Aviseringar
Rensa alla

Kameran på min iPhone 4s fungerar knappt, hjälp?


Ämnesstartare

Tjenare! Det är såhär att jag var på Tele2 och köpte en iPhone 4s i Augusti 2012. Jag har (på riktigt) vaktat den med mitt liv och inte tappat den någon gång. Den har inga repor, inga sprickor eller någonting, har verkligen tagit väl hand om min stackars iPhone!

MEN, det är såhär att nu på senare tid har den börjat krångla något så fruktansvärt! Så fort jag öppnar kameran så stängs alla program ner och mobilen blir svart i 1-2 sekunder innan den går tillbaka till hemskärmen. Ibland lyckas jag till och med klicka på "ta kort-knappen", men innan fotot blir taget så stängs programmen ner igen. Detta händer även ibland när jag t.ex. ska ladda upp bilder på instagram eller facebook, även om jag inte tar bilden just då, utan även när jag ska välja bild från kamerarullen!

Har snackat med någon snubbe från tele2 och han sa att jag skulle uppdatera telefonen i iTunes, vilket inte har fungerat. Vad gör jag nu? Känns ganska hemskt att behöva skicka in den, ingen iPhone-kunnig människa som råkar sitta på detta svaret? Vore supersnällt om någon ville hjälpa!


   
Citera

Ta säkerthetskopia i iTunes, återställ telefonen helt och återställ sedan säkerhetskopian. Är det fortfarande samma fel. Skicka in telefonen så kommer dom att byta ut den mot en ny (apple lagar aldrig telefonerna som samsung eller htc gör).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får väl köra på detta!


   
SvaraCitera

Då har du gjort allt du kan göra. Men är det samma fel efter återställningen får du ny telefon och då kommer det fungera [smile]


   
SvaraCitera

haha så går det när man har iphone

mvh besviken applekund som numera har samsung


   
SvaraCitera

vilket bra råd du fick förövrigt
http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/3352_radet_till_iphone_aegare_uppdatera_inte&%2... [prisjakt_pryl]​-[prylar]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

vilket bra råd du fick förövrigt[prisjakt_pryl]​-[prylar]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]

6.1.1 är ute nu!


   
SvaraCitera

Xisco:

6.1.1 är ute nu!

tur då, sopor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

vilket bra råd du fick förövrigt[prisjakt_pryl]​-[prylar]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]

yes, jag vet detta! riktig besvikelse! har dock inte sett någon skillnad på 6.1.1
dock älskar jag min iphone, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt så verkar det fungera bra nu efter återställningen! - än så länge.
Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera

larssonhelen:

yes, jag vet detta! riktig besvikelse! har dock inte sett någon skillnad på 6.1.1dock älskar jag min iphone, haha.

Problemet i 6.1 för 4S var att vissa telefoner drack batteri. Det är löst i 6.1.1 så ingenting du märker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Problemet i 6.1 för 4S var att vissa telefoner drack batteri. Det är löst i 6.1.1 så ingenting du märker.

Yes, det jag menar är att 6.1 sög pga att batteriet dog direkt, och jag ser ingen skillnad nu när jag uppdaterat till 6.1.1, alltså mitt batteri suger fof!


   
SvaraCitera

larssonhelen:

Yes, det jag menar är att 6.1 sög pga att batteriet dog direkt, och jag ser ingen skillnad nu när jag uppdaterat till 6.1.1, alltså mitt batteri suger fof!

Inga smartphone har ju någon batteritid som är att hänga i granen direkt.


   
SvaraCitera

Jag ser ingen skillnad på 6.1 och tidigare versioner när det gäller batteriet.


   
SvaraCitera

mrman:

Inga smartphone har ju någon batteritid som är att hänga i granen direkt.

Min nokia e5 klarar typ en vecka, det duger.


   
SvaraCitera