Aviseringar
Rensa alla

Kalorier i hemgjort hamburgarbröd


Ämnesstartare

Någon vänlig själ som skulle vilja räkna ut kalorimängden i detta receptet? Tacksam för svar!

25 gram jäst
2 1/2 dl vatten
2 msk olja
3/4 tsk salt
1 tsk honung
2 dl grovt rågmjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
3 dl vetemjöl
Solrosfrön till garnering

Och hur många kalorier tror ni det är i en laxburgare man gör själv med lök osv i?


   
Citera
Ämnesetiketter

skärp dig
sök hjälp eller ät brödhelvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

skärp dig
sök hjälp eller ät brödhelvetet

Jag hade tänkt äta "brödhelvetet". Alla behöver inte ha äs bara för att man räknar kalorier vet du. Jag tränar och deffar. Har du inte rätt svar så svara helst inte tack. Ha en trevlig dag!


   
SvaraCitera

Kalabaliken:

Jag hade tänkt äta "brödhelvetet". Alla behöver inte ha äs bara för att man räknar kalorier vet du. Jag tränar och deffar. Har du inte rätt svar så svara helst inte tack. Ha en trevlig dag!

om man vill räkna ut kalorierna ett hamburgebröd innehåller än man nog tyvärr ej frisk nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om man vill räkna ut kalorierna ett hamburgebröd innehåller än man nog tyvärr ej frisk nej.

Alla har olika åsikter. Men jag är glad för din skull att du är frisk och inte räknar kalorier, när man väl börjat så går det inte att sluta. Once you are in..


   
SvaraCitera

Kalabaliken:

Men jag är glad för din skull att du är frisk och inte räknar kalorier, när man väl börjat så går det inte att sluta. Once you are in..

Kalabaliken:

Alla behöver inte ha äs bara för att man räknar kalorier vet du.

Finner viss inkongruens.


   
SvaraCitera

oh yeah, jag vann[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Finner viss inkongruens.

Nä, egentligen inte. Räknar man kalorier på ett nyttigt sätt och inte sätter sitt dagsbehov lägre än vad som är nyttigt är det faktiskt bara bra att göra det. Men som sagt när man väl vet hur mycket kalorier det är i en viss vara så är det klart man inte glömmer det. Äs behöver inte bara vara att man svälter sig, utan även på det andra hållet att man överäter var dag utan att vara medveten om det. Att räkna hur mycket man bör äta är bara bra för kroppen.


   
SvaraCitera

Kalabaliken:

Äs behöver inte bara vara att man svälter sig, utan även på det andra hållet att man överäter var dag utan att vara medveten om det. Att räkna hur mycket man bör äta är bara bra för kroppen.

Korrekt. Dock inkorrekt slutsats. En ätstörning kännetecknas av en ohälsosam relation till mat, till exempel tvångsmässigt räknande av kalorier.


   
SvaraCitera