Aviseringar
Rensa alla

Kärleken är obegränsad! [love]


Ämnesstartare

Ska man få älska vem som helst utan att bli hånad för det? Ska man få ha vilket intresse som helst utan att bli trackad? (Så länge det inte skadar någon annan)

Det snackas ofta om frihet och yttrandefrihet, men det verkar bara gälla så länge det pratas om något som är politiskt korrekt.

Jag tycker han gör helt rätt, och han är väldigt modig som går ut med det. Så fort det är något sånt här så samlar alla människor med olika åsikter ihop sig och börja mobba den som är annorlunda.

För hur många här skulle inte håna honom och snacka massa skit utan att ens förstå hans känslor?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, du kommer att få konstiga kommentarer när du berättar om din tecknade flickvän med jätterumpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, du kommer att få konstiga kommentarer när du berättar om din tecknade flickvän med jätterumpa.

Det finns ju en fördel med virtuella flickvänner. Man kan stänga av dem när som helst.

Synd att det inte fungerar med riktiga tjejer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Synd att det inte fungerar med riktiga tjejer...

Nånsin hört talas om att slå din tjej? [zzz]


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså. Jag är all up for yttrandefrihet och tycker det är roligt att han vågar gå ut med något sånt, men jag menar, det är ju... jag menar. Va. Nej, jag har inga ord för detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Alltså. Jag är all up for yttrandefrihet och tycker det är roligt att han vågar gå ut med något sånt, men jag menar, det är ju... jag menar. Va. Nej, jag har inga ord för detta.

Det är vaddå? I grund och botten handlar det om känslor. Sedan om det är känslor till en gammal serietidning, en virtuell tjej eller ett land är helt oväsentligt. Kärlek är känslor, och de kan man inte styra över.

Vi i Sverige är bara inte vana vid sånt här. Vi säger ofta att japaner är knäppa och sjuka men de har fan en mycket mer fri syn på det allra mesta än vad vi har. De har också mycket färre sexualbrott än Sverige (relativt sett) trots att vi ska vara så ordentligt och politiskt korrekta av oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns säkert en diagnos för denna ovilja att ha en riktig och vuxen relation med närhet och verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill gifta mig med en wakamaru
Image
Image
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill se en sån snubbe gifta sig i en svensk kyrka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En tråd skapad av vhfaj som inte handlar om rumpor... jag anar ugglor i mossen

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns säkert en diagnos för denna ovilja att ha en riktig och vuxen relation med närhet och verklighet.

Finns snarare en anledning varför man inte vill ha det. Eller flera anledningar. Folk är bara så jädra trångsynta och har svårt att acceptera sånt som inte är populärt eller vanligt.

Visst saknas fysisk närhet men det finns massor av andra fördelar med virtuella tjejer. Man kan verkligen få sin drömtjej och inte kompromissa för att få någon alls, och tjejen åldras inte och blir inte ful (även om det är klart att ingen jävel vill erkänna att hans partner inte är attraktiv längre).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

(även om det är klart att ingen jävel vill erkänna att hans partner inte är attraktiv längre).

Det finns ju en anledning till det. För att man oftast inte lägger märke till sådant. Man åldras tillsammans, man är tillsammans en så stor del av livet att man lätt missar om någon sakta sakta åldras, går upp i vikt, blir gråhårig etc. Om du förstår hur jag menar.

vhfaj:

Man kan verkligen få sin drömtjej och inte kompromissa för att få någon alls

Det gör det alldeles för simpelt. Jag skulle aldrig vilja ha det så enkelt att bara med några knapptryckningar få fram en tjej precis exakt till punkt o pricka hur jag vill ha henne. Lite av charmen ligger i att leta, lite av charmen ligger i att det inte är exakt så som man vill till punkt och pricka - det kan rent av göra det hela mer intressant.

Fast visst, vi är ju såklart alla olika, och jag bör påpeka att jag inte vill ha det så simpelt är MIN åsikt. Det finns säkert gott om folk som håller med och gott om folk som inte gör det.

Och nej, jag har inte kollat på videon i början av tråden, jag svarar på vad folk (mest vhfaj) skrivit.

vhfaj:

Ska man få ha vilket intresse som helst utan att bli trackad? (Så länge det inte skadar någon annan)

Ja det ska man, så länge det inte skadar någon annan eller något annat - djurplågeri ska man inte få ha som intresse[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det finns ju en anledning till det. För att man oftast inte lägger märke till sådant.

Hahahaha, kvällens bullshit! Finns ju en anledning att många äldre män gärna försiktigt sneglar på unga, 20-åriga skönheter. Men ingen vill eller vågar erkänna.

Storchen84:

Och nej, jag har inte kollat på videon i början av tråden, jag svarar på vad folk (mest vhfaj) skrivit.

Det är en otaku i Japan som har gift sig med en tjej i Nintendo DS-spelet Love Plus.

Storchen84:

Ja det ska man, så länge det inte skadar någon annan eller något annat - djurplågeri ska man inte få ha som intresse

Hmm... vad säger du då om hela Sveriges slaktindustri? Eller att vi kokar humrar medan de fortfarande lever? Eller att vi födar upp många djur i enda syfte att de ska bli feta nog för att slaktas?


   
SvaraCitera