Forumet - kärleks problem

kärleks problem

453 0 21
har ett problem och ska göra historian kort! det är så att jag har gått och blivit blixtrande kär i en kille i min skola. han verkar också intresserad av mig, inget jag kan svära på men han ger de vibbarna. detta är något som kom för bara några veckor sen, vet inte hur eller varför! men iaf så sa min kompis för några veckor sen att hon tyckte han var snygg och att hon inte skulle banga på att haffa, att hon kanske skulle göra det! dock vet jag inte om hon var så seriös. hon är ju inte kär i honom, det känns ju mer som att hon tycker han är snygg osv. men jag vet verkligen inte hur jag ska göra, hur ska jag säga det till henne? för jag är verkligen kär i honom...

Spana också in:

elinjohansson:

haha jo det vore ju det bästa.. men jag vill inte såra henne! vet ju inte om hon gillar honom eller inte. hon kanske då också tror att jag bara gått och blivit kär i honom för att hon började prata om honom..

Problem being? Man sårar människor genom att leva, man får väl bara ta och acceptera det och säga att så här känner jag, hur känner du, hur löser vi det här bäst tillsammans?
Ensamvargen:

Gör det till en så stor grej som det är. Är det en stor grej för dig?

jo det är det väl, för jag har verkligen börjat gilla honom, från första gången jag pratade med honom så kände jag någonting.. vi typ klickade!
vet dock inte hur han känner eller tänker, men han lade till mig på facebook kort efter och har börjat prata mycket med mig i skolan! så jag antar att han också är lite intresserad.

så får väl helt enkelt ta mod till mig och berätta det för henne..
Ensamvargen sa bra saker.
Berätta det för din kompis när ni är ensamma och har tid att ta det i den takt du önskar.
Hon förstår nog.
Är det som du säger att hon bara verkar tycka att han är en hottie så lär hon inte ta illa upp alls utan snarare bli glad över att hennes kompis (du) funnit ett intresse hos en bra människa (tar för givet att killen är bra).
Jag tycker inte att du ska vänta för länge med detta då din kompis kanske hinner bygga upp ytterligare känslor.

Lite ot:
Snälla, styckindela. Det blir mycket lättare för oss läsare att orka ta oss igenom dina texter då.
Och kärleksproblem ska inte vara särskrivet. Ha alltid som regel att när ord låter som att de sitter ihop så gör de faktiskt oftast det även i skrift. Förlåt.
lazertits:

Lite ot:
Snälla, styckindela. Det blir mycket lättare för oss läsare att orka ta oss igenom dina texter då.
Och kärleksproblem ska inte vara särskrivet. Ha alltid som regel att när ord låter som att de sitter ihop så gör de faktiskt oftast det även i skrift. Förlåt.

jag kunde tyvärr inte citera hela din text haha!
Men jag vet inte riktigt hur hon känner för honom, eller hur seriös hon var när hon sa det. Hon sa bara att hon tyckte han var snygg och att hon inte skulle "banga på honom" .
Men jag får helt enkelt säga det, bättre att säga det än att inte säga någonting alls [smile] tack för tips!

Och jag vet att jag är dålig på allt sånt, styckeindelning osv.. men ska bättra mig hehe!
elinjohansson:

Men jag vet inte riktigt hur hon känner för honom, eller hur seriös hon var när hon sa det. Hon sa bara att hon tyckte han var snygg och att hon inte skulle "banga på honom" .
Men jag får helt enkelt säga det, bättre att säga det än att inte säga någonting alls [smile]

Ja, våga!
Annars får du kanske inte veta vad hon känner förrän det gått för långt.

elinjohansson:

Och jag vet att jag är dålig på allt sånt, styckeindelning osv.. men ska bättra mig hehe!

Du stavar inte illa och din text flyter på relativt bra, så det är inga problem förutom just styckeindelningen.
Se det som att man behöver stanna upp och andas/tänka ibland under ett samtal, då kanske det blir lättare att placera in.