Aviseringar
Rensa alla

Kan hon verkligen göra så? :S


Ämnesstartare

Jag har INTE över 20% frånvaro från skola + praktik, däremot har jag bra mycket mer än 20% från de vanliga lektionerna (men det blir hur som helst inte över 20% frånvaro från skolan som SCN räknar).

MEN nu tvingar min rektor mig att gå till deras kurator (OCH sammarbeta...) för annars drar de mitt SCN-bidrag och kastar ut mig från skolan. [shake] Förstår ej vad problemet är, när jag kommer till skolan så lämnar jag in alla läxor och uppgifter (har aldrig någonsin fått lägre betyg än VG och det var bara en gång...) så jag ligger INTE efter i skolan. Inte ens i de kurser som jag började ett halvår efter de andra.

Jag vill varken gå till läkare eller psykolog, är LESS på att få höra att mina föräldrar misshandlade mig för att de älskade mig och liknande. Känns dock ovärt att bli utkastad sista terminen. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Prata med din rektor, säg att hen gärna får slänga ut dig den dag då du inte klarar dina kurser. Alternativt: FUCK YOU! I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!


   
SvaraCitera

de kanske har fått för sig att det är för ditt bästa och att det finns en förklaring till varför du är borta så mycket som har med ditt psykiska mående att göra.

eventuellt kanske någon av er missförstått csn:s sätt att räkna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag vill varken gå till läkare eller psykolog, är LESS på att få höra att mina föräldrar misshandlade mig för att de älskade mig och liknande. Känns dock ovärt att bli utkastad sista terminen.

men varför har du ens frånvaro då? om du går blir det ju inget problem. spelar ju ingen roll om du har MVG i allt, har du frånvaro blir de sura. men knepigt att de ska tvinga dig till kuratorn, det bestämmer väl du. sen låter allt jävligt konstigt om du nu har mindre än 20

fråga idioterna

Ensamvargen:

ivt: FUCK YOU! I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!

säg inte att du syftar på rage against the machine där. hatar låten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

welcome to reallity


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har tagit bort 20% gränsen, de fick kritik pga den så nu är allt på individnivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga om de inte borde räkna med din praktik ba

kan ju hända kuratorn är snäll också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

de har tagit bort 20% gränsen, de fick kritik pga den så nu är allt på individnivå.

fan va bra

vissa skolor drog ju csn direkt när någon varit borta mer än 20% en månad fast csn också säger att skolan ska försöka lösa problemet och först dra in csn när deras åtgärder inte hjälper.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

så jag ligger INTE efter i skolan. Inte ens i de kurser som jag började ett halvår efter de andra.

Är tyvärr irrelevant, csn ger dig pengar för att du infinner dig i skolan, oavsett vad du uträttar där. Det kan man tycka vad man vill om men för tillfället är det så det är. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

säg inte att du syftar på rage against the machine där. hatar låten

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Är tyvärr irrelevant, csn ger dig pengar för att du infinner dig i skolan, oavsett vad du uträttar där. Det kan man tycka vad man vill om men för tillfället är det så det är. [cute]

Fast praktiken räknas in i den tid som man måste vara i "skolan" hos csn, dvs:

Geigerzähler:

Jag har INTE över 20% frånvaro från skola + praktik

Vilket betyder att hon fortfarande är studiestödsberättigad hos CSN men att hennes rektor säger att dom kommer dra in hennes bidrag om hon inte är i skolan mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Prata med din rektor, säg att hen gärna får slänga ut dig den dag då du inte klarar dina kurser. Alternativt: FUCK YOU! I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!

Det är inte riktigt så det fungerar, men det vore fint.

Blivande_japan:

de kanske har fått för sig att det är för ditt bästa och att det finns en förklaring till varför du är borta så mycket som har med ditt psykiska mående att göra.

Ja, de vet ju att det är så. Var tvungen att berätta p.g.a trycker i mig piller flera gånger om dagen. Men bara för det så kan de ej tvinga mig till henne.

patrick bateman:

men varför har du ens frånvaro då?

Psykisk ohälsa + svåra migränattacker

OF 5:

welcome to reallity

reality* Har du ej gått i skolan eller? [smile]

Dan_the_ironman:

de har tagit bort 20% gränsen, de fick kritik pga den så nu är allt på individnivå.

Det är väl förvisso bra, men de borde inte kunna dra mitt bidrag för 10% frånvaro på grund av psykisk ohälsa och migrän.

Artie:

fråga om de inte borde räkna med din praktik ba

Det gör dem.

Horrorshow:

Är tyvärr irrelevant, csn ger dig pengar för att du infinner dig i skolan, oavsett vad du uträttar där. Det kan man tycka vad man vill om men för tillfället är det så det är. [cute]

Men jag är ju där, jag har nästan 0% frånvaro från min praktik och det är där jag gör nästan alla mina kurser. Praktiken är ju en del av skolan och i mitt fall är det en väldigt stor del, har vanliga lektioner 1-2 dagar i veckan och resten praktik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ty* Har du ej gått i skolan eller?

jo och personalen var så jävla bra på sitt yrke att dem knappt visste vad dem skulle göra medens dem var på jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jo och personalen var så jävla bra på sitt yrke att dem knappt visste vad dem skulle göra medens dem var på jobbet.

Det märks.

Förvisso hade jag 80-90% frånvaro under hela högstadiet och stavar bättre än du, så tycker att du gör fel när du skyller på lärarna. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är inte riktigt så det fungerar, men det vore fint.

Jag vet. [sad]


   
SvaraCitera