Aviseringar
Rensa alla

Kärlek, stort problem.


Ämnesstartare

För cirka 7 månader sen så tog det slut mellan en tjej och mig, det var mitt första stadiga "riktiga" förhållande och jag kände mig så öppen och vid liv. Det tog slut för att jag inte var tillräckligt mogen för ett förhållande, jag blev förkrossad, jag bad om en ny chans att jag skulle skärpa mig, sa att jag skulle göra exakt allt för att det skulle funka igen men hon ville inte.

Det har nu gått 7 månader sen det tog slut mellan henne och mig och jag har fortfarande känslor för henne, det känns tungt, riktigt tungt. Under dom har 7 månaderna har jag kanske tjatat lite väl mycket, använt helt fel teknik för att försöka vinna tillbaka henne. Det konstiga är att under tiden jag försökt få tillbaka henne har hon haft som känslor för mig fast känslor som inte riktigt är känslor (svårt att förklara), hon blev liksom svartsjuk och ledsen när jag var med andra tjejer, och hon saknar mig något grovt när jag är borta, hon ber mig ringa väldigt ofta. Men under den tiden har vi pratat i telefon, träffats, ingenting verkar funka, jag kanske inte gjort mitt bästa och det är i stort sätt därför jag frågar er om vad jag ska ta mig till.

I somras så var hon bortrest i två hela veckor, jag trodde att det skulle bli jättetungt men det var det inte för grejen var det att jag var ute och träffade nya tjejer, nytt folk.
Augusti kom och jag träffade en tjej som jag haft kontakt med en stund, vi blev tillsammans och mina känslor för mitt ex hade försvunnit, men då får hon ur sig att hon vill försöka igen precis när jag blev tillsammans med henne. Jag sa givetvis "Nej" för jag ville inte längre, och jag blev riktigt arg för det där, hon hade tydligen planerat att vi skulle bli tillsammans lite senare och då hade jag gått och förstört allt... Där ser man.

Det tog slut mellan den nya tjejen och mig, efter det var jag riktigt trött på relationer och kärlek, tyckte allt det var trams. Träffade henne jag var kär i efter och då så hade allt gått tillbaka till det hon och jag hade innan, alltså mer vänner än nånting annat och hon ville inte längre bli tillsammans för hon hade träffat någon ny och jag blev ledsen då för jag tänkte kanske att vi kunde försöka igen. Men så blev det inte.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till och jag går runt och är ledsen hela tiden och jag vet att även om jag är med kompisar så kommer jag bli ledsen senare under dagen hur som helst och jag vill inte träffa nån ny, jag vägrar, gör hellre något drastiskt med mig själv än att träffa någon ny. Vägrar heller också att förlora känslorna för henne för jag vägrar, jag ska ha henne och jag ska slåss för att hon ska bli min igen.

Hjälp mig, ge mig nån teknik som jag kan ha användning för... Jag tänker inte komma över henne, inte igen.


   
Citera
Ämnesstartare

du måste komma över henne! hur ska det annars bli?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackare :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, ingen rolig situation du har hamnat i... jag är själv i en liknande situation. Var tillsammans med en tjej i tre år innan det tog slut mellan oss (ca 11 månader sedan). I mitt fall berodde det dock på otrohet från hennes sida. Det sved något fruktansvärt, och jag har väl inte helt kommit över henne kan jag inte säga. Det är svårt att bara komma över och glömma någon, som man i stort sett har spenderat dygnet runt med i flera år. Jag hade väldigt starka känslor för henne, och har haft svårt att inleda en ny relation pga rädsla för att bli sårad igen.

Precis som i ditt fall, så har mitt ex försökt att styra mig. Hon skickar massa SMS och mail till mig om hur underbart hon har det med sin nya kille mm, om att jag inte får träffa andra mm. Dessutom har hon försökt att få tillbaks mig, genom att locka med både det ena och det andra. Det har gått så långt så att jag har fått byta både telefonnummer och mailadress, eftersom hon bara har fortsatt och fortsatt.

Förlåt att jag glider in mycket på mig själv (är ego, jag vet), men bara så att du får lite bakgrund till det hela. Mitt sätt att behandla det hela har helt "enkelt" varit att strunta i henne, och koncentrera dig på annat. Vet att de låter klyschigt, men det är inte så mycket annat du kan göra.

För att besvara ditt problem: Du vill ju inte träffa någon annan, du skriver att du hellre gör nåt med dig själv än att träffa någon annan. Okej, då är den punkten avklarad. Enligt ditt sätt att beskriva ditt ex, så har jag fattat det som att hon har ett rätt kraftigt kontrollbehov. Du får inte lov att göra vad du vill, träffa vem du vill osv, medans hon får leva sitt liv precis som hon själv vill. Är detta en tjej du vill ha en djupare relation med?

Jag känner inte dig, eller ditt ex, därför kan jag inte uttala mig så mycket om eran situation. Jag har bara ditt inlägg att gå på. Men de råd jag kan ge dig är följande;
- Ställ många frågor till dig själv, t.ex. "varför blev det som det blev?", "kunde jag ha gjort någonting annorlunda?", "är jag mogen för ett förhållande den här gången?", "på vilket sätt har jag utvecklats sen senast?", osv.
- Fråga dig själv vad du anser är hennes goda respektive sämre sidor? Vad är det som gör att du vill ha tillbaks henne? Vad är det som hindrar dig?
- Hur kommer erat förhållande att bli? Är det någon idé att försöka? Känner hon likadant för dig, som du gör för henne? Vilket kommer att dominera, misstro eller tillit?

Skriv ner och fundera kring detta, så får jag önska dig lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somewhereintime:

är ego, jag vet

S-h-i-t, man! oO
Hade jag vart i din situation vet jag inte vad jag hade gjort. Damn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera