Aviseringar
Rensa alla

kan Gud förlåta mig nu?


Ämnesstartare

eftersom jag har syndat mot Gud, har jag nu givit 50 kr till de fattiga afrika barnen. kan Gud förlåta mig nu?[cry]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ti-92:

eftersom jag har syndat mot Gud, har jag nu givit 50 kr till de fattiga afrika barnen. kan Gud förlåta mig nu?[cry]

Han förlåter alltid. Right?


   
SvaraCitera

Tyvärr [sad]


   
SvaraCitera

Ja, men inte pga att du gav 50 kr, det är nog gratis 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Ja, men inte pga att du gav 50 kr, det är nog gratis

men jag snackade om pengar så kom jag ihåg att Gud inte vill att man ska älska pengar mer en Gud, så nu gav jag 50 kr till barnen[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck, hur stor del av dina 50 kronor tror du verkligen når "afrika barnen" ?


   
SvaraCitera

ti-92:

men jag snackade om pengar så kom jag ihåg att Gud inte vill att man ska älska pengar mer en Gud, så nu gav jag 50 kr till barnen[chocked]

k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

men jag snackade om pengar så kom jag ihåg att Gud inte vill att man ska älska pengar mer en Gud, så nu gav jag 50 kr till barnen[chocked]

Gud skiter i vad du gör, så länge du säger förlåt till honom är det skitsamma om du ger ditt liv för kampen mot hemlöshet eller om du går på en killing spree a'la columbine.
Be bara om ursäkt (till honom, inte offren) så är allt kolungt sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Gud skiter i vad du gör,

[no-no]


   
SvaraCitera

ti-92:

eftersom jag har syndat mot Gud, har jag nu givit 50 kr till de fattiga afrika barnen. kan Gud förlåta mig nu?[cry]

Det viktigaste är om du verkligen känner en uppriktig ånger över synden och att du anstränger dig därefter att inte upprepa det.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera