Aviseringar
Rensa alla

Kan inte äta


Ämnesstartare

jag är rädd för att få massa skit för det jag har gjort.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

jag är rädd för att få massa skit för det jag har gjort.

Ingen kommer bli arg på dig om dom får veta varför du gör det. Jag lovar det.

Dom kan bli arga om dom får reda på saker och dom inte vet orsaken, dom drar slutsaten att du är lat istället för att tro att något är fel och du behöver hjälp.

Försök berätta för en psykolog hur du känner, försök i alla fall [sad]


   
SvaraCitera

vetinte1999:

jag har en egen hund, fast det hjälper inte längre, om mina kompisar säger bara att dom har försökt med allt, och jag rider.. asså det finns inget jag kan göra...

hm, jag är här ifall du behöver mg, bara att pma

ellebellebi:

Du är 99a. Och du försöker ta livet av dig.

snälla. det finns säkert folk i yngre åldrar som har försökt. jag hatar när folk tror att man inte kan må dåligt bara för att man är ung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om jag ska prata med psykolog, kurator, elr vad som ens finns, så måste ju mina föräldrar få veta. och det vill jag ju inte


   
SvaraCitera

ellebellebi:

SÅ GJORDE MAN INTE NÄR JAG VAR UNG MINSANN!

[shake]När du Var ung?
Jag är 84a och försökte när jag var 13, jag vet att jag inte var ensam. Anorexia har funnits i flera hundra år, och det finns beskrivet från år 1000.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

snälla. det finns säkert folk i yngre åldrar som har försökt. jag hatar när folk tror att man inte kan må dåligt bara för att man är ung

Herbert:

När du Var ung?
Jag är 84a och försökte när jag var 13, jag vet att jag inte var ensam. Anorexia har funnits i flera hundra år, och det finns beskrivet från år 1000.

....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nog så att innan så fick man inte veta lika mkt som man får veta nu för tiden, så det är ungefär lika mkt som ''när du var ung'' fast kanske endå lite mer nu 😉


   
SvaraCitera

vetinte1999:

men om jag ska prata med psykolog, kurator, elr vad som ens finns, så måste ju mina föräldrar få veta. och det vill jag ju inte

Man kan gå till ungdomsmottagningens kurator utan att föräldrarna behöver veta. Om du ber om en tid efter skoltid behöver ingen veta att du går dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vad ska man säga om man går dit?
dom kanske kommer säga att jag måste äta, men då börjar jag säkert skära mig igen, asså jag kan inte bestämma över min kropp, den gör det som känns bäst utan att jag vill!


   
SvaraCitera

ellebellebi:

....

ägd


   
SvaraCitera

ellebellebi:

Du är 99a. Och du försöker ta livet av dig. [shake]
SÅ GJORDE MAN INTE NÄR JAG VAR UNG MINSANN!

ellebellebi:

Aldrig hört om ngn. Gör du det för att du tycker du är tjock eller hur vare? [confused]

Vad du är onödig. Kändes det där som nödvändiga saker att skriva? Fruktansvärt otrevligt. Tala om att förstöra. Du är, enligt din ålder här, 18 år gammal och därmed vuxen. Du kanske borde bete dig som så också? Skämta och trolla hur du vill i klottertrådar, men i en seriös tråd där en människa skriver om att må fruktansvärt dåligt - där skämtar man inte så. Jävligt respektlöst. Jag hoppas att du förstår hur du framställer dig.

TILL DIG vetinte1999:
Du bör, för din egen skull, försöka prata med någon vuxen. Jag vet hur svårt det är, tro mig. För din skull, ingen annans, ska du ta emot all hjälp du kan få - och den får du bäst från en vuxen. Du ska också skita fullständigt i vad människor säger som "vad skulle dina föräldrar säga", det handlar inte om dina föräldrar, det handlar om dig. Men jag kan säga att dina föräldrar skulle må bättre att få chansen att hjälpa dig än att inte få veta.
Det bästa du kan göra är helt enkelt att be om hjälp. Ensam är inte alltid stark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

ägd

Nja. Mer du. Även om du kanske inte förstod det.


   
SvaraCitera

ellebellebi:

Nja. Mer du. Även om du kanske inte förstod det.

och på vilket vis tror du att jag blev ägd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FORT!.prata med din mamma eller pappa, innan det är försent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

men vad ska man säga om man går dit?
dom kanske kommer säga att jag måste äta, men då börjar jag säkert skära mig igen, asså jag kan inte bestämma över min kropp, den gör det som känns bäst utan att jag vill!

Dom kan ge dig piller så du mår bättre.


   
SvaraCitera