Aviseringar
Rensa alla

KalleSvensson här, filosof, skojare, allmänvetare och poet. Frågor till mig?


Ämnesstartare

Kalle Svensson här. Fråga mig om livets mening, om era trubbel, om era bekymmer, om er katt eller om vem jag kan tänkas vara. Jag svara på precis allt förutom det jag inte vill svara på. Tack för mig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vem ligger du helst med? Världens snyggaste man eller världens fulaste tjej? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe:
Vem ligger du helst med? Världens snyggaste man eller världens fulaste tjej? 

Världens snyggaste man alla dagar i veckan. Hade typ lätt kunnat ligga med världens snyggaste man bara jag fick välja mellan det eller ingenting alls. Så öppen är jag för saker och ting. Är dock superhetro, vad jag vet iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev människan först medveten om sig själv och sedan om andra, vice versa eller förutsätter det ena det andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Blev människan först medveten om sig själv och sedan om andra, vice versa eller förutsätter det ena det andra?

Det ena förutsätter det andra. Däremot är detta inte mitt expertområde när det gäller filosofi. Jag är hobby-filosof-expert när det gäller nutida filosofiska frågor främst om vårt inre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad anser du om kalles kaviar?


   
SvaraCitera

Helgar ändamålen medlen?


   
SvaraCitera

Albanien_Mats:
vad anser du om kalles kaviar?

undrar desamma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albanien_Mats:
vad anser du om kalles kaviar?

Det är något så åt helvete vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Helgar ändamålen medlen?

Ändamåle helgar medlen.


   
SvaraCitera

KalleSvensson:

Ändamåle helgar medlen.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Varför?

Håll käften. Nu har du fått ditt filosofiska svar. Var tacksam istället för att hålla på med följdfrågor. Du är redan berikt av mig. Varsågod.


   
SvaraCitera

Har rymden ett slut, och vad finns på andra sidan isåfall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
Har rymden ett slut, och vad finns på andra sidan isåfall?

Allt har ett slut, även det oändliga då allt matriellt bara är föreställningar i vårt inre. Allt vi ser allt vi hör är bara saker vi själva byggt upp i vårt egna medvetande. Frågan är därför istället om rymden finns inom dig i ditt egna medvetande och vart din rymd isåfall slutar.


   
SvaraCitera

KalleSvensson: Håll käften. Nu har du fått ditt filosofiska svar. Var tacksam istället för att hålla på med följdfrågor. Du är redan berikt av mig. Varsågod.

Det var inte särskilt snäll ton.


   
SvaraCitera