Aviseringar
Rensa alla

Kampanjen "Rör inte min hora"


Ämnesstartare

Det finns en del som tycker det är ett sjyst yrke att sälja sex, problemet är bara de som tvingas av hallickar. Många luras till rika länder med löften om vanliga arbeten.

Det är i princip det som gör att prostitutionen blir svår att ha laglig, dock så kommer ju traffickingen fortsätta även efter ett förbud.

Hade kunnat stödja legaliserad prostitution om regeringen verkligen fick totalstopp på all trafficking av öststatstjejer som låses in i lägenheter här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Nej, trafficking är problemet. Skrev lite för hastigt.

Det lär väl fortgå dock, sysslar man med trafficking tar man inte mycket hänsyn till lagar.


   
SvaraCitera

kukoxo:

jättebra sagt arre!
vad gör kalle där???

Vet inte, men det känns som att rika män i höga positioner bryr sig extra mycket om ämnet.


   
SvaraCitera

...ska förövrigt lägga upp den i kungen-trådenRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
...ska förövrigt lägga upp den i kungen-trådenRodnar

var det jag menade...

jaa de föds me empatigener och bra pigment

xD


   
SvaraCitera

kukoxo:

var det jag menade...

jaa de föds me empatigener och bra pigment

xD

Oj nej, nu är jag arg på dig. *petar på dig*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Oj nej, nu är jag arg på dig. *petar på dig*

förlåt men är du nazist eller vf är du arg


   
SvaraCitera

kukoxo:

förlåt men är du nazist eller vf är du arg

Ja, jag är nazist. Inget jag skyltar med dock Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Ja, jag är nazist. Inget jag skyltar med dock Rodnar

de e lugnt :$ inge bra nazze skulle ha david bowie på bild.......... ,,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe:
Franska parlamentet ska snart diskutera ett lagförslag som skulle kriminalisera köp av sexuella tjänster. Jag anser att det ska förbli lagligt i Frankrike och hoppas att det ska legaliseras i Sverige också. 

Och jag kan redan höra: "Det här är kvinnoförtryck, det får kvinnor att framstå som hjärnlösa sexobjekt, patriarkatet hit, sexism dit och blablablablabla". Först och främst så finns det även män som säljer sex. Det här är alltså inte en kvinnofråga! Det här är en fråga som rör folk av båda könen som försörjer sig på prostitution. 

Jag är för prostitution av flera anledningar. Dels är det mycket säkrare med legaliserad prostitution. Istället för att försöka stoppa det så tycker jag att staten ska ta tag i det. Med riktiga bolag som sköter prostitution på den vita marknaden så kan prostituerade få en säker arbetsplats och slippa jobba under en hallick på svarta marknaden. Då kan man dessutom hålla bättre koll på de prostituerades hälsa genom att till exempel ha rutinundersökningar efter könssjukdomar. 

Och allvarligt talat vad fan har folk för rätt att göra en grupps yrke olagligt på det här sättet? Tänk på att prostituerade är människor precis som du och jag. De har räkningar att betala, de har familjer att försörja, de måste också ha mat på bordet osv... Men med såna här dumma lagar så dör deras inkomstkälla då det blir olagligt att använda sig av deras tjänster. 

 Dessutom är det helt lagligt att jobba inom porrindustrin. Så det är lagligt att betala en porrskådis för sex om ni sedan har sex framför en kamera. Men om du vill betala en prostituerad för sex utan att filma det så blir det helt plötsligt olagligt.  Det är bara löjligt. 

I Frankrike har man startat kampanjen "Rör inte min hora"  där man står upp för prostituerades rättigheter. Jag står bakom dom till 100%! 

Jag håller absolut med dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe:
Franska parlamentet ska snart diskutera ett lagförslag som skulle kriminalisera köp av sexuella tjänster. Jag anser att det ska förbli lagligt i Frankrike och hoppas att det ska legaliseras i Sverige också. 

Och jag kan redan höra: "Det här är kvinnoförtryck, det får kvinnor att framstå som hjärnlösa sexobjekt, patriarkatet hit, sexism dit och blablablablabla". Först och främst så finns det även män som säljer sex. Det här är alltså inte en kvinnofråga! Det här är en fråga som rör folk av båda könen som försörjer sig på prostitution. 

Jag är för prostitution av flera anledningar. Dels är det mycket säkrare med legaliserad prostitution. Istället för att försöka stoppa det så tycker jag att staten ska ta tag i det. Med riktiga bolag som sköter prostitution på den vita marknaden så kan prostituerade få en säker arbetsplats och slippa jobba under en hallick på svarta marknaden. Då kan man dessutom hålla bättre koll på de prostituerades hälsa genom att till exempel ha rutinundersökningar efter könssjukdomar. 

Och allvarligt talat vad fan har folk för rätt att göra en grupps yrke olagligt på det här sättet? Tänk på att prostituerade är människor precis som du och jag. De har räkningar att betala, de har familjer att försörja, de måste också ha mat på bordet osv... Men med såna här dumma lagar så dör deras inkomstkälla då det blir olagligt att använda sig av deras tjänster. 

 Dessutom är det helt lagligt att jobba inom porrindustrin. Så det är lagligt att betala en porrskådis för sex om ni sedan har sex framför en kamera. Men om du vill betala en prostituerad för sex utan att filma det så blir det helt plötsligt olagligt.  Det är bara löjligt. 

I Frankrike har man startat kampanjen "Rör inte min hora"  där man står upp för prostituerades rättigheter. Jag står bakom dom till 100%! 

Jag håller med dig.


   
SvaraCitera

kukoxo:

de e lugnt :$ inge bra nazze skulle ha david bowie på bild.......... ,,

Ja men precis Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe: Jag är för prostitution av flera anledningar. Dels är det mycket säkrare med legaliserad prostitution. Istället för att försöka stoppa det så tycker jag att staten ska ta tag i det. Med riktiga bolag som sköter prostitution på den vita marknaden så kan prostituerade få en säker arbetsplats och slippa jobba under en hallick på svarta marknaden.

Men ser alternativen ut så i verkligheten? Har trafficking, gatuprostitution, koppleri osv. blivit mer sällsynt i länder som legaliserat prostitution? Så vitt jag vet har utvecklingen inte alls sett ut så i Tyskland t.ex.

EnSnubbe: I Frankrike har man startat kampanjen "Rör inte min hora"  där man står upp för prostituerades rättigheter.

Låter mer som att de värnar sin "rättighet" att köpa tillgång till andra människors kroppar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äcklig slogan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:
äcklig slogan.

Eller hur, jag tycker de låter lite mer som "rör du min hora kommer jag, hallicken, att döda dig"


   
SvaraCitera