Aviseringar
Rensa alla

Kamera och dator när man flyger med SAS


Ämnesstartare

Jag ska flyga med SAS imorgon och vill gärna ha med mig min dator och min kamera. Det står att man ska ha elektronik i handbagaget, jag kan omöjligt få plats med både och i handväskan.

Varför ska man ej ha elektronik i incheckat bagage? + Kan jag smuggla ner min kamera i det incheckade bagaget? (systemkamera)


   
Citera
Ämnesstartare

jag tror man kan ha laptopen i egen väska utöver det vanliga och att det finns en specialregel för det, är inte bergsäker dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte helt hundra, men det kanske har lite att göra med att det är just elektroniska föremål och så?.. Kanske blir totalflopp.

Eller så kanske de säger det för att vara snälla, för de kastar ju in bagaget lite hur som helst, så de kanske ej vill att någonting ska riskera gå sönder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Värdesaker/stöldbegärligt gods såsom pengar, värdepapper, smycken, glasögon, datorer och annan elektronisk utrstning skall förvaras i handbagage tillsammans med viktig medicin och skall inte packas ned i incheckat bagage. "

Om väskan kommer bort lär du ju hata dig själv i all evighet. Jag hade gjort det i alla fall. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter ju helt jävla sjukt att du inte skulle kunna ha det i bagaget [tard]

Till sak. packa ned hur mycke datorer och kameror du vill för sas får ändå inget veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Till sak. packa ned hur mycke datorer och kameror du vill för sas får ändå inget veta.

Inte så sjukt egentligen med tanke på att bagage alltid riskerar att hamna helt åt helvete. Jobbigt om datorn och dyra systemkameran kommer bort? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev rädd och paranoid nu. :(:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

sjukt egentligen med tanke på att bagage alltid riskerar att hamna helt åt helvete. Jobbigt om datorn och dyra systemkameran kommer bort?

vist kan det de. Men sas ska ju ersätta allt dem slarvar bort. (eller de kanske har blivit ett riktigt skit bolag, vet inte riktigt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

(eller de kanske har blivit ett riktigt skit bolag, vet inte riktigt)

Det har dem.. De ersätter ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Det har dem.. De ersätter ingenting.

Men va fan då aja tur man inte flugit med sas på länge då [smile]

I det fallet föreslår jag TS att endast ha handbagage [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Blev rädd och paranoid nu. :(:(

Alltså, de KASTAR verkligen med väskorna, är inte försiktiga alls [no-no] Jag hade en billig resväska senast jag flög, dem var ej hel när jag fick tillbaka den [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

jag kan omöjligt få plats med både och i handväskan.

Ta en ryggsäck som handbagage?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

KASTAR

[sad]

Ensamvargen:

Ta en ryggsäck som handbagage?

Tror det löste sig, kommer ej att ha med datorn utan får en lånedator. Ej mina program och mina serier, men men.. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Tror det löste sig, kommer ej att ha med datorn utan får en lånedator. Ej mina program och mina serier, men men.. 🙁

Oki. I see.


   
SvaraCitera

Dator får medföras i egen väska (utöver handbagaget) och systemkameran kanske får plats i handväskan? Annars bara bär den runt halsen eller nåt, det säger dom inget om.


   
SvaraCitera