Aviseringar
Rensa alla

Kan ej sluta tänka på sak som hände på jobbet


Ämnesstartare

Jag jobbar på en gatuköksrestaurang, och det fungerar fint. Trivs jättebra med arbetskamrater och yrket.

I tisdagskväll vid 21tiden var restaurangen tom, och min arbetskollega väntade på att städa toaletterna men det var någon inne på ena toan. Jag tänkte att det är väl något jävla fyllo som låst in sig. Men sen kommer det ut en kvinna helt nerblodad, Hon hade försökt ta sitt liv inne på toaletten genom att skära sönder armarna.
Ringde ambulans och det gick helt okej.

Men jag kan inte sluta tänka på röran hon hade ställt till med inne på toaletten. Blodet på väggarna och golvet, en hel del sprutor och stora hudbitar i handfatet.

Jag arbetar helt själv mellan 21-22 på kvällarna och jag känner det riktigt obehagligt nu efter tisdags. Har blivit paranoid och rädd för att bli utsatt för något.

Har någon något tips för att bryta tankebanorna på att någonting hemskt kommer att hända?
Försöker att tänka att det inte hänt något hemskt förut, men det känns lite som att någon ska komma in och skjuta huvudet av mig.


   
Citera
Ämnesstartare

fy vad obehagligt.. oj

ha på hög och glad musik, en telefon nära till hands så du kan ringa till någon ifall det blir för jobbigt och om det inte fungerar kan du kanske prata med chefen för att ändra arbetstider eller i alla fall få sällskap av någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte du och din kollega som var med pratat ut om upplevelsen och efterföljande känslor, så gör det och var inte rädd för att tala om det igen.Det brukar funka bra om man är öppna mot varandra. Krävs det mer så tala med en psykolog enskilt eller tillsammans. Det är de bästa råd jag kan ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

be företaget om "counseling" (svenska är ej mitt modersmål ok)
nej just det ja du är kvinna så ingen kommer ta dej på allvar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

counseling

Terapi..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Terapi..?

[y]


   
SvaraCitera

Randroid:

Terapi

Är väl rådgivning [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför försökte hon ta livet av sig på just en gatukökstoa av alla ställen?

måste nog vara höjden av dekadens[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar
Pratade lite med chefen igår, men sa bara att jag mådde bra för känns inte som att hon förstår mig och tycker bara att jag är besvärlig.
Hon tyckte inte det var en sådan stor grej.
Pratar mycket med min pojkvän om det för sover dåligt på nätterna för att jag drömmer om det.

Får inte ha mobil på jobbet.

Förstår inte heller varför man väljer att gå till en gatuköksrestaurang om man vill ta sitt liv. Jag frågade henne varför hon kom till oss, och hon sa bara att det var på vägen hem. Annars var hon så sjukt nerdrogad att man inte kunde förstå vad hon sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carlin:

Är väl rådgivning

Fast det är ju terapi som är att arbeta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Hon tyckte inte det var en sådan stor grej.

sa väl det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch :(, låter som mitt öde... (alltså självmord på toalett pga att jag ej känner att jag kan connecta till någon!)


   
SvaraCitera

Oj, låter inte roligt precis...

Mitt tips är att lyssna på bra musik och försöka att inte tänka så mycket på det som hänt under den tiden....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enjoy_The_Silence:

Mitt tips är att lyssna på bra musik och försöka att inte tänka så mycket på det som hänt under den tiden....

[crazy] fuck me


   
SvaraCitera

Tickstart:

fuck me

Vadårå? [crazy]


   
SvaraCitera