Aviseringar
Rensa alla

Kärleksproblem...


Linnna
Ämnesstartare

Jag och min kille har vart tillsammans i ungefär ett halvår, och jag tycker väldigt väldigt mycket om honom men på senaste han har det varit en del smågnabb. Jag har vart snäll och oftast tagit på mig att säga förlåt trots att det egentligen inte är jag som gjort fel. Han har även blivit sämre på att höra av sig och svara när vi inte ses men när vi väl ses sitter han med telefonen nästan hela tiden. Han sa till mig i söndags att jag har varit frånvarande sista tiden och att det verkar som om jag inte bryr mig, medan jag känner samma sak med honom. Jag har ändå nu försökte vara gullig och kärleksfull men med väldigt lite respons. Jag vet inte hur jag ska göra längre. Tycker otroligt mycket om honom samtidigt som jag är trött på att det är fel på allt jag gör nu för tiden.. 


   
Citera
Loys
 Loys

Jag tycker att du ska bli arg istället för att sörja honom, det är vad min mor säger till mig hela tiden. 
Grejen är förmodligen den att någon av er föll otroligt mycket för den ena och förälskelsen blev bekräftad. Nu efter ett halvår när den största nyförälskelsen har lagt sig så börjar man tvivla på om man vill vara singel eller bygga på. Minst en av er tänker detta.
Det bästa du kan göra i denna situation är att ta vara på dig själv, gör något som du har funderat på länge.
Ge förhållandet en paus i några dagar gällande tankarna och var överens om att ni gör detta. Sätt en tidsgräns gällande minimum på så och så många dagar, sen har ni svaret!

Från egen erfarenhet.
Ha en god fortsättning! 🙂


   
SvaraCitera

Jag hade ett liknande förhållande, så kan ge dig ett enda tips: Gör slut.
Jag vet inte hur din kille är som person annars, men min (ex)kille hade inte förmågan att inse sina brister och/eller kunna förändra sig själv/sitt beteende.
Om jag hade vetat att den killen inte skulle ha ändrat på sig, skulle jag ha gjort slut med honom långt innan.


   
SvaraCitera