Aviseringar
Rensa alla

Kan blinda drömma?


Ämnesstartare

Okej, vet inte riktigt vart detta inlägg hör hemma...

Men iaf, tänk de som varit blinda från födseln, kan de drömma? Jag menar dem vet ju inte hur saker och ting ser ut... Och alla drömmer väl? Men vad ser dem i sina drömmar? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

fuck, nu gav du mig nmågot att tänka på. som hur nyfödda tänker........... vilket sopråk? istuinitn .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När dvärgar fantiserar om sex, tänker de då på andra dvärgar?

Det där är en fråga som plågar mig som fan, din kan man ju lätt få reda på [confused]


   
SvaraCitera

yourockmyworld:

Men iaf, tänk de som varit blinda från födseln, kan de drömma? Jag menar dem vet ju inte hur saker och ting ser ut... Och alla drömmer väl? Men vad ser dem i sina drömmar?

Det kan dom, det gör alla människor. Dom skapar sina egna uppfattningar om saker och ting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla kan drömma.
Det man ser behöver nödvändigtvis inte vara existerande ting. Det kan vara abstrakta aldrig förut påtänkta saker. Alla ser vi underliga saker för våra inre ögon. Hur tror du t ex Dali eller Geiger målade sina tavlor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

När dvärgar fantiserar om sex, tänker de då på andra dvärgar?

Haha skapa en tråd, slår vad om att du får en hel del intressanta svar om än oseriösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

När dvärgar fantiserar om sex, tänker de då på andra dvärgar?

haha

ont: Håller med Mopsen på denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan för sånthär [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De drömmer kanske om sina sinnesintryck?
Alltså ljud, lukter och känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CZeleaC:

Haha skapa en tråd, slår vad om att du får en hel del intressanta svar om än oseriösa.

Nä, skulle inte vara bra för mitt framtida rykte om jag hade såna trådar i bagaget [blush][ops]

ont: jag har en bok du kan få låna om du vill ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

som hur nyfödda tänker........... vilket sopråk?

Tänkandet funkar så att det man inte kan sätta ord på, kan man inte heller tänka. Därför tänker nyfödda praktiskt taget ingenting. De är bara känslor och instinkter. Som djur[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Tänkandet funkar så att det man inte kan sätta ord på, kan man inte heller tänka. Därför tänker nyfödda praktiskt taget ingenting. De är bara känslor och instinkter. Som djur

ok tack doktorn men jag är inte helt ovetande ok tack


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

fyfan för sånthär

Det är la kul? Att få sig en tankeställare[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Det är la kul? Att få sig en tankeställare[y]

fett jobbigt också!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

När dvärgar fantiserar om sex, tänker de då på andra dvärgar?

xD
beror antagligen på vad de tänder på [y]


   
SvaraCitera