Aviseringar
Rensa alla

Kamera på Konsert?


Ämnesstartare

Jag ska på konsert nu i Gbg på söndag å jag undrar som sagt då om man får ta in kameror vanligt liten digitalkamera. Vad tror ni? Eller är de någon som vet? [confused]

inflames.bmp


   
Citera
Ämnesstartare

Men snälla. Nån borde juh veta [surprised][sad]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig blivit hindrad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

For Never And Ever:

Jag har aldrig blivit hindrad...

Okej. så då borde de vara okej. för på biljetterna stå de att man inte får , men man ser juh ändå på flera konsert klipp så har folk kameror. :S


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

Okej. så då borde de vara okej. för på biljetterna stå de att man inte får , men man ser juh ändå på flera konsert klipp så har folk kameror. :S

Nah, borde inte vara nåt problem. Senast jag var på en konsert var det fler som hade kamera än som inte hade. Men är du osäker så ha kameran i en ficka eller så, då vakterna oftast går igenom väskorna, men ytterst sällan "kroppsvisiterar" någon.


   
SvaraCitera

för mig var de att man inte fick ha videokamera men en vanlig kamera fick man ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

For Never And Ever:

vakterna oftast går igenom väskorna

Vem är de egentligen som tar med sig en väska på en konsert O.o


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

Vem är de egentligen som tar med sig en väska på en konsert O.o

Hrm, typ de allra flesta hade det senast. ~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

For Never And Ever:

Hrm, typ de allra flesta hade det senast

haha okej. jag tycker de bara verkar som om en är ivägen O.o


   
SvaraCitera

Det är oftast så att man hindrar folk att ta med systemkameror in på konserter, men en vanlig digitalkamera funkar finfint, det skiter dom i.


   
SvaraCitera

Som LOC sa, en vanlig digitalkamera men ej systemkameror.


   
SvaraCitera

man får däremot (oftast) inte filma med digitalkameran. fast jag brukar göra det ändå, men senast kom en gubbe och knackade mig på axeln och gjorde en [no-no]. men det är ju inte så att de raderar det man redan filmat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

Nån borde juh veta

Förut, för säg tio år sedan, var det stenhård visitation och ingen videoinspelningsapparatur var beviljad. Numera kan man dock ha en videokamera i en synål i stort sett så det är ingen risk. Lägg den i en ficka så är det no problem.


   
SvaraCitera

Om du har en liten digitalkamera i bakfickan lär dom aldrig upptäcka den. Har alltid med mig kameran, man måste ju föreviga! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står det att man inte får ha kamera så får man inte fotografera där inne. Punkt slut. Att du sedan struntar i det är en annan sak. Ingen får be dig radera eller visa dina bilder utan åklagares inblandning, men de lär nog slänga ut dig om de är hårda.


   
SvaraCitera