Aviseringar
Rensa alla

Kärleksproblem


Ämnesstartare

Jag undrar hur jag ska reagera och vad jag ska göra?

Min yngre syster har blivit "mer än vänner" med min bästakompis och annan kompis ex. 
Det börjar med att han har ett seriöst förhållande med min vän, de håller ett år typ. Under den sista jobbiga perioden stöttade min bästis honom.

2 månader efter de gjort slut blir min bästis och han ihop. Efter några veckor gör han slut med min bästis, eftersom "det gått för fort". Under den tiden har han och min syrra snackat. Min syrra har ett förhållande.

Min syrras förhållande har dött.Nu för någon dag sedan har jag luskat ur min lille-syrra att de är mer än vänner... Min syrra är två år yngre, jag blir orolig eftersom hon kan bli sårad. Vad borde jag göra?


   
Citera

Inget. Vi lär oss genom upplevlser. 


   
SvaraCitera

Jag förstår att du är orolig och att du känner att du behöver göra något åt det. Jag föreslår att du berättar om dina vänners erfarenheter, så får hon bedöma själv om hon vill gå vidare eller inte. Berätta det inte på ett sätt som gör att du dumförklarar henne som träffar honom, eller som att du försöker få henne att ändra uppfattning om honom. Om du går på för hårt kan det tolkas som att du försöker kontrollera henne, och det skulle bara vara kontraproduktivt. 


   
SvaraCitera