Aviseringar
Rensa alla

Kan alla som är troende vara snälla och svara?


Ämnesstartare

Jag har en fråga, Om Gud skapade denna vackra planet, vem skapade Gud?
För om inte jorden kunde skapa sig själv, hur kunde Gud det?


   
Citera
Ämnesstartare

Guds mamma och pappa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

Guds mamma och pappa.

och vem skapade dom?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara_for_president:

och vem skapade dom?[wink]

Vad tror du? Deras mammor och pappor [confused] Hur dum får man vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

Vad tror du? Deras mammor och pappor Hur dum får man vara.

nej men seriösa svar tack![wink]


   
SvaraCitera

Bra fråga, jag är inte kristen själv men jag har hört alla argument dom kan göra, så här är några möjliga.
1. Gud är universums neutrala tillstånd, gud är universum och behöver därför inte skapas.

2. Gud är så mäktig att han skapade sig själv.

3. Endast gud vet.

4. Det viktiga är inte hur han kom hit, det viktiga är att du kommer att brinna i helvetet om du inte tror på det!

5. alla ateister tror juh på att energi värken kan bli skapat eller förstört eftersom att vi aldrig observerat något sånt, jag har ungefär samma syn på gud..

jag tycker personligen att alla dom argumenten är sjukt svaga och jag har hört dom så jävla många gånger så man blir trött på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer bara att sluta med att någon säger "Guds vägar äro ougrundliga/det ligger bortom vår förståelse" så det är meningslöst att ens fråga.


   
SvaraCitera

Kan gud skapa en sten som han själv inte kan bära?


   
SvaraCitera

Sara_for_president:

Jag har en fråga, Om Gud skapade denna vackra planet, vem skapade Gud?
För om inte jorden kunde skapa sig själv, hur kunde Gud det?

Vi katoliker tror att Gud är evig, har alltid funnits i tomma intet och kommer alltid att finnis i evighet. Gud är ett mysterium och han är allsmäktig och det ligger bortanför människans intellekt att förstå detta mysterium eftersom han är så stor. Men när vi kommer till himmelen ska vi bli fullkomliga och få all kunskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns bättre saker att klaga på i religion, än religionens gudabild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"The Lord works in mysterious ways."


   
SvaraCitera
Misael

Sara_for_president:

vem skapade Gud?

Gud är evig. Vi människor har ett rätt begränsat sätt att tänka. För oss är det normalt att allt har en början och ett slut, det är vad vi känner till. Gud lever utanför de där "restriktionerna" s a s. Men ändå går det att lära känna Gud genom att undersöka vem han och hans Son är, genom Guds ord, Bibeln. [smile]

mvh

RadioAktivMakaron:

Kan gud skapa en sten som han själv inte kan bära?

Den frågan kan inte tillämpas på Gud. Frågeställningen förutsätter att YHWH Guds kraft skulle vara begränsad, vilket den inte är, "på grund av överflödet på dynamisk energi och på grund av hans väldiga kraft". (Jesaja 40:26) [wink]

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guds vägar är outgrundliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Gud är evig.

Hallelujah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RadioAktivMakaron:

Kan gud skapa en sten som han själv inte kan bära?

Gud är Gud, hans kraft är inte styrka, om man flyttar på någonting telepatiskt spelar det ingen roll hur mycket det väger.


   
SvaraCitera