Aviseringar
Rensa alla

kärleksproblem.....


DeDk
 DeDk
Ämnesstartare

Vad är kärlek?
vad är kärlek egentligen?
är det två personer som känner samma sak och sedan lever lyckliga i alla sina dar?
skulle inte tro det.. kärlek.. det är något utav det jobbigaste som jag personligen själv kan tycka.
det är inte så lätt. att vara i en relation med någon man älskar över hela sitt hjärta, men sedan helt plötsligt så dyker där upp känslor, känslor som du inte överhuvudtaget vill känna.. känslor för en person, som du vet att du aldrig kommer att ha en framtid med.
du kommer stå mellan att göra ett val. ett val som inte är det enklaste.
ska jag stanna med killen jag har levt med i tre år? eller ska jag ge upp honom för ett par relativt starka känslor för någon annan som jag inte ens vet om denna person känner samma för mig?

och svårare blir det...

tänk om den personen du har så starka känslor för också är i en relation med någon annan, men att du ändå känner sättet personen kollar på dig känns så rätt?

vart står vi då?
har vi ens något val att avgöra?

nej det är bara att packa ner sina känslor i en ryggsäck och gömma undan den.
för inte vill vi förstöra någon annans förhållande?
Men om det nu helt enkelt inte går att stänga av tankarna, drömmarna, fantasierna om denna underbara person?
ska vi bara stå där med ett brustet hjärta och inte veta vad nästa steg kommer till att bli?

varför jag vill skriva om detta är för att jag just nu är i en sådan situation. och jag vet faktiskt inte hur jag ska gå tillväga förutom att bara leva i nuet och försöka få upp all kärlek och spänning med min kille som jag har varit tillsammans med relativt så länge.

men för mig... finns där även den här andra killen som hela tiden dyker upp, och om jag ska vara ärlig så har jag aldrig känt det såhär förut. Jag har haft känslor för andra eller jag har TROTT att jag har haft känslor... men den här killen går inte att undvika. har känt så här i månader.
jag lyckades att glömma honom ett litet tag, men det var på grund utav att han slutade på arbetsplatsen och det lättade väldigt mycket, för då tänkte jag " yes nu kan jag försöka glömma honom, för om jag aldrig kommer till att se honom, kommer han försvinna med tiden ", men gissa vad?
nu är han tillbaka.. lite då och då och han skakar om mina tankar till ett jävla helvete.
jag som trodde jag hade kommit på plats och långt ifrån honom.

sen frågade jag mig själv en natt för jag ville själv veta svaret  " vad är det med denna killen som är så speciellt?"
och jag tänkte på det men mitt svar blev " jag vet faktiskt inte vad denna killen gör som gör honom så himla speciell ".

men jag har bestämt mig för att jag måste släppa taget om honom.
jag vill rädda mitt förhållande med min pojkvän.
och han sitter ju själv i en relation. lycklig får jag hoppas.
det borde hans flickvän vara iallafall. för hon lever livet med min dröm man!
jag ska låtsas som om han är en kändis som jag är galet förälskad i.

kärlek är inte så enkelt som alla tror att det är. problemet är nog bara att vi behöver lista ut och göra våra misstag för att förstå vad som är rätt för oss och vem som är den personen vi vill dela allt med. 

vi är bara människor, vi kan inte göra allt rätt. 


   
Citera