Aviseringar
Rensa alla

Kärlek vid första ögonkastet


mynona

slava:

Som på film.

jaja, den där man lyfter upp ena foten när killen omfamnar en

Tjohej:

Jadu, det är väldigt luddigt. Men jag tror inte på det.

kanske för att du tror att det ska vara som på film. gör man sig av med sådana föreställningar blir det lättare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: jaja, den där man lyfter upp ena foten när killen omfamnar en

den där när man är trasig och fuckar up allt men ändå får mr perfect att bli betuttad ända ut i fingerspetsarna


   
SvaraCitera
mynona

isola:

den där när man är trasig och fuckar up allt men ändå får mr perfect att bli betuttad ända ut i fingerspetsarna

ja men den är verklig och inte konstig


   
SvaraCitera
reben

nä              


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Så orealistiskt fenomen att tro på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja!


   
SvaraCitera
Kudhos

Nånting nånting attraktion nånting 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kanske


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola: Nej endast attraktion42.1%

Röstade på detta men är osäker. I lördags kom det in en kille på mitt jobb, det var inget särskilt med honom, inte uppenbart snygg osv, men kände bara att det var något speciellt när vi såg varandra i ögonen. Vi sa inget speciellt eller så. Men såg när han gick ut att han vände sig lite om och sa nåt till sin kompis. Undrar om han kände samma. Det kanske var kärlek Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte man kan älska någon vid första ögonkastet, men tror absolut att det kan slå gnistor. alltså man kan känna sig väldigt attraherad och dras till någon väldigt intensivt. så har iaf jag upplevt det. och sen om man vill kalla det "kärlek vid första ögonkastet" så är det väl fine, men JAG personligen skulle inte kalla det kärlek. 


   
SvaraCitera

Kärlek är spirituelt/psychiskt, passion är fysiskt lust för att skaffa barn och njuta (naturligt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej det krävs mer än så för att älska någon

Vi lägger massvis av olika innebörder i ordet "kärlek" så det är svårt att svara på. 

Attraktion kan man känna omedelbart. Förälskelse kan man känna omedelbart. Kärleksfullhet kan man känna omedelbart. Men när jag säger att jag älskar min partner så refererar inte det till någon särskild känsla utan till en relationell kvalitet som byggts upp genom åratal av arbete och tårar. Det är ingenting som kan uppstå omedelbart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej det krävs mer än så för att älska någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Röstade på detta men är osäker. I lördags kom det in en kille på mitt jobb, det var inget särskilt med honom, inte uppenbart snygg osv, men kände bara att det var något speciellt när vi såg varandra i ögonen. Vi sa inget speciellt eller så. Men såg när han gick ut att han vände sig lite om och sa nåt till sin kompis. Undrar om han kände samma. Det kanske var kärlek Ledsen

Du skulle ha sprungit efter!!!!1111


   
SvaraCitera

Tror på attraktion vid första ögonkastet 


   
SvaraCitera