Aviseringar
Rensa alla

Kärleksproblem, vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Kopierar mitt inlägg från en annan tråd:

Jag och min flickvän (tror hon är det fortfarande) hade sex i Söndags. Det var första gången vi hade sex med varandra och jag trodde att det skulle bli lite bättre mellan oss om vi kom förbi den spärren, men det blev raka motsatsen.

Hon skrev igår att hon mått dåligt sen vi hade sex (hon ville vänta) och att det antagligen förstört allt. Och jag förstår helt enkelt inte varför det skulle förstöra något. Hon säger i efterhand att hon ville vänta, men jag förstår inte varför hon inte stoppade innan vi hade sex? Det är något jag inte kommer förstå.

Nu har vi inte pratat sedan igår och vi kommer inte kunna ses på fem dagar (vilket säkerligen är bra) och jag kan inte tänka på annat. Jag har inte sovit en blund och känner mig deppig. Jag är så jävla rädd för att det ska ta slut, och jag vill verkligen inte det.

Jag skrev ett sms till henne där jag förklarade att jag inte vill att detta skulle förstöra något och att jag finns för henne, bryr mig om henne och att jag älskar henne. Hoppas att hon tänker igenom detta och kommer på att det är ingen sak man gör slut för.

Jag behöver alla tips och råd jag kan få.


   
Citera
Ämnesetiketter

Lol, hon får väl skylla sig själv om hon inte sa ifrån och du inte var för på.


   
SvaraCitera

Typiskt tjejer. Knulla på henne en gång till och stick.


   
SvaraCitera

hur länge har ni varit tillsammans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixxxer:

Jag och min flickvän (tror hon är det fortfarande)

Jag tror att hon är rädd för just att du ska lämna henne. Att du är en sån kille som ligger med henne för att sedan lämna henne, därför ville hon egentligen vänta och se vem du var innan hon har sex med dig...

Eller vad tror du? Hon är rädd att bli utnyttjad. Om det är så att hon är rädd för just det, så ska du ju visa att du inte lämnar henne (om du nu mot förmodan skulle vill ha ett förhållande med henne). Så var lika intresserad så ska hon nog övertygas om att du vill att hon ska vara din flickvän.

Men frågan, vill hon vara din flickvän? Vill hon vara ihop med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixxxer:

men jag förstår inte varför hon inte stoppade innan vi hade sex?

hon kanske inte vågade säga ifrån?
men om hon verkligen älskar dig, så kommer hon ju inte göra slut på grund av det här. [smile] det är ju en skitsak egentligen, fast det är ju jätte stort för vissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

hur länge har ni varit tillsammans?

2 veckor idag. Men det ska tilläggas att vi känt varandra i 1½ år innan detta.


   
SvaraCitera

Fixxxer:

2 veckor idag.

Var det första gången för henne?


   
SvaraCitera

Fixxxer:

2 veckor idag. Men det ska tilläggas att vi känt varandra i 1½ år innan detta.

Prata med henne och fråga varför hon reagerade som hon gjorde. Men inse att hon inte gör nåt fel om hon känner något som är i konflikt med att ni ska vara ihop. Döm inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Jag tror att hon är rädd för just att du ska lämna henne. Att du är en sån kille som ligger med henne för att sedan lämna henne, därför ville hon egentligen vänta och se vem du var innan hon har sex med dig...

Nja, tycker att hon borde känna mig.. Vi har varit vänner i 1½ år, sen blev vi tillsammans.

Daybreak:

Eller vad tror du? Hon är rädd att bli utnyttjad. Om det är så att hon är rädd för just det, så ska du ju visa att du inte lämnar henne (om du nu mot förmodan skulle vill ha ett förhållande med henne). Så var lika intresserad så ska hon nog övertygas om att du vill att hon ska vara din flickvän.

Jag vill fortsätta vara tillsammans med henne, utan tvekan. Jag vet inte om jag ska ringa henne eller låta henne vara ifred nu.

Daybreak:

Men frågan, vill hon vara din flickvän? Vill hon vara ihop med dig?

Det antar jag, annars hade hon inte tagit steget och gjort så att vi blev tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Var det första gången för henne?

Nej, det var det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etthundrafyrtio:

Men inse att hon inte gör nåt fel om hon känner något som är i konflikt med att ni ska vara ihop. Döm inte.

Vad menar du? Jag har inte sagt att hon gör fel, bara tycker det är knepigt att hon reagerar som hon gör.

Men ska jag ge henne en, två dagar att tänka eller ringa idag? Det är nästan det jobbigaste..


   
SvaraCitera

Fixxxer:

Nej, det var det inte.

Ptja, i vilket fall kanske det var lite tidigt. Men prata med henne och försök lugna ner henne, du bör iallafall inte känna dig skyldig om hon faktiskt inte sade ifrån. Ingen kan läsa tankar.


   
SvaraCitera

Fixxxer:

2 veckor idag. Men det ska tilläggas att vi känt varandra i 1½ år innan detta.

Ok, berätta för henne att du kan vänta med det tills nästa gång (om du förstår vad jag menar), alltså inte behöver sexet och att du verkligen bara vill ha HENNE. Säg också att du accepterar att hon inte ville det och att du undrar varför hon mår så dåligt över det, att det inte var meningen och att om hon sa att hon ville vänta så skulle du ha respekterat det. Berätta hur du känner dig nu, att du ångrar dig osv.


   
SvaraCitera

Fixxxer:

Vad menar du? Jag har inte sagt att hon gör fel, bara tycker det är knepigt att hon reagerar som hon gör.

Men ska jag ge henne en, två dagar att tänka eller ringa idag? Det är nästan det jobbigaste..

Ja det var en knepig reaktion. Ännu knepigare om hon har sex om hon inte vill. Taskigt mot både dig och sig själv. Tycker du borde ringa idag och snacka med henne men du lär ju känna henne bäst. Fråga henne varför hon känner som hon gör. Hon kanske skäms, är rädd eller vad som helst.


   
SvaraCitera