Aviseringar
Rensa alla

kärlek vid första ögonkastet


Ämnesstartare

Jag läste nyss ett inlägg på flashback då någon skrev:
Ni som tror på kärlek vid första ögonkastet. Får jag fråga varför?
Det enda du kan bli kär i då är utseendet och det kan inte på något sätt vara äkta kärlek.

Jag trodde faktiskt inte riktigt heller på det först, trodde väl mer att man kunde dras till en person och bli attraherad av den, men inte "kär". men faktum är att det faktiskt finns något som kan kallas kärlek vid första ögonkastet. jag var själv nyligen med om det, då jag pratade med en kille i min skola för första gången. jag kan inte säga vad det var, men direkt när han kollade på mig hände det någonting. jag har aldrigaldrig varit med om det förut, det var en sjuk känsla! som att någonting bara klickade till när vi stod där och pratade. sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på honom. hur sjukt är inte det egentligen?

Är det någon som varit med om samma sak? eller som tycker som ovanstående, att det inte finns något som heter kärlek vid första ögonkastet, och att det isåfall bara handlar om yta?


   
Citera

jag tror på det men har inte varit med om det


   
SvaraCitera

Jag vet inte. Jag blir inte direkt kär, i alla fall inte ännu.

Tror attraktion som kan förklä sig som kärlek kan uppstå vid första ögonkastet. Förhöjer ju chanserna att fortplanta ÄNNU mera. [rolleyes]

Men att bli kär är i alla fall för mig en utdragen process, där jag är diffus som fan osv.


   
SvaraCitera

Det är idiotiskt, kanske någon sorts kemi som uppstår och leder till annat men inte en innerlig kärlek.


   
SvaraCitera

Du blev ju ba betuttad.
Men vem är jag att definiera kärlek? [smile]


   
SvaraCitera

kan man på de där sekunderna börja hata borde man lika gärna kunna älska, så det ligger väll någon sanning i det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är idiotiskt, kanske någon sorts kemi som uppstår och leder till annat men inte en innerlig kärlek.

ja, precis det är mer det jag menar, kemi. men också att man faktiskt kan bli kär, kanske inte känna innerlig kärlek på en gång, det är ju något man bygger på.. men jag menar kär är ju en annan sak, mer ytligt men fortfarande en känsla!


   
SvaraCitera

elinjohansson:

men jag menar kär är ju en annan sak, mer ytligt men fortfarande en känsla!

skulle kalla det förälskelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

skulle kalla det förälskelse.

ja det skulle man kunna säga!


   
SvaraCitera

Åsikten man får vid första ögonkastet stämmer ALDRIG har jag lärt mig. Så nu dömer jag inte folk utifrån det... Visar sig oftast vara tvärtom.


   
SvaraCitera