Aviseringar
Rensa alla

Kärlek och relationer över nätet


Ämnesstartare

Tänkte att vi kan snacka lite om vilka svårigheter som kan uppstå när man lär känna folk på nätet, nätdejting osv [cute]

Bidra gärna med era tips och erfarenheter [smile]

Jag tycker det svåraste är att se bortom fasaden, att verkligen veta om personen bara framställer sig på ett visst sätt eller verkligen är så IRL.

Jag tycker också det är svårt att det blir så intimt så pass snabbt på nätet, och att det då kan bli ett glapp när man väl ses IRL.


   
Citera

Magnifying glass:

Tänkte att vi kan snacka lite om vilka svårigheter som kan uppstå när man lär känna folk på nätet, nätdejting osv [cute]

Bidra gärna med era tips och erfarenheter [smile]

Har inga erfarenheter mer än att man är anonym. På så sätt ger det ändå en chans, folk kollar bara på det yttre, beronede vad dem letar efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

På så sätt ger det ändå en chans, folk kollar bara på det yttre, beronede vad dem letar efter.

jag fattade inte riktigt den meningen.. menar du att man slipper rykten och det sociala sammanhanget, så man får en chans att ge en bild av sig själv utan något speciellt yttre sammanhang? [smile]


   
SvaraCitera

Tänker mer på utseendet.
Om man är en fail kille så kan man få chans att prata med en random snygg tjej, som man aldrig kan prata om tidigare i riktiga livet.

Jag pratar inte med mina tjej kompisar om tex sex (dem flesta är muslimer visserligen men ändå)


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Jag tycker det svåraste är att se bortom fasaden, att verkligen veta om personen bara framställer sig på ett visst sätt eller verkligen är så IRL.

Det är något som man aldrig kan veta helt säkert. Dock brukar man ändå märka efter ett tag. Om man pratar länge och mycket tex, hur stor chans är det att en person hela tiden ljuger och spelar upp något som h*n inte är? Tillslut lyser sådant igenom även på nätet.

Magnifying glass:

Jag tycker också det är svårt att det blir så intimt så pass snabbt på nätet, och att det då kan bli ett glapp när man väl ses IRL.

Inget som säger att det behöver gå snabbt fram. Ibland kanske det inte ens blir intimit, utan man stannar som vänner (om det var så du menade btw? [bigsmile]). Hur som helst, oftast blir det inte ett glapp när man väl ses, det finns alltid något att prata om. Eftersom man snackat så mycket på msn, kan man alltid ta upp nåt ämne därifrån [smile]


   
SvaraCitera

förstår överhuvudtaget inte hur man kan få känslor för någon man aldrig träffat.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Jag tycker det svåraste är att se bortom fasaden, att verkligen veta om personen bara framställer sig på ett visst sätt eller verkligen är så IRL.

dööh!


   
SvaraCitera

Tycker det svåraste är att stoppa snoppen i kussimurran[sad] resten skiter man väl i[confused]


   
SvaraCitera

OF 5:

förstår överhuvudtaget inte hur man kan få känslor för någon man aldrig träffat.

Du kanske borde pröva? [smile]

kebu12:

kussimurran

[no-no]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

[no-no]

vad?


   
SvaraCitera

kebu12:

vad?

m u s [ops]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

m u s [ops]

mamma har alltid sagt kussimurran[blush]


   
SvaraCitera

kebu12:

mamma har alltid sagt kussimurran

Det är bara för att ni hade ont om pengar.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det är bara för att ni hade ont om pengar.

Ja, det var hårt för mej att växa upp som jag gjorde, många skulle inte klara det, men jag gjorde det[cool]


   
SvaraCitera

kebu12:

Ja, det var hårt för mej att växa upp som jag gjorde, många skulle inte klara det, men jag gjorde det

Vilken tur att du är så speciell. [rolleyes]


   
SvaraCitera