Aviseringar
Rensa alla

Kärlek på distans, vad tycker ni?


Ämnesstartare

Hejsan alla glada människor 🙂 Det är så att jag har inlett ett distans förhållande och nu pratar vi inte om att han bor i grannstaden eller så utan nu talar vi om 154 mil.. Vi fattade tycke för varandra under en praktik och sedan dess har vi små flirtat lite via sms/msn. Sen i höstas kom han på besök och gnistan tändes helt!

Någon fler som har varit/är i ett distansförhållande som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Hur har de gått för er, funkar förhållandet eller inte?
Finns de nått som man ska tänka extra på eller nått som man ska göra för att få det att hålla?

Och vad tycker ni om distans förhållanden överlag, är det att rekommendera?


   
Citera

L1itenflicka:

Någon fler som har varit/är i ett distansförhållande som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Yes.. Bara man har tilit och tålamod så funkar det.. Sen måste man också tycka om varandra annars är det lätt att den ene är otrogen, tyvärr.

L1itenflicka:

Hur har de gått för er, funkar förhållandet eller inte?

Det tog slut men enbart pga andra anledningar än distansen.. Ett annat förhållande på distans funkade dock väldigt, väldigt bra, Han hälsade på mig ungefär varje månad och höll sig trogen.. Jag tröttnade dock och det inte pga distansen[smile]

L1itenflicka:

Finns de nått som man ska tänka extra på eller nått som man ska göra för att få det att hålla?

Hålla kontakten, inte För ofta för det kan hända att man tröttnar.. Men smsa en gång om dagen, fråga hur dagen vart osv.
Risken är att någon hinner ändras om man inte håller kontakten.. Ni måste liksom utvecklas tillsammans och känna varandra väldigt bra 🙂
Var trogen.
Säg att ni saknar varandra.
Gullgulla inte ständigt.
Hälsa på varandra.
Var ärliga, överdriven ärlighet uppskattas i ett sådant förhållande då ni inte ses så ofta..
Det är väl bara det[smile]
Lycka till![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går, det är svårare, det håller inte i längden om man inte flyttar närmare varandra.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog knappast klara det.


   
SvaraCitera

verkar bajs med distansförhållanden.


   
SvaraCitera

alltså har du träffat personen ens?

och aa, fast nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enverhoxha:

alltså har du träffat personen ens?

Om jag har träffat han? ööh ja, jag skrev ju att vi träffades under praktiken och sen så kom han å hälsade på i höstas 😛 så ja antar väl att de räknas som att vi har träffats ; D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L1itenflicka:

Någon fler som har varit/är i ett distansförhållande som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Hur har de gått för er, funkar förhållandet eller inte?
Finns de nått som man ska tänka extra på eller nått som man ska göra för att få det att hålla?

Ja jag har ett distans.
Det funkar fin fint [y]
Vi håller gnistan lite med att typ piffa upp sexlivet XD Typ att när vi väl träffas så hittar vi på nått som att man kanske inte har trosorna på sig och korta kjolar [y] Men man kan också skaffa webcamera om man vill le och skratta och se varandra på dagarna ^^ Sen så smart att skaffa typ ett abonnemang som båda har då man kan ringa 0kr i min till varandra [y] Vi brukar låta mobilerna ladda på kvällarna med samtalet på hela natten till morgonen så att vi kan känna att vi ligger bredvid varandra [y]


   
SvaraCitera

max 3 timmars resa typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, jag har haft ett distansförhållande som nu blivit ett, ja vad säger man, närliggande förhållande? Vi hade under de första 4-5 månaderna ca 25 mils avstånd, sedan hade vi ca 50 mil under tio månader.

Nu har hon däremot flyttat hit till den stad där jag bor. Vi studerar båda på heltid och lever lyckliga. Det fungerade kanonbra för oss. Vi hade båda jobb så vi hade inga problem ekonomsikt att lösa resor och alla kostnader som kan tillkomma.

Under en tid som varade ungefär två-tre veckor hade vi problem i förhållandet och vi var osäkra på hur vi skulle göra i framtiden men vi beslutade att satsa på oss och det håller fortfarande!

I januari har vi varit tillsammans i två händelserika år som jag inte skulle vilja ha missat.

Jag minns speciellt ett tillfälle under tiden då hon bodde 50 mil ifrån mig. Hon bodde då i Norge och på vägen in så fastnade jag i tullen. De kollade upp precis allt om mig, vart jag skulle, var jag kom ifrån, vad jag hade med mig i bagaget, jag blev kroppsvisiterad med mera. Allt gick väl men det var en ganska annorlunda upplevelse och bli ombedda att följa med och in i ett litet kallt rum utan fönster av tre tullvakter. Detta stycke va på tal om ingenting^^

Distansförhållande får fem av fem kanelbullar av mig [y]


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Någon fler som har varit/är i ett distansförhållande som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Ah, min pojkvän bor ~50 mil bort, vi har varit ihop i ~4 månader.

L1itenflicka:

Hur har de gått för er, funkar förhållandet eller inte?

Det fungerar fint förutom att jag är sjukt miserabel och vill knulla hela tiden. Vi kan inte ses så ofta [zzz]

L1itenflicka:

Finns de nått som man ska tänka extra på eller nått som man ska göra för att få det att hålla?

Snuskiga bilder osv, det är trevligt. Camsex. Prata i telefon. Skicka choklad.

L1itenflicka:

Och vad tycker ni om distans förhållanden överlag, är det att rekommendera?

Det är smärtsamt.


   
SvaraCitera

Jag har inte varit med om det själv, men om du verkligen gillade någon skulle det inte spela så stor roll om han så bodde på andra sidan jordklotet.


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Någon fler som har varit/är i ett distansförhållande som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag är i ett nu.. det är visserligen inte över 100 mil som ditt är men de är dock nästan 40 mil och det är faktiskt ganska långt.
Hur ofta träffas ni? Jag och min kille träffas varje helg och lov. Och vardagarna kan vara svåra eftersom man inte får träffa honom. Men de får gå liksom.
Det som gäller är att man litar på sin partner till 100%. Tvekar man minsta så kan det bli lite "vajsing" i förhållandet.
Men hoppas det går bra för er =)
Lycka till =)


   
SvaraCitera
Åtta

Jag och min flickvän bodde under nästan ett år 60 mil ifrån varandra. Jag tyckte att det fungerade förhållandevis bra, även om jag givetvis föredrar att ha det som det är nu - när vi bor tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går. Att helt låta bli att försöka för att spara eventuell hjärtesorg senare är enligt mig ett sämre alternativ än att försöka. Det är måhända inte för alla, men tycker man om varandra klarar man det. Kanske inte för evigt, men ett tag.

Värsta distansen jag varit med om är ~45 mil under tre kvartal av ett år ungefär.

Nu kör jag på nåt mycket mer spännande: ~150 mil icke-fysisk distans.


   
SvaraCitera