Aviseringar
Rensa alla

kärlekstrubbel - mitt ex


Ämnesstartare

Jag var på en liten chill fest igår där bland annat mitt ex befann sig. Längre in på kvällen när vi druckit en del så försökte han kyssa mig, jag knuffade undan honom (eftersom att jag har pojkvän), han förstod och vi pratade lite om det. men sedan försökte han igen, han tryckte sig emot mig osv även fast jag hela tiden nekade honom. Jag har sån himla ångest nu och känner mig så uppgiven, trots att jag inte gjort något fel. min fråga är om jag borde berätta för min nuvarande pojkvän om vad som hänt, eller låta bli. vi har sagt att vi inte ska dölja saker för varandra, och jag vill vara helt ärlig mot honom. men eftersom att min pojkvän är väldigt svartsjuk av sig så kommer han bli helt knäckt. Hur ska jag göra?!?!?


   
Citera
Ämnesstartare

vill ju inte att han ska få reda på det från någon annan, det vore ju 1000 gånger värre!!


   
SvaraCitera

Du behöver ej berätta det. Ditt ex är bara ett kladdigt äckel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du behöver ej berätta det. Ditt ex är bara ett kladdigt äckel.

men tänk om han får reda på det från någon annan! han skulle bli knäckt. jag kan ju säga det och inte göra det till en stor grejj, mer bara säga det för att jag vill vara ärlig mot honom, men att verkligen förklara att det inte var en big deal - han var full


   
SvaraCitera

elinjohansson:

men tänk om han får reda på det från någon annan! han skulle bli knäckt

Men du gjorde inget. Han var på dig. Du kan berätta att du träffade ditt ex på en fest och att han var väldigt jobbigt att träffa honom.

Din partner måste ha överseende, om din nuvarande inte är någon sorts kontrolfreak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Men du gjorde inget. Han var på dig. Du kan berätta att du träffade ditt ex på en fest och att han var väldigt jobbigt att träffa honom.

Din partner måste ha överseende, om din nuvarande inte är någon sorts kontrolfreak.

absolut det ska jag ju säga! men det jobbiga är att dom går i samma skola och umgås ibland där genom gemensamma vänner, vilket gör det jobbigt...


   
SvaraCitera

elinjohansson:

umgås ibland där genom gemensamma vänner, vilket gör det jobbigt...

men dom kan väl prata med varandra? efterblivna är dom inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

men dom kan väl prata med varandra? efterblivna är dom inte..

jo det är klart dom kan, men det är just det.. om min pojkvän får reda på det från någon annan så kommer han ju tro att jag döljt något, eftersom jag inte sagt något..


   
SvaraCitera

detta

Macktorsken:

Du behöver ej berätta det. Ditt ex är bara ett kladdigt äckel.

Macktorsken:

du gjorde inget. Han var på dig. Du kan berätta att du träffade ditt ex på en fest och att han var väldigt jobbigt att träffa

Macktorsken:

Din partner måste ha överseende, om din nuvarande inte är någon sorts kontrolfreak.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Ditt ex är bara ett kladdigt äckel.

OF 5:

Macktorsken

hur vet ni, han kanske är ashet [wink]


   
SvaraCitera

Tickstart:

hur vet ni, han kanske är ashet

Men man kan fortfarande vara kladdig och äcklig.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men man kan fortfarande vara kladdig och äcklig.

jo, sant 🙁


   
SvaraCitera

om du har ett friskt förhållande med en normal person så kan du säga vad som hänt.

dock har du ingen skyldighet att göra det då du inte gjorde något som helst fel.


   
SvaraCitera