Aviseringar
Rensa alla

Kärlekssorg + one night stand


Ämnesstartare

Jag har ett bekymmer som jag inte vill berätta för någon. Det är ganska sjukt.. men känner att jag skulle behöva stöd av någon som vet hur det känns!

Det var så att jag hade ett one night stand med en total okänd. Det värsta var att han manipulerade mig till sex och att jag inte var i balans, eftersom jag hade ensamhetskänslor och var väldigt sårbar just för tillfället, kombinerat med att jag var för naiv och inte kunde säga nej. Jag bara lät saker hända fast jag visste att det kanske inte var så bra.

Vi hade väldigt lätt för att prata och godtrogen som jag är gick jag med på att dricka te med honom och sen började vi prata. Jag hade ingen tanke på att han var ute efter något. Jag ville bara vara vänner, och på något sätt invaggade han mig i en falsk trygghet och sa saker som fick mig att lita på honom och att han respekterade att jag inte var ute efter en romans.. (helt sjukt NAIV). När vi pratade om relationer brast det för mig och jag berättade om min kärlekssorg. Han ville trösta mig och efter mycket övertalning lät jag honom hålla om mig. Det var då han började smeka mig och jag blev bara till vax i hans händer, sen var det kört! det utvecklades till någon form av tröst-sex och jag kunde inte stå emot, fast det egentligen kändes helt fel moraliskt. Frestelse med andra ord! och det känns förnedrande att han utnyttjade det.

Det här skulle nog aldrig ha hänt om han inte var så på, och envis + att jag var i obalans och för naiv. Flera gånger struntade han i att jag sa nej. jag sa att jag inte ville ha sex. Men sen var han så varsam och varm så att jag gav efter. Nu känner jag att det som hände var extremt onödigt eftersom den här människan inte betyder någonting för mig!! han är en total främling, som jag råkade hamna i säng med.

och jag är rädd att kondomen kanske inte var på hela tiden fast han påstår det. Jag känner att jag skulle kunna spola tillbaka tiden. Det kändes på något sätt bra för stunden, men inte speciellt bra efteråt. Det tog ju inte precis bort min kärlekssorg! x( dessutom var jag oskuld innan. sexet var helt okej men ingen höjdare.

Samtidigt har jag lärt mig något av misstaget.

Någon som har varit med om något liknande? hur bearbetar man det och gör om det till något positivt? borde jag prata med någon?
jag försöker intala mig själv att jag inte har något att skämmas över och att det som hände är okej. Men samtidigt tror jag att jag måste förändra något hos mig själv för att undvika att det händer igen [sad]

Ps. jag är 18 år.


   
Citera

Ok, det låter mest som en inte så lyckad första gång isåfall. Det verkar som om du var med på det och då kan du inte bara skylla på honom, för du var väl med på det? Annars räknas det som våldtäkt. Det var säkert lite impulsivt gjort av dig men inget att sörja. Du har bara lärt dig att du inte gillar att göra så och därför inte ska göra om det.


   
SvaraCitera

dåligt av honom [mad] att han utnyttjade dig


   
SvaraCitera

Du har inte gjort något fel. Kanske inte världens bästa sätt att förlora oskulden, men första gången är i allmänhet inget bra i alla fall. Du har inget att skämmas för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Det verkar som om du var med på det och då kan du inte bara skylla på honom, för du var väl med på det?

precis, jag tillät det och jag uppmuntrade honom tyvärr, men jag insåg snart att jag var under ganska hård manipulation av honom! [sad] och blev arg på mig själv för att jag gick i fällan och inte lyssnade på min egen vilja istället för att ge efter för det fysiska nöjet..

Sagitta:

Annars räknas det som våldtäkt.

jag sa nej från början men sen gick jag med på det, så.. [sad]

Sagitta:

Det var säkert lite impulsivt gjort av dig

ja, minst sagt! det kändes som att jag både ville och inte ville på samma gång.. jag kanske är schizofren? [shake]

Sagitta:

inget att sörja

nej jag antar att det finns många som har gjort samma sak..

Sagitta:

Du har bara lärt dig att du inte gillar att göra så och därför inte ska göra om det.

[love][smile] jag ska försöka jobba på min självkänsla och inte vara så lättpåverkad av vad andra vill och säger, så ska det nog gå bra i framtiden!

mitt enda bekymmer just nu är att förhindra framtida liknande händelser, och att bli bättre på att skydda mig från manipulativa människor! något tips?.. hur blir man mindre people-pleasing, lättpåverkad och naiv? hur blir man mer bestämd och kan stå emot?

jag är faktiskt allvarligt oroad, för det här var något som jag inte trodde om mig själv. Jag är för öppen!


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

precis, jag tillät det och jag uppmuntrade honom tyvärr, men jag insåg snart att jag var under ganska hård manipulation av honom! [sad] och blev arg på mig själv för att jag gick i fällan och inte lyssnade på min egen vilja istället för att ge efter för det fysiska nöjet..

Jag förstår.

Magnifying glass:

, minst sagt! det kändes som att jag både ville och inte ville på samma gång.. jag kanske är schizofren? [shake]

Det kanske inte kändes som rätt person men ändå ville du, eller din sexdrift kanske.

Magnifying glass:

jag är faktiskt allvarligt oroad, för det här var något som jag inte trodde om mig själv. Jag är för öppen

Osäker på dig själv? Har lite samma problem är jag rädd, jag har lite svårt att säga ifrån folk som jag inte känner så väl och så rättar jag mig efter andra om gör inget för min egen skull.


   
SvaraCitera

Man skall se det positiva i saker, så kul för honom[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

dåligt av honom att han utnyttjade dig

ja.. han var väl medveten om vad han gjorde och jag kan tycka att han borde vetat bättre eftersom han var typ 6 år äldre än mig! men som sagt jag var ganska diffus och sände ut fel signaler, om jag verkligen hade varit bestämd hade jag sagt åt honom att gå direkt.
Samtidigt.. han var den sortens kille som inte tar ett nej! [surprised][shake] lite läskigt nästan.. inte tvingande, men väldigt, väldigt.. joo.. verbalt tvingande och med en övertalningsförmåga som bara fan.

Sagitta:

Det kanske inte kändes som rätt person men ändå ville du, eller din sexdrift kanske.

precis. Det här är väl den enda biten som jag kan skratta åt i sammanhanget! xD [rolleyes] min sexdrift. måste lära mig styra min sexdrift! [tard] jag skrattar bara för att jag inte hade nån aning om att den kunde vara så stark.. [blush] men jag underskattade den. [crazy]

Sagitta:

Osäker på dig själv? Har lite samma problem är jag rädd, jag har lite svårt att säga ifrån folk som jag inte känner så väl och så rättar jag mig efter andra om gör inget för min egen skull.

det är hemskt! hur ska vi råda bot på det? [confused][sad]

kebu12:

Man skall se det positiva i saker, så kul för honom

HAAHHA! nu gjorde du mig genast på bättre humör! xD det där måste ha varit det sämsta sexet i hans liv..

Nachac:

Du har inte gjort något fel. Kanske inte världens bästa sätt att förlora oskulden, men första gången är i allmänhet inget bra i alla fall. Du har inget att skämmas för.

tack [love] det är bara en så himla sjuk grej.. inte alls likt mig. Men jag antar att det var en "bra" erfarenhet iaf. Så länge jag lär mig att ändra mitt beteende så kanske det inte skadar min inställning till sex.. hoppas jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PS. bör man gå och testa sig fast han säger att kondomen var på hela tiden? ärligt talat har jag inte alls koll på det...


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

PS. bör man gå och testa sig fast han säger att kondomen var på hela tiden?

Ja, ta det säkra före det osäkra. [y]

Vilken idiot han är! [mad]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

tack [love] det är bara en så himla sjuk grej.. inte alls likt mig. Men jag antar att det var en "bra" erfarenhet iaf. Så länge jag lär mig att ändra mitt beteende så kanske det inte skadar min inställning till sex.. hoppas jag..

Vilken inställning har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, ta det säkra före det osäkra.

precis det jag också tänkte. men får familjen reda på nåt? (bor hemma och vill helst slippa berätta nåt för föräldrarna..) man kan väl be dom vara diskreta på ungdomsmottagningen? [shake]

Nachac:

Vilken inställning har du?

jag vill tro att jag.. har inställningen att sex och kärlek hör ihop.
och det där var inte kärlek, det var bara lust!

S3ON:

Vilken idiot han är!

ja [sad]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

men får familjen reda på nåt?

Med tanke på att du är 18, så tror jag inte det.

Men jag vet ingenting. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Med tanke på att du är 18, så tror jag inte det.

Men jag vet ingenting.

okej :/


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

jag vill tro att jag.. har inställningen att sex och kärlek hör ihop.
och det där var inte kärlek, det var bara lust!

Men vi hade ju ett litet samtal om det där en gång, att du ville kunna leva med odefinierade relationer och göra som du vill. Varför låta bli att ha sex när man vill bara för att man inte är kär?

Magnifying glass:

precis det jag också tänkte. men får familjen reda på nåt?

Nej.


   
SvaraCitera