Aviseringar
Rensa alla

Kärleken tynar?


Ämnesstartare

När man varit tillsammans länge. Och nyförälskelsen tagit slut. Hur vet man då skillnaden på om man är kär, eller bara vana vid varandra? Vana vid kärleken man en gång delade?


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår inte hur det kan hända!?! [mad][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men shit kärlek existerar inte det är bara ett påhitt från Hollywood och Disney


   
SvaraCitera

Ni tjejer borde lära er att förr eller senare så återgår även det mest romantiska förhållandet till vardag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för eller senare så blir alla förhållanden vardag och det kommer aldrig bli så bra som det var i början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall du fortfarande tycker om personen i fråga lär du veta det, känns saker vardagliga och trista får ni spica upp det hela. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

förr eller senare så återgår även det mest romantiska förhållandet till vardag.

det är det jag funderar över. Ska jag acceptera det, eller ska man verkligen nöja sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska man veta det? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

[smile]

lol är det harpyja på din bild lol

men till of 5 och nujävlaRRRR fattar inte hur ni menar elelr dayum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Händer alla, och de som säger att de inte händer för dem ljuger.
Men du känner skillnaden på vana och att fortfarande är kär.


   
SvaraCitera

sailorsong:

eller ska man verkligen nöja sig?

Du ska nöja dig.


   
SvaraCitera

sailorsong:

När man varit tillsammans länge. Och nyförälskelsen tagit slut.

Bara för att man vlivit ihop varit ihop rätt länge så ska man ju inte sluta uppvakta varandra för det? Det är ju då kärleken/glöden i förhållandet dör ut.

Båda måste hela tiden jobba på att saker och ting inte ska bli "dåliga vanor" eller att man börjar ta varandra för givet och börjar "slappa"/slappna av alltför mycket. Ingen eld, ingen verkstad! Om man tycker om varandra, visst fan måste man visa det liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det spelar så stor roll faktiskt. Antingen trivs man i förhållandet eller också gör man inte det, och detta bör vara den största avgöraren till om man ska fortsätta eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Antingen trivs man i förhållandet eller också gör man inte det, och detta bör vara den största avgöraren till om man ska fortsätta eller inte.

ifall man trivs, men inte är sprudlande kär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sailorsong:

ifall man trivs, men inte är sprudlande kär?

Jag skulle stannat, men som sagt så finns ju inga bestämda regler för hur man gör. Fast jag är väl lite speciell vad gäller relationer jämfört med de flesta i dessa dagar. Om jag inte kan tänka mig att leva mitt liv med personen just då så vill jag vara ihop med den. Sedan är själva kärlekskänslorna mindre viktiga.


   
SvaraCitera