Aviseringar
Rensa alla

Kan det stämma?


Ämnesstartare

God morgon[rolleyes]

Skatteverket besökte vår skola för typ två veckor sedan, dom hade som vanligt en powerpoint presentation redo och redovisade då för oss vart skattepengarna faktiskt tar vägen och hur man gör när man betalar skatt och en jävla massa skit.
Det var dock en sak jag fastnade för, dom visade oss en lista på vart cashen spenderades, skola, äldreomsorg osv... Beloppen stod vid sidan om respektive sektor...
Och bredvid invandringen stod det 8mdkr!!!
Samtidigt poängterade dom för oss att dom totala skatteintäkterna var
1450mdkr!!

Kan det stämma? Eller är det nån propaganda som dom kör på oss skolbarn[rolleyes]

Tycker det är ett väldigt lågt belopp, och fattar då inte varför alla gnäller på att invandrare kostar så mkt pengar...

Royal


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror att det gäller det direkta kostnaderna från invandringen kontra de indirekta.

Då kan man alltså få olika svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stämmer säkert, annars vore det ju rätt skandalöst ifall de hittade på det eller sa fel. dock är det en skandal i vilket fall som helst. vi skattar överdrivet mkt i sverige och de som inte inser det måste det seriöst vara ngt fel på [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vi skattar överdrivet mkt i sverige och de som inte inser det måste det seriöst vara ngt fel på [shake]

Vi har dock gratis skola, en massa subventionerad vård, gratis sjukvård för alla under 18 etc.
Dessa pengar bajsar inte kungen fram och bjussar på precis, det är skattemedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Tror att det gäller det direkta kostnaderna från invandringen kontra de indirekta.Då kan man alltså få olika svar.

Skulle du kunna vidareutveckla? Tror på ett ungefär att jag förstår vad du menar men ändå inte...[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vi har dock gratis skola, en massa subventionerad vård, gratis sjukvård för alla under 18 etc.

ja och det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vi har dock gratis skola

Som alla inte har användning av.

isola:

gratis sjukvård för alla under 18


   
SvaraCitera

royalflush:

Skulle du kunna vidareutveckla? Tror på ett ungefär att jag förstår vad du menar men ändå inte...

Alltså, det medför direkta kostnader för invandringen som t.ex SFI, Invandringsmottagningar, Migrationsverket, asylpapper m.m.

Sedan så finns det indirekta kostnader d.v.s de som uppstår när invandrare begår brott, kostnader för bidrag och dylika ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Som alla inte har användning av.

Alla har någon gång. Du är ju dum om du inte ser fördelen med att ha skatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alla har någon gång.

Ja, men inte sedan. Då betalar man för att andra skall få gratis sjukvård, medan man själv blir utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Ja, men inte sedan. Då betalar man för att andra skall få gratis sjukvård, medan man själv blir utan.

Och innan dess så har andra betalat för din sjukvård. Det är så det funkar, som tur är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du skall räkna i underkant så får du räkna med minst 40 mdkr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriker ju propaganda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och innan dess så har andra betalat för din sjukvård. Det är så det funkar, som tur är.

Nej, för sjukvård är någonting som jag aldrig har behövt. Sedan kommer jag att behöva betala för andras medan de aldrig och kommer aldrig att betala för min. Varför försöker du lura mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Nej, för sjukvård är någonting som jag aldrig har behövt.

Så du menar att din mamma aldrig gick till BVC med dig, att du aldrig fått några som helst vaccinationer eller tandläkarbesök?

Amsle:

Sedan kommer jag att behöva betala för andras medan de aldrig och kommer aldrig att betala för min.

Du kommer att behöva vård tids nog, det gör alla.


   
SvaraCitera