Forumet - kaloriintag och träning

kaloriintag och träning

562 0 40
Jag har nyligen muckat, och har sen dess gått ner ca 4-5 kilo i muskler.
i lumpen tränade jag ofta och åt i princip obegränsat. här kommer problemet in..min energiförbrukning är helt galen, allt jag äter bara försvinner även om jag inte tränar, och om jag tränar och inte äter enorma mängder "händer inget"

Har varken tid eller pengar att införskaffa maten som krävs.. så:

skulle kosttillskott i form av extra protein och kolhydrater kunna ersätta?
givetvis äter jag vanlig mat också, men inte i galna mängder längre.

tack!
Now_what:

energiförbrukning är helt galen, allt jag äter bara försvinner även om jag inte tränar, och om jag tränar och inte äter enorma mängder "händer inget"


Har samma "problem". Börja dagen med en stor jävla portion havregrynsgröt. Kostar inte spec mycket. Det har haft en positiv påverkan hos mig, iaf.

Spana också in:

Now_what:

vad tror du om att ha kosttillskott som komplement?


Kan faktiskt inte yttra mig om det. Jag använder mig själv av det iofs. Ibland händer det att jag tar det med frukt och mackor till lunch. Rätt onödigt egentligen. Gör det mest för att jag inte orkar ställa mig och laga mat. Så mitt tips är att du lika gärna kan äta vanlig mat, men är som sagt ingen expert inom området.
Skriva ner vad du äter varje dag så ska jag hjälpa dig på traven. (utförligt)

Min dag : Frukost , 2,5dl havregryn, 3dl mjölk,30gram protein,1 banan i mixern givetvis och 3dl vatten med 1 c-vitamin brus plus 2 omega3 tabs

Mellanmål: 4mackor (socker och sirapsfritt givetvis) 16skivor kalkon,2 stekta ägg och 3dl mjölk

Lunch: 4dl pasta 1,5kycklingfile, 1dl hela gröna bönor (långa) 4dl vatten

Företräning:30gram protein,1portion fierce,1dl maltodextrin (vitargo under deff) sammanlagt 8dl vatten

Efterträning: 50gram protein, 2,5malto, 10gram kreatin. sammanlagt 10dl vatten + 3 omega3 tabs

Middag: 3dl pasta 1,5 kycklingfile, 1 dl hela gröna bönor (långa) 4dl vatten

Kvällsmål: 200gram nötfärs,2dl hela gröna bönor(långa) 3dl vatten

Ifall detta är mycket eller lite är ju individuellt,men skriv gärna upp så utförligt som möjligt vad du äter. lämna inte ut någonting. detta är alltså exakt vad jag äter,varken mer eller mindre varje dag,utom lördagar då är de ätardag,äta vad jag vill och när jag vill.

Köp inte gainer för då kan du inte kontrollera hur mkt protein kontra kolhydrater du får i dig. köp protein och kolhydrater separat (maltodextrin är inte dyrt,testa om din mage klarar av det vissa är känsliga) Annars är det bästa vitargo men du sa själv att du inte hade pengar så skippa det.
handlade väl mest om att orka öka energiintaget? även om det kanske inte är det bästa om man ska vara nyttig så är nog en färdig gainer lättast att få i sig. man slipper lägga ork på att blanda och det blir gott.

Får du inte i dig ganska mycket över 2g x kg KV protein Mrbigstuff? Inser att det inte är någon magiskt siffra eller så, samtidigt ifrågasätter jag inte din kunskap om nutrition (säger man så på svenska? [cute]). Tycker bara det ser mycket ut helt enkelt.
Rapid:

Får du inte i dig ganska mycket över 2g x kg KV protein Mrbigstuff?


Just nu väger jag 90kg och det här med hur mkt man ska ligga på varierar från källa till källa helst runt 3gx kv är vad jag hört,ligger ju hellre över och pissar ut det än att ligga under. Detta funkar för mig och jag har råd med denna kosten,satsar på byggningen så jag kör vidare.




alex11:

haha , blir du inte mätt?
du måste va riktigt biffig??


Till en början kändes det som mycket mat men nu är jag alltid hungrig efter 2 timmar ,alltså ungefär precis innan de är dags för nästa måltid:P men nu har jag kommit in i tränignsrytmen såhär efter jul (slarvade med maten) och slängde i mig massa kassjulmat så gick upp i vikt och träningen blev lidande.

Men nu har jag kommit in i det igen och kroppen suger åt sig all näring den får. Detta är dock uppbyggnads diet inför kommande tävlingar,deffdieten ser ju lite annorlunda ut. Fast ändå inte så mycket,lägger jju in morgonpromenader och ökar både den och cardion efter varje pass varje ny vecka.¨Så jag gillar att köra högkalorideff=mkt mat,mkt träning
Mrbigstuff:

Just nu väger jag 90kg och det här med hur mkt man ska ligga på varierar från källa till källa helst runt 3gx kv är vad jag hört,


WHO sa runt 1.5-1.8 tror jag? för tränande då, men som sagt så varierar det från källa till källa och de har väl anledning att hålla igen på siffrorna. Njurarna tar väl en del stryk om mycket protein ska omvandlas?

varför skulle du pissa ut protein?
Rapid:

varför skulle du pissa ut protein?


Ja som sagt olika källor här och var :)

Nej uttryckte mig fel,eller ja..jag säger så . menar att kroppen får inte användning av det överblivna proteinet,om man ligger på "för mkt" men men fruktansvärt individuellt.

Ja bodybuilding är inget en njure om den nu kunde prata hade velat bli utsatt för om vi säger så hehe
Mrbigstuff:

Nej uttryckte mig fel,eller ja..jag säger så . menar att kroppen får inte användning av det överblivna proteinet


kollade upp det lite, och kvävet (som alltså är bundet i "proteinkedjan") går ut i urin. Men aminosyrorna kan kroppen använda som energi istället.


Mrbigstuff:

Ja bodybuilding är inget en njure om den nu kunde prata hade velat bli utsatt för om vi säger så hehe


true true

varför mäta pasta i dl förresten? [tard]
p3tt3r:

Protein tycker jag du kan köpa i form av tillskott, om du ska ha gainer (Kolhydrater insatt) så betalar du bara onödiga pengar för nått mat kan göra bättre..


Gainers ger faktiskt mer näring för pengarna. Räknar man ut det så kostar varje "portion" ungefär 7 kronor. Ska man kosta på mat så går det på bra mycket mer.
Mrbigstuff:

Skriva ner vad du äter varje dag så ska jag hjälpa dig på traven. (utförligt)


har verkligen inget matschema, utan brukar äta rester från gårdagen till frukost, går därefter och tränar, äter mer rester efteråt. har sedan ett mellanmål och sist kvällsmat/middag. inga bestämda tider eller visst antal kalorier - äter tills jag är mätt och lite till.

sylar:

Gainers ger faktiskt mer näring för pengarna. Räknar man ut det så kostar varje "portion" ungefär 7 kronor. Ska man kosta på mat så går det på bra mycket mer.


aa, ungefär såhär tänkte jag också.

Mrbigstuff:

Köp inte gainer för då kan du inte kontrollera hur mkt protein kontra kolhydrater du får i dig.


jag tror inte jag ska gå så långt att jag räknar kalorier, men om jag fortsätter att äta som jag gör nu, och lägger till "gainer" så kan det väl bara bli bättre? resten pissas väl ut, som du själv sa.



kailkail:

kanske inte muskler du gått ner, hur länge sen du muckat?

kanske är kolhydrater du behöver mer, glycogendepåerna i musklerna kanske är "tömda".


det är 3 månader sen nu. ja, kanske är det så. plinkat upp ett kilo, men det varier ju lite..
Kapar mig egen tråd lite;
då jag vill bibehålla min kondition också, så löptränar jag också. satsar på 3 pass löpning, och att köra igenom överkroppen, som jag delat i 2 delar, per vecka. (tränar inte underkroppen på gym pga löpningen)

problemet är att jag inte får ihop det [n], kanske skulle jag tjäna på att köra hela överkroppen varje pass, 3 dagar i veckan och sen 3 dagar löpning med en vilodag..?

geez[rolleyes]