Aviseringar
Rensa alla

Kalle Ankas jul censureras


Lounge

Zodd:

Det är Disney som spökar faktiskt, om jag förstått rätt.

då kan de suga min kuk

orkar inte meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed

blir så jävla förbannad

sedan när censureras vita i sådant.. varför inte då? jo för att det är den "rätta hudfärgen". ingen spekulerar ens över om det skulle vara något rasistiskt menat mot just vita. pga. sådan "existerar inte".


   
SvaraCitera
Lounge

dvs detta främjar rasism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tycker inte riktigt det är censur att plocka bort sekvenser av sin egna tecknade film.

för att de anses som stötande, då är det censur. men självklart får disney göra vad de vill med sin egen film, men det känns synd.


   
SvaraCitera
Lounge

sorry mörkhyade och judar ni är det avvikande enligt disney


   
SvaraCitera

Lounge:

sedan när censureras vita i sådant.. varför inte då? jo för att det är den "rätta hudfärgen". ingen spekulerar ens över om det skulle vara något rasistiskt menat mot just vita. pga. sådan "existerar inte".

Just därför du kan sitta här och bagatellisera ras-stereotyper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mja fast de menar att det drivs med stereotyperna. i alla fall med gubben på åsnevagnen och den dansande "juden".

Jo men vi driver med allt överallt, spela boll liksom.

Det blir mer löjligt av att censurera det.


   
SvaraCitera
Lounge

tevepro:

Just därför du kan sitta här och bagatellisera ras-stereotyper.

jag kan inte hjälpa att jag föddes med den hudfärg som jag gjorde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

för att de anses som stötande, då är det censur. men självklart får disney göra vad de vill med sin egen film, men det känns synd.

Kan diskuteras, gärna med någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bortklippning, inte censur men tyvärr så var "MAMA"- det bästa genom alla åren enligt mig. lite trasdockorna-känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Kan diskuteras, gärna med någon annan.

okej hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju knappast som om det är något nytt under solen heller. Husvagnssemestern är censurerad, liksom Kalles möte med den skumma hackspetten.

Känner bara:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

sedan när censureras vita i sådant.. varför inte då? jo för att det är den "rätta hudfärgen". ingen spekulerar ens över om det skulle vara något rasistiskt menat mot just vita. pga. sådan "existerar inte".

Den blonda dockan som säger mamma har ju också klippts bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Snart får vi inte se någonting, göra någonting eller... gah. Kommer väl en rejäl kulturell revolution snart där folk börjar tokprovocera för allt vad de är värda, för att trycka på hur löjligt det är att gräva i varenda liten grej.

Jag känner mig kränkt av bakgrundsfärgen på de inlägg som blir vita här på UM. Det känns som ett hån mot att jag är blek... [cry]


   
SvaraCitera
sincan

davvelito:

skägg(stackars sincan och budo)

Det är ju för att vi anses vara för bra och starka.


   
SvaraCitera