Aviseringar
Rensa alla

kärlekstrubbel :p


Ämnesstartare

Hi I'm really in love with a girl who is studying in the same class as me. I have always had a good relationship (friendly only) with her, we always use to laugh and talk together, she always laughs at my jokes, but these last days ive felt that she tries to ignore me, she tends to talk to me if I do not talk to her and she has stopped beeing with me on breaks, and she avoids sitting bext to me. I've actually never told her I love her but I have planned to ask her out, just me and her, for the first time. How can I tell if she loves me. she is not the kind of girl I would like to lose if there is no love. She is the sweetest girl I ever met in my entire life. please how can I know if she loves me also, is there any evidence or should I ask her directly? is it normal that she has started to ignore me?

tänkte posta på nån engelskt forum först, men ändra mig, orkade inte översätta till svenska:p svara gärna på svenska :DD


   
Citera

Tycker du ska säga rakt ut att du gillar henne. Det skulle jag ha uppskattat mest. Känner hon dig ganska väl och du lägger fram det på rätt sätt så går det nog bra, även om intresset inte är besvarat. Sen är det ju väldigt olika från person till person. Du måste känna efter själv vad som känns bäst, och läsa av henne... Om hon ignorerar dig kanske du har gjort något som irriterar henne? Försök se det hela från hennes perspektiv.


   
SvaraCitera

Ta initiativ. Du behöver ju inte bjuda ut henne på en dejt utan ni kan ju börja umgås utanför skolan som vänner först. Fråga henne om hon vill åka pulka med dig på lovet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gijeb:

tänkte posta på nån engelskt forum först, men ändra mig, orkade inte översätta till svenska:p svara gärna på svenska :DD

Öh vilket forum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte varför folks sociala kunskaper brister hela tiden. Finner du någon människa som du tycker är intressant/snygg/verkar snäll/etc så ser du till att skapa en bekantskap med den, det säger väl sig självt.
Folk har väl närmat sig varandra ända sedan dagistiden.
Le, säg hej etc.
Alt slå henne och hoppas på att få sitta mittemot henne i rättssalen så att du kan flirta lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skapa en bekantskap har ja väl redan gjort, d skulle du ha vetat om du hade läst liiite ordentligare, iaf vill ja ta vårt förhållande "steget längre" om man säge så :p


   
SvaraCitera

Gå INTE och säg rakt ut xD
Jag fattar inte varför folk på detta forumet fortfarande ger det här vansinniga rådet o_o

Om en tjej som jag va kompis med skulle gå fram till mig rakt ut och säga att hon gilla mig, skulle jag få spel.

Du har redan gjort dig bekant med henne och ni är tydligen bra vänner 🙂
På en rast eller whatever, kan du be om att träffas. You know - As a friend 🙂

Och därifrån kan du bara be om att du inte hamnat i friendzone, väntar på att hon ger dig signaler om att hon gillar dig och sen tar du initiativet och kysser henne 🙂


   
SvaraCitera

isola:

Fattar inte varför folks sociala kunskaper brister hela tiden.

det är väl inte konstigare än att folk är dåliga på att rita eller springa eller köra bil eller vad som helst, egentligen.

"dåliga" sociala färdigheter är bara dåliga i förhållande till omgivningen, under vissa omständigheter är "dåliga" sociala färdigheter livsnödvändiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med att försiktigt fråga varför hon ignorerar dig.
Kanske har hon märkt av att du gillar henne mer än som vän och därför dragit sig undan av rädsla eller för att hon inte har likadana känslor som du.

Jag har varit med några gånger om att killar jag tycker är(eller kan bli) helt fantastiska vänner börjat intressera sig för mer än bara min vänskap. Då känns det alltid jobbigt/läskigt och så drar jag mig undan (för att inte skapa missförstånd). Varken vänskap eller kärlek vunnet ur den situationen.
Så gå försiktigt fram (om det finns risk att hon reagerar som ovan).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

under vissa omständigheter är "dåliga" sociala färdigheter livsnödvändiga.

När är det bra att vara dålig på att interagera med andra?


   
SvaraCitera

isola:

När är det bra att vara dålig på att interagera med andra?

det finns flera tillfällen då det är mycket bättre att vara tillbakadragen, ja. jag kommer inte på något på rak arm, men är å andra sidan nyvaken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det finns flera tillfällen då det är mycket bättre att vara tillbakadragen, ja. jag kommer inte på något på rak arm, men är å andra sidan nyvaken.

Tillbakadragen är ju inte detsamma som att vara socialt inkompetent. Beror ju på hur pass tillbakadragen man är iof.


   
SvaraCitera

isola:

Tillbakadragen är ju inte detsamma som att vara socialt inkompetent. Beror ju på hur pass tillbakadragen man är iof.

definiera socialt kompetent, de flesta som är "översociala" har en låg social förmåga, medan många som är socialt tillbakadragna betraktas som asociala, när det i själva verket är deras sociala förmåga som håller tillbaks dem.

det beror alltså på vilken vikt du lägger i orden, jag skulle säga att båda har sina fördelar respektive nackdelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

de flesta som är "översociala" har en låg social förmåga, medan många som är socialt tillbakadragna betraktas som asociala, när det i själva verket är deras sociala förmåga som håller tillbaks dem.

Nu menar jag inte folk som rusar på en och är in your face och pratarpratarpratar, även om det kanske är bättre än att stå i ett hörn. Lättare att jobba med kanske. Eller öäh. Vet inte riktigt, fast vet vad jag menar och vet nog vad du menar. Får en meltdown av matbrist. Ska äta gröt.


   
SvaraCitera

isola:

Nu menar jag inte folk som rusar på en och är in your face och pratarpratarpratar, även om det kanske är bättre än att stå i ett hörn.

ser inte varför det skulle vara bättre.

isola:

Ska äta gröt.

gott. risgrynsgröt?


   
SvaraCitera