom att han gängmedlem men jag har sagt till alla att han är inte farlig om man inte är otrevlig självklart då kan han väl ha sina taggar utåt.


   
SvaraCitera

bitch:

ja du har ju rätt men han har missbruk ja men han har hittat ett jobb när jag blev tsm med han men utifrån de så är han gängmedlem och inte vill lämna de då han har varit de nästan hela livet. tack ändå. ska tänka på saken de du skrev 🙂

mm gör det pga det kommer alldeles garanterat att gå åt helvete om du stannar med honom, jag lovar. kram.


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

adaq:

Det är inget bra... Det kommer inte bli bra... Lovar dig... Dina föräldrar osv har förmodligen rätt. Vill du verkligen vara ihop med någon som sitter inne på kåken? Kommer du leva ett lyckligt liv med honom? Kommer saker att bli bättre? Och om hur lång tid? Sätt dig ner och fundera

ja jag vet att dom har rätt men vad ska man göra när kärleken tar över och han försöker också visa upp för dom flesta att han är en bra människa. jag vet inte just nu hur vårat liv kommer se ut då han sitter inne och jag har faktiskt funderat på dina frågor men får väl se hur jag gör.


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

vonKissekatt:

mm gör det pga det kommer alldeles garanterat att gå åt helvete om du stannar med honom, jag lovar. kram.

ja antagligen eftersom att jag har blivit både tagen och häktad pga av honom och misstänkt för skit pga av honom. kram!


   
SvaraCitera

bitch:

ja antagligen eftersom att jag har blivit både tagen och häktad pga av honom och misstänkt för skit pga av honom. kram!

bra att du inser det. du kommer att träffa någon annan, någon som är villig att uppoffra sig för dig! 


   
SvaraCitera
bitch
Ämnesstartare

vonKissekatt:

bra att du inser det. du kommer att träffa någon annan, någon som är villig att uppoffra sig för dig! 

de är svårt att bara träffa en kille sådär då världen ser ut som den gör, utseende osv, dom flesta killar tänker inte utan bryr sig bara om utseende och de är inte sånna killar man vill ha. lite jobbigt när kärleken tar över än . 🙁


   
SvaraCitera