Aviseringar
Rensa alla

kan en 16åring flyga själv? I SVERIGE


Spyro
Ämnesstartare

hej!

jag har en kompis som bor i luleå "längst upp i sverige" och jag bor i Helsingborg "Skåne längst ner i sverige"

Jag HAR GOTT OM PENGAR!

jag bara undrar om jag behöver ha någon vuxen med mig eller kan jag resa själv?


   
Citera

om du kan sätta dig på planet utan att någon behöver bära dig så får du rimligen flyga själv, ja.


   
SvaraCitera
Spyro
Ämnesstartare

Leijonsparf:

om du kan sätta dig på planet utan att någon behöver bära dig så får du rimligen flyga själv, ja

men kan jag typ köpa biljett utan att ha föräldrarna där [confused] och sen stiga på utan dem


   
SvaraCitera

Spyro:

men kan jag typ köpa biljett utan att ha föräldrarna där och sen stiga på utan dem

Värt ett försök, så märker du! [wink]


   
SvaraCitera

Spyro:

men kan jag typ köpa biljett utan att ha föräldrarna där [confused] och sen stiga på utan dem

om du kan köpa biljett själv vet jag inte, men jag ser inte varför du inte skulle kunna det. ett hett tips är att testa.


   
SvaraCitera

Asså haha? x)


   
SvaraCitera
Spyro
Ämnesstartare

Kablash__:

Asså haha? x)

jätte jobbiga föräldrar..


   
SvaraCitera

klart du får


   
SvaraCitera

Nej, du kan inte köpa om du är så ung. Däremot kan jag tänka mig att langa tågbiljetter åt dig om jag får betalning i förskott.

*får 5 varningspoäng*


   
SvaraCitera

Det bör du väl få. Du får åka tåg inom Sverige, då måste du väl få flyga.


   
SvaraCitera

borde man iaf inte vara minst 18 för att få flyga ett plan[shake]


   
SvaraCitera

Spyro:

jag bara undrar om jag behöver ha någon vuxen med mig eller kan jag resa själv?

Åkte själv till indien tror jag i din ålder. [wink]


   
SvaraCitera

Ja, givetjävlavis


   
SvaraCitera
Spyro
Ämnesstartare

Bajwa:

Åkte själv till indien tror jag i din ålder

woow, då måste jag få åka själv [y]


   
SvaraCitera

Jag skulle väll tro du får, Ofta har väll flygbolag tex regler att man måste vara över 8-10 enbart för att ensama barn under 8-10 år ofta inte på egen hand klara av att checka in och gå om bord på rätt plan utan hjälp.
Men ifall du tro dig kunna allt det på egen hand så tro jag inte det skall vara några problem. Så länge du är kvar i sverger?
Men hör med det flygblolag du tänker åka med.
/ FIG


   
SvaraCitera