Aviseringar
Rensa alla

Kan datorn bli varm av virus?


Ämnesstartare

stoppljus: det skulle väl vara om viruset attackerade datorkylaren på något vis.

trollar du lr? :SSSsssssssssssssssss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

trollar du lr? :SSSsssssssssssssssss

varför skulle jag göra det? 
slängde bara iväg en gissning, var det så åt helvete fel? Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus:

varför skulle jag göra det? 
slängde bara iväg en gissning, var det så åt helvete fel? Mycket glad

ungefär så
eller jag antar att det är teoretiskt möjligt att ändra fläkthastighet osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

trollar du lr? :SSSsssssssssssssssss

det går ju ofta att styra fläkthastigheter och grejer med mjukvara inifrån operativsystemet, så varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det går ju ofta att styra fläkthastigheter och grejer med mjukvara inifrån operativsystemet, så varför inte?

Järn: eller jag antar att det är teoretiskt möjligt att ändra fläkthastighet osv

Däremot vore det totalt värdelöst att göra ett sådant virus, vilket folk inte verkar fatta. Den absoluta majoriteten ligger ju lågt och försöker undgå diverse virusskydd osv, att fucka upp datorn vore en olönsam affär osv.


   
SvaraCitera

Du kan ju installera om OS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Däremot vore det totalt värdelöst att göra ett sådant virus, vilket folk inte verkar fatta. Den absoluta majoriteten ligger ju lågt och försöker undgå diverse virusskydd osv, att fucka upp datorn vore en olönsam affär osv.

beror väl på vad man är ute efter. fast, vill man bara trolla är det ju roligare att dra upp fläkthastigheten gradvis till max från och med 23 eller så. så att folk får assvårt att sova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

beror väl på vad man är ute efter. fast, vill man bara trolla är det ju roligare att dra upp fläkthastigheten gradvis till max från och med 23 eller så. så att folk får assvårt att sova.

Folk som är så skillade att de kan göra virus som sprider sig bra och går igenom diverse skydd tjänar nog hellre pengar än att trolla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Aldrig hört talas om, således kan jag inte uttrycka mig om det är samma för mig. Men... kör du möjligtvis firefox?

google


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Du kan ju installera om OS.

  har redan gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn: Folk som är så skillade att de kan göra virus som sprider sig bra och går igenom diverse skydd tjänar nog hellre pengar än att trolla

varför går min fläkt så högt när jag använder freeyoutube download då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför går min fläkt så högt när jag använder freeyoutube download då?

För att programmet behöver cpu kapacitet vid konvertering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför går min fläkt så högt när jag använder freeyoutube download då?

Vad mrman sa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan fortfarande inte förstå om de skulle vara hårdvaruproblem då jag bara har haft datorn i 1 år och temperaturen ligger på runt 55 celsius.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
jag kan fortfarande inte förstå om de skulle vara hårdvaruproblem då jag bara har haft datorn i 1 år och temperaturen ligger på runt 55 celsius.

Kylpastan kan ha torkat, det kan vara damm i fläktarna, du kan ha många processer igång osv osv. De flesta mobila cpuerna klarar mycket högre temperaturer än vanliga cpuer av någon anledning så du ska inte jämföra med någon som sitter på ett bra hemmabygge liksom.


   
SvaraCitera